الحلقه ال١٩

3K 210 3
                                    

الحلقه19😂😂

يقين جريت مره تانيه بسرعه عشان تلحقه😢😢

وللمره التانيه وقفت ادامه معترضه طريقه وقالت ودموعها علي خدها😢😢:كنت ناويه اصارحك بالحقيقه بس الدنيا اتلخبطت لما أمي وصلت وأعترفتكلم بالحقيقه قبلي..

معتصم: وانتي فاكره انك  حتي لو قولتيلي الحقيقه كنت هسامحك😠تبقي غلطانه لو فكرتي كده..

يقين برجاء ودموع: اي واحده في مكاني كانت هتعمل كده.. مستني ايه من واحده عايزين يجوزوها واحد عمرها ما شافته..وكل ده  لمجرد الورث.. 😢😢

بعدين سكتت وهي بتمسح دموعها بس دموعها نزلت تاني وكملت : كان لازم اتصرف عشان حياتي متدمرش.. كان لازم اعمل كده عشان ابويا ميجبرنيش اني اتجوز حد مبحبوش...

معتصم بسخريه: واديكي نفذتي اللي انتي جيتي عشانه خليتيني أكرهك.. وانا بنفسي  اللي هرفض الجواز عشان الورث كله يروح لابوكي..

يقين: معملتش كده عشان الورث.. انا عملت كده عشاني انا.. الورث ده ميهمنيش مش عايزاه لو هيفرق بيني وبينك... 😢😢

معتصم : دحدوحه اللي عرفتها مش هي اللي واقفه ادامي الوقتي مش هي اللي قلبي**

بس سكت ومكملش كلامه..

يقين برجاء : انا هي.. كلي أنا مفيش حاجه فيا أتغيرت.. تعالي ننسي كل حاجه ونبتدي حياه جديده بتاعتنا أحنا ..

كانت بتقولها بدموع وبريق أمل

معتصم : الحاجه اللي بتتكسر جوانا مستحيل ترجع زي الاول.. وانتي يا دحدوحه
بس بعدين ابتسم بسخريه وقال :.قصدي يا دكتوره يقين  خدعتيني كسرتي جوايا حاجات كتير...انتي كنتي عايزه الورث وكنت عايزاني ارفض الجواز..

سكت شويه وهو بيحاول يتمالك اعصابه وكمل:.مبروك عليكي الورث.. اتمني انك تعيشي سعيده في حياتك... بس انا مستحيل أسامحك علي خداعك ليا ولاهلي.. 😠😠..

وسابها ومشي..

وهي فضلت واقفه مكانها متسمره مصدومه موجوعه ندمانه ودموعها بتنزل علي خدها بحسره..

انهارت علي الارض وهي بتبكي بمراره ووجع...

اول ما الحجه بدور و فراشه شافوها كده قربوا منها..

الحجه بدور بقلق: يقين.  مالك يا بنتي... مالك

وقربت عليها وحضنتها.. ويقين فضلت تبكي علي كتفها بمراره...

وفراشه كانت واقفه حزينه جدا علي يقين خصوصا وهي عارفه انها بتعشق معتصم مش بس بتحبه😢😢😢😢😢😢

.........................

معتصم وصل للبيت

ودخل اوضته من غير ولا كلمه حتي انه اتجاهل والدته اللي ندهت عليه...

رواية دحدوحه ومعتصم  للكاتبه أيه سيد قرنيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن