BAB 4

97 14 3
                                    

Keesokkannya,aku datang seperti biasa.Dihantar oleh Along!nasib baik Along tak pernah merungut sebab kena hantar aku hari hari!Aku menyalami tangan Alongku dan terus menuju ke lif.

"Wait".arah seorang lelaki sambil tangannya memegang handphone ditangan.

"ye sayang..ye..breakfast?of coz la..i love u so so much my dear".eii..naik geli geliman aku duduk dengan dia dalam lif ni.Tiba tiba matanya beralif kepada aku.Aku hanya buat tidak tahu.

"sayang..i letak dulu ehh..byee".lelaki ini mendekati aku sehingga aku di dinding lif.
'uwerkk..naik termuntah akuu..uwerk uwerkk'..haishh cepatlah skit smpainyee..

TING..bunyi lif berbunyi .'oh yeah'.Aku pun keluar dari lif itu dengan hati yang tenang.Tiba ii tanganku seperti ada yang memegangnya.Aku perlahan lahan memusing ke belakang.Apa psal la dia tahan aku ni?dan kenpa lidah aku tak mampu nak cakap ape ii ?kau bukan macam ni,Mia!takkan kau dah cair kott..NEVER!

"Lepaslahh".aku terus menepis tangannya .sesuka hati je nak pegang aku.Nasib baik berlapik haishh..

"Awak nak kena makan penampar lagi ke?kalau nak,aku boleh bagi!".Aqeef mendekatkan pipinya ke arahku .Aku terus berlari keluar daripada lif tetapi ada pulak satu bisikan terlintas ke telinga aku.

"You look so gorgeous!and..don't forget about my P.A,darling..".aku mengherotkan mulut aku.'heeleh,macamlah aku cairr..pi gi dahh..aku memang gorgeous pon..so what?haha..aku hanya tersenyum sumbing..tapi bukan bermaksud aku suka pujian dari dia.Lagi lagi seorang PLAYBOY!.memang mustahil dan itu takkan berlaku.

"DAMIA!..Damia kan?"soal wanita dalam lingkungan 30 tahun itu.Aku mengelarnya Kak Nis.Aku hanya menggaguk sahaja.

"akak..pnggil sy Mia jee..".Kak Nis menepuk dahi mungkin dia terlupa aku suruh panggil aku dengan nama ringkas sahaja.

"haah..Mia!lupe pulak akak..nah!".Kak Nis memberiku buku catatan.
'ha?untuk ape nieh?!aku kan nak jadi architect..stahu aku..architect mane ade buku buku ni..'aku bersoal dalam hati.

"Akak..bukan ker architect tak perlu gune buku nieh?!".

"ye..memang architect tak perlu..tpi P.A perlu,Mia!Gudluck jadi P.A kepada Tengku Aqeef Zamri ehh..".aku terkejut bak beruk makyee..terbeliak mata aku dibuatnya.Aku rasa aku tak salah dengar kan?P.A kepada Tengku Aqeef Zamri? Is it serious?arghhh..Playboy dowh..

"Kenapa Mia,kak?memang orang baru kena jadi P.A dulu ke camne?!saya tak sanggup,kak! Lagipon Mia minat bahagian lain,kak..OK macamni nilaa..saya tak kesah akak nak bagi saya bidang ape pon..Tapi bukan P.A dia,kak!!.Kak Nis hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Kak Nis pon tak tahu la kenapa Mia kena jadi P.A si Aqeef tu.Ini semua arahan Tuan Aqeef sendiri,Mia!Akak cume ikut je..".Aku hanya mengangguk tanda paham.'tapi kenapa aku?Why me?kalaula aku tanya Aqeef tu sendiri..agak ii dia bagitau tak?manelah si Playboy ni??dah pukul 9 dah..still tak masuk kerja lagi?!MELAMPAU!!hmmph..msti berkepit ngan pempuan.Mane nak abis?haishh..sapelah yang jadi bini dia tu nanti ehh?Malang betoii..'

Tiba-tiba ada seorang perempuan datang menerjah terus ke bilik Aqeef.Aku tercenggang! 'kau ingat bilik tu husband kau punye ke?'.Aku bingkas bangun dan terus menghadapnya.

"Cik,ada perkara penting ke?Cik tak boleh masuk je.. kalau takde perkara penting..dan Tuan Aqeef takda dalam bilik".Aku pon tak tahu apa yang aku buat.Aku pon tak tahu la kenapa aku tepis perempuan tu untuk masuk dalam bilik dia nih!'Aku dah sedia jadi Personal Assistant dia ke?!..haishh..ni lagi sorang..macam takde tempat nak jumpa selain office.Tak malu erk?Aku keluar jugak suara jantan ni karang.Bukan suara je.But,perwatakan pon boleh.Gedik betol'

"Takkan girlfriend kena buat appointment kot? I ni girlfriend dia la!!".

"Tapi,cik kena hormat .Cik ingat ni office Mak bapak Cik Kew?!".

"Ingat aku kesah ke?Wait..wait!'kau ni P.A Aqeef yang baru kan?Aqeef mane ha?".makin lantang suara dia ni..makin aku nak tarik tarik je rambut dia.'Heishh geramnya akuuu!'

"Saya rasa Cik belom pekak kan?Aqeef takde dalam bilik.maybe dia tengah layan perempuan lain.So,jangan nak terlampau berharap.He is Playboy!".suara aku yang ayu dah berubah.Orang laki dengar pon boleh bergetar lutut.

"I know..tak pe..tak pe..".Aku terus menolak bahu perempuan yang bertubuh seksi itu. 'is it me?ya Allah.'.Aku mengurut dahi.'Malunya aku..Tula aku cakap sekali tu..cubalah dengar..ni tak! Lagi menggedik.urghh'

Selepas 20 minit,baru aku nampak batang hidung si Aqeef ni.Buaya segala buaya.Bos ape ni? haishh..tapi,masalahnya kenapa dia bawak perempuan tu?mampos aku!!Hmm..ingat aku takot?Aku petik je la..

"DAMIA NAZHIRAH!".jerit Aqeef.Aku macam biase .Muka blur like always.Macam takde rasa bersalah pon!.

"Bos panggil saya ke?".Aku hanya menguap dan terus menguap kerana malas melayan jantan dan betina ni.

"'Kau buat ape dekat guest aku ni?".Aqeef mengetuk meja aku.Aku hanya tersenyum sinis.'Aku dah agak dah.. Perempuan ni mengadu dekat Aqeef la..Alololo co..cuwitt'.

"Ha?saya tak buat ape apa pon ,bos!".Aku hanya menjeling atas dan bawah.Tiba tiba Aqeef terus menarik tudungku .'heiii ni DAMIA la..setakat tudung?!Aku pon ape lagi?bukak kuda ii.bile je aku bukak kuda ii,sume terserlah kejantanan aku.Keayuan dah tak nampak dah.'

"Arghhh..sakit ..sakittt!!".jerit Aqeef merayu supaya dilepaskan.Kalau boleh,nak je aku ketawa sekuat hati aku.Nasib aku boleh control je time tu.Harap je LELAKI tapi lembik.Huh..

"Lain Kali kau jangan main main ngan aku,paham?".Sekarang nih semua dah tahu macamne perangai aku.'That's I want!haha..la..nangiss??adduh..kesian..haha..lembikk!!'

🌸😘Please vote and comments🌸😘

Agak agak macamne erhh?best ke kureng??ke bolehlaa??please comment sebab kalau ade yang tak betoii..author boleh betoii kan..sesama tegoqq..🌹😍

🌸CINTA SI PLAYBOY🌸Where stories live. Discover now