JIHA POV
Aku lari dari restaurant tu lepas aku luahkan ape yg aku nk dkt mama dgn papa..Aku dh tahu aku nie anak siapa..Anak Jeon Jungki,ayah kepada Jeon Jungkook..Aku anak kandung diorang yg diambil oleh Kang HyeJin dan Kang Mingyu..Aku duduk dkt laluan yg gelap dan takde org dan nasib baik takde manusia yg gile..Aku nangis dkt situ dan terdgr tapak kaki org yg berlari..Aku diam tapi esakan halus keluar dari mulut aku..Tiba ii ade org panggil nama KANG JIHA tu..Aku nangis makin kuat dan ade org suluh lampu dkt aku..Ternyata org tu ialah Kang Daniel..Org yg aku anggap abg since aku 1 tahun..Lepas aku luahkan ape yg aku nk dkt Daniel...Tiba tiba Jihoon peluk dan nangis dgn aku..Aku ckp dkt yg aku tak layak utk die tapi last ii die luahkan perasaan die dkt aku..Aku still sygkan die tapi aku takut,takut utk dikecewakan lagi..JIHA:Mian..Sy tak suka awk lagi..Cari org lain..Jebal-yo,Jihoon sshi..
JIHOON:Tak nak!! Sy nk awk je!!! Jebal,sy janji akan bahagiakan awk!! Eo?? Jebal~!!Aku just diam..dan kekal diam utk 3 minit..Daniel pun mula bercakap
DANIEL:Jihoon,kalau Jiha dah cakap TakNak mean Taknak lah...So jgn paksa die..
Ya,Daniel mmg kenal aku..Kalau aku cakap NO mean NO,kalau aku cakap YES mean YES la..Aku mmg tak suka dipaksa..
JIHOON:Tapi hyung~~..Okay..Macam ni,kalau sy boleh buat awk jatuh cinta dekat sy selama 7 hari,kita kahwin..Kalau awk tak jatuh cinta dekat sy jgk dalam tempoh 7 hari tu,kita cancel perkahwinan nie?? Deal??
Aku tgk die keluarkan jari kelingking die utk buat pinky promise..Aku just tgk dan terfikir..
JIHA:Okay,deal..
Aku sambut pinky promise die..Muka die nampak happy sgt sampai terpeluk aku..Die peluk aku lama weh..
JIHOON:Sorry,sy terpeluk awk lama sgt.. 😅😅😅
JIHA:Kwenchana..Sy tahu awk excited sbb sy terima..Betul tak??
JIHOON:Gile tak excited!! Thanks tau sbb terima..Sy janji akan buat awk jatuh cinta balik dkt sy..😄😄
JIHA:Just try it..😏😏Aku just gelak..
Ehem!!
Aku dan Jihoon tgk Daniel yg berdehem tu..
JIHOON:Kau kenape hyung??
DANIEL:Kau berdua bersweet depan aku..Aku tahu lah,aku takde yeochin..Sampai hati.. 😤😤😤
HAHOON:Jgn la marah hyung/oppa..Nanti try usha awek dkt restaurant tu ea..
DANIEL:Yelah..Aku gelak..Dan tiba ii ade tgn pegang pipi aku..Dan cubit pipi aku..Aku tepis die punye tgn dan buat muka marah..
JIHOON:Garang betul~~..Nk cubit sikit pun tak boleh.. *pout*
JIHA:Bukan tak boleh tapi sakit...Meh sy cubit pipi awk..Aku pun cubit pipi die kuat ii sekuat hati aku..Die pun tepuk tgn aku slow,tanda sakit..
JIHOON:Sakitlah!!
JIHA:Padan muka..
DANIEL:Jom masuk.Nanti mama dgn papa marah..
JIHA:Oppa jelah masuk..Ha nk balik..Ade org nk jumpa dkt taman yg jarak 2 meter dari FunFair..
JIHOON:Betul nie tak nak masuk??
JIHA:Iya..Dah pergi masuk,Ha nk cari teksi..Bye,anyeong!!
WINKNIEL:Hati hati!! Anyeong!!Aku pun jumpa teksi dan turun di taman permainan dkt Funfair tu...Aku duduk dkt pondok yg biasa aku,Jiwoon dgn Justin lepak..Aku tunggu dalam 1 minit mcm tu dan ade org tepuk bahu aku dari belakang..
????????:Dah lama tunggu?? Sorry oppa lambat..
JIHA:Tak lah lama sangat,dalam 1 minit mcm tu..So,kenape JUNGKOOK oppa nk jumpa Ha??
JUNGKOOK:Eomma dengan Appa nk Ha duduk dgn diorang..So esok pagi ade kereta Honda RSV warna hitam akan tunggu Ha dkt apartment Ha..
JIHA:Eo..Kalau mcm tu,okay..Nanti Ha balik kemas baju..Tapi oppa..
JUNGKOOK:Wae??
JIHA:Eomma dgn Appa tak marah kan??
JUNGKOOK:Marah pasal ape??
JIHA:Pasal parents Daniel oppa ambik Ha dari Eomma dgn Appa kan??
JUNGKOOK:Gile diorang tak marah?? Eomma dgn Appa nk Ha jadi CEO JEON ENT. dan mufliskan KANG ENT.
JIHA:Tapi diorang dh jaga Ha dgn baik..Oppa pun tahu diorang layan Ha mcm mane..
JUNGKOOK:Mmg diorang jaga Ha dgn baik tapi dgn suruh Ha buat itu ini,ingat oppa tak marah?? Eomma?? Appa?? Lagi diorang marah sbb diorang suruh Ha buat itu ini..Satu lagi,diorang paksa Ha kahwin dgn Jihoon kan?? Anak CEO PARK ENT. kan??
JIHA:Okay..Mcm mane oppa tahu?? Tapi Ha cintakan Jihoon..Ha syg die since Ha terlanggar die dkt perpustakaan lagi..Since first day lagi untuk sekolah menengah rendah lagi..
JUNGKOOK:Yang tu,kene tanye Appa dulu..Okay??
JIHA:Okay..
JUNGKOOK:Jom oppa hantar Ha balik..
JIHA:Jom..Jungkook oppa hantar aku sampai depan apartment aku..
JIHA:Kamsahamida sbb teman Ha balik..Oppa pun hati ii tau nanti..
JUNGKOOK:Nae,cheonma..Iye,dah masuk..
JIHA:Yelah.. *pout*Aku dgr Jungkook oppa gelak..Dan die mumbled 'cute' ..Aku just senyum..
JUNGKOOK POV
Kau tunggu Daniel..Kau akan dapat balasan sbb rampas dongsaeng aku dari aku..😏😏😏 kau tgkk lah nanti...SOMEONE POV
Jangan harap kau akan bahagia Jiha..Walaupun kau dh dapat jumpa eomma dgn appa kau balik,aku akan pastikan Jihoon aku punye...MUAHAHAHAHAHAHA!!!!????????:Kau gile ke,JIHYUN!!! Senyap lah babi,aku tgh layan pelanggan nie..Kau pulak boleh goyang kaki lak!! Meh la tolong!!!
JIHYUN:Tak nak aku tolong..Rosak kuku aku nanti..Buat sendiri lah,EUIWOONG oppa~~..
EUIWOONG:Pale bana kau..Payah betul ade adik yg hari ii mintak duit,tolong bisnes nie pun payah mcn beruk..Kau tunggu Jiha,aku akan pastikan Jihoon jadi milik aku..😏😏
EUIWOONG POV
Kau dgn Jihoon dh nk kahwin ke?? So,aku terlambatlah nie..Aku pasti akan rampas kau dari Jihoon..😏😏😏TBC
Author:Adik beradik Lee beraksi...😂😂Tapi kenape author rase author buat Jihyun tu psiko ea???
YOU ARE READING
MY BROTHER BESTFRIEND IS MY CRUSH-PARK JIHOON FF
FanfictionMengisahkan seorang bdk perempuan yg tercrush dkt kawan baik abgnya..Tapi syg die berubah lepas tinggal di LA selama 2 tahun..Die berubah jugak bersebab,kalau nk tahu ape sbbnya..Sila tekan read ye,readers.. ❤️❤️ cerita time noob , inshallah bakal d...