Chap 19 ~part 1~

134 13 3
                                    

JIHOON POV
Lepas aku,Yoongi hyung dan Woojin bergembira selama 3 jam..Aku dan Woojin meminta diri utk pulang ke rumah..Sampai dkt rumah Woojin je,Puan Park(?) mak Woojin tegur aku..Pelik ah panggil die Puan Park sbb tu aku panggil Eomma Park..

E.Park:Eo,Jihoon?? Nk balik dah?? Taknak singgah ke rumah Eomma??
JIHOON:Lain kali yer,Eomma..Jihoon kene balik sbb mummy dgn daddy nk ajak pergi makan malam dgn keluarga Kang Ent..Mianhae,Eomma..🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
E.Park:Oh,kalau mcm tu takpe lah..Semoga berjalan lancar ya??
2PARK:Nae!!

Aku pun tgk Woojin dgn Muka -Kau-Jawab-Apehal??- Die jeling aku,bab1 kau,Woojin..Segala Jin di dunia nie,eh?! Silap tu Seokjin hyung..maafin sy hyung,jgn marah..Lepas aku sampai rumah,aku mandi dan pakai baju nie
Dan siap..Aku tunggu mummy dgn daddy aku balik dari pejabat..dan aku tertidur di sofa ruang tamu..

DANIEL POV
Aku dgn Jiha kene ikut Mama dan Papa ke makan malam yg diikuti oleh Keluarga Park..Aku pun mesej Jiha

LOVELY SAENG ❤️
online

Jiha..Mama dan papa suruh bersiap,pakai baju cantik ii..

Wae??

Sbb mama dgn papa nk ajak pergi makan malam dgn keluarga Park..Pakai baju cantik ii ea..

Nae~.

Good girl
✅✅

Dahla bluetickkan aku..Aku bagi byk kut perkataan,die jawab sepatah je...Yah!! Nie oppa kau lah!! Then mama dgn papa ambik Jiha dkt taman yg dkt dgn funfair..Die pakai baju dress panjang dan bercorak bunga ii..Warna soft pink,cantiknye adik aku!!

Mr.Kang:Okay,nanti jgn bergaduh pulak dalam majlis tu..Faham??
NIELHA:Nae~..
Mr&Ms.Kang:Good boy and girl.. 😄😄

Selama perjalanan,aku dgn Jiha hanya diam dan bermain phone masing ii..Aku nk tegur tapi takut..😅😅

Mr.Kang:Okay!! Dah sampai!! Jom keluar..
NIELHA+Ms.Kang:NAE!!

Nk masuk dalam restaurant tapi ade org halang penglihatan aku..

DANIEL:Ape nie!! Jgn lah halang,nanti nk jalan kalau jatuh mcm mane?!
????:Aku taknak kau kecewa tgk situasi nie..So,kalau aku lepas..Kau mungkin takde mood nanti..
DANIEL:Ape maksud kau??
????:Tgk ah sendiri.. *lepaskan pegangan di pandangan mata*

Aku tgk arah yg Jiha tgk dan ade Yuna dgn Jinyoung..Park Jinyoung..Aku terkejut sbb time Jinyoung pegang tgn Yuna,die langsung tak alih tgn die tu..

JIHA:Kan aku dh cakap..Dah jom masuk.,kau nk broken nanti lepas makan malam nie..Jom!! *Tarik tgn Daniel*

Aku tgk Jiha yg beria-ria tarik aku..Aku broken?? Mestilah aku broken,sbb Yuna tu first love aku tahu tak?? Aku dan Jiha duduk sebelah menyebelah..Aku tgk kerusi depan aku...Mane diorang tak sampai lagi nie??

*Klik*

Mr.Park:Mianhae,sy lambat..Kejutkan anak bgn,sbb kitorang lambat ambik die tadi..
Mr.Kang:Takpe,kitorang faham menda tu..Jadi boleh kita mulakan perbincangan kita??
Ms.Park:Boleh ii..Mari kita mulakan..
JIHA:Perbincangan ape nie sebenarnya??
Ms.Park:Lah,nie ke Jiha?? Cantiknya😍 kamu..Kamu masih tak tahu pasal perbincangan nie??

Aku tgk mama baru nk jawap then ade org buka pintu dgn kuat

??????:Maaf,sy lambat..Pergi ke tandas sebentar tadi..

Aku hanya menjawab "takpe..Dah duduk.."
Anak Puan dan Tuan Park hanya menganggukkan kepalanya..

Ms.Kang:Ha,perbincangan ni pasal masa depan syarikat Kang..Mama dgn papa nk kembangkan syarikat dgn Park Ent.Jadi Ha kene kahwin dgn anak diorang,PARK JIHOON..
JIHA:WAIT!! WHAT?! Tapi kenapa baru bagitahu sekarang?! Kenape tak bagitahu time nk kahwin je!! Selama nie,Mama dgn Papa just gunakan Ha je!! Yelah,Ha nie sape kan!! Takde makna pun dkt mama dgn papa!! Suka hati mama dgn papa lah nk buat ape,Ha dh penat layan kerenah mama dgn papa..

Aku tgk die ambik beg tgn die dan berlalu keluar dari ruang makan tu..aku tgk mama dgn papa,muka diorang terkejut sbb Jiha mane pernah tinggikan suara die dkt mama dgn papa..Selama nie,Jiha hanya ikut aje kehendak mama dgn papa..

DANIEL:Pa,Niel pergi pujuk Jiha ea..Err,Jihoon ikut sekali ea..Khaja,Hoon..
JIHOON:Er,nae..

Aku dgn Jihoon pun keluar dari ruang makan yg ditempah oleh mummy Jihoon dan mencari Jiha disekitar restaurant tu..Aku takut die demam sbb hujan renyai-renyai dan kemudian turun dgn lebat..

DANIEL:JIHA!! MANE JIHA?! JGN BUAT OPPA RISAU!!
JIHOON:JIHA!! MANE AWK?! SY RISAULAH!! JGN BUAT MCM NI!!

Then aku dgn Jihoon lalu dkt laluan yg takde org,lalu terdgr ada esakan halus..Mcm org menangis mungkin..

WINKNIEL:Kang Jiha??

Esakan itu jadi makin kuat,lepas aku dgn Jihoon panggil nama Jiha..Aku pun buka phone dan buka torchlight dari phone aku (#IphoneX) dan suluh ke arah esakan tu..Dan org yg nangis tu ialah Jiha..

DANIEL:JIHA!!

Aku pun pergi dkt die dan peluk die..Die just nangis dan nasib baik mekap die tak hancur..Dgn mata dgn hidung yg merah die cakap..

JIHA:Se-sekarang,Ji-jiha dh tahu ke-kenape oppa ta-tak pe-pernah buat a-ape yg pa-papa de-dengan ma-mama suruh..Se-sebabnya di-diorang yg su-suruh Ha..Argh!! Aku benci hidup aku.. *Nangis lagi kuat dgn esakan kuat*

Aku dgn Jihoon hanye dgr luahan die dan nangis tanpa suara..Iya,mmg mama dgn papa suruh Ha buat semua benda kerana Ha bukan anak mama dgn papa yg sebenar..Ha anak Jeon JungKi,ayah Jeon Jungkook..Dan ya,Ha ialah adik Jeon Jungkook..Nama Ha yg sebenar ialah Jeon Jiha..Bukan Kang Jiha..Mama dgn Papa ambik Ha dari diorang dan diorang nk balas dendam dgn cakap Jungkook tu diorang bagi jadi anak angkat..Mianhae,Jiha-ah..Oppa mmg sayang Ha dan taknak Ha dkt dgn Jungkook..Oppa taknak Ha lupakan oppa..Kita ade byk kenangan bersama dari Ha umur 1 satu tahun lagi..Ha yg byk jaga oppa dari oppa jaga Ha..Maafkan Oppa,Ha..Oppa ni mmg oppa yg tak berguna,kan?? Aku tgk aje Jihoon pergi dkt Jiha dan peluk die dgn nangis bersama Jiha...

JIHA:Kenape peluk sy?? Sy tak layak dgn awk yg comel plus handsome nie..Suruh mummy dgn daddy awk cari lain ea..Please jgn buat sy lagi "bencikan" awk..Jebal-yo~..
JIHOON:Taknak..Sy nk awk jugak sbb sy dah lama tunggu awk..Dari mula kita jumpa di perpustakaan..yg awk langgar sy,dari situ sy dah mula simpan perasaan sy dkt awk..Lepas awk pergi ke LA,sy langsung tak ketawa,bercakap or main sukan..Sy just termenung dgn belajar aje..Woojin yg selalu paksa sy main,bercakap dan selalu buat lawak..untuk buat sy gembira..Tapi langsung tak membantu,Hahaha...Mungkin sy bertuah dapat kawan mcm tu,tapi sy rasa sy mungkin lagi bertuah kalau sy dapat awk..Cinta pertama sy yg sy cinta dari tahun pertama sekolah menengah rendah..Jiha-ah,SARANGHAE!!


TBC
Mungkin akan tamat pada Chap 20..So ada lagi 2 part..Untuk dipublish..

MY BROTHER BESTFRIEND IS MY CRUSH-PARK JIHOON FFWhere stories live. Discover now