"Woii babe..asal tak datang semalam?".seorang lelaki mencuit pinggang aku dari belakang.'ingatkan sapelah tadi..Kamal!Yup.kawan baik aku masa zaman sekolah lagi.And..dia lah yang offer aku untuk join seni seni mempertahankan diri ni.'
"Busy..".hanya sepatah keluar dari mulut aku.Kamal macam biase lah .Tak leh tengok aku moody.Confirme nak tahu kenapa.
"'Kau ni kenpa?aa..kan kau ade mintak dekat Syarikat Holdings tu.So,dapat tak?Kau kenpa weii?citerlah..citerlah..".Kamal.terus menerus mengoncang goncang badanku.'ingat badan aku ni ape?tahulah aku ni kecikk..tak payah la macam tu.Kamal ni kalau aku tak citer rahsia aku..mesti dia akan terus menerus paksa n paksa sampailah aku cerita.nasib baikla aku Sayang dia ni.Tapi pernah ke aku tak citer rahsia aku dekat dia?Tak kott..confirme akan citer ..yelaa..along busy ..mama papa asyik berdating.Aiii..
"Ok,fine! Aku cerita..kau tahu kan yang aku lama giler minat dekat Syarikat tu,kan? Dan..kau rasa bila aku dah dapat ..agak - agak aku nak lepaskan tak?".Aku mengangkat kening melihat BFF aku ni teliti betul dengar citer aku!.
"Confirme la kau takkan lepaskan ..macamlah aku tak kenal kau..macamlah aku baru kenal kau sehari dua.Kenapa?".Aku menyambung cerita.
"Kau tahu tak,dia soh aku jadi girlfriend dia slama sminggu kot.Kau rasa?aku nak buat ke?dan..benda yang aku tak leh terima..dia tak suka perempuan pakai tudung.. please la weii..dia ingat tudung aku ni ape?hiasan?kau nak tahu tak?".Kamal hanya mengangguk dan teruja untuk aku cerita yang seterusnya.
"Dia try nak tarik tudung aku ni..aku ape lagi..push..kuda kuda bhaii..".aku menunjukkan cara -cara kuda - kuda yg aku lakukan pada Aqeef tadi.
"And one more thing,dia Playboy babe".Kamal hanya ketawa mengekek melihat aku bercerita.Thanks Kamal sebab sudi jadi kawan best of the world untuk aku.Sebab aku ni separuh jantan separuh manusia..jangan main ii yaa..
"Jomlah..buat latihan..semua dah ade kot tu..kau balik pukul berapa nanti?tak letih ke lepas kerja terus ke sini?".Tanpa bnyak bicara,aku terus luku kepala dia.Nasib kawan je..kalau tak aku boleh buat teruk daripada tuh tau.
"Hoi..ni kan tempat aku.. taekwondo,silat-silat nih ..memang benda yang wajib aku kena buat.Kau nihh..macam tak suka jee aku datang sini.okok..nanti aku taknak datang dah.Ha,aku rasa aku balik kol 6:30 kott".Aku hanya menjeling ke arah Kamal yang masih blur di situ.Aku pun meninggalkan dia di situ.
"Bapak arr lama..jomlah aku antar kau balik".Kamal mengenyit matanya ke arahku.Kau pikir comel?.heeleh macamlah aku tak kenal dia ni.Itulah taktik dia nak pujuk aku.Ya!aku mengaku yg aku ni memang sush dipujuk.so,sape yg dapat aku nanti kena yg romantik ii .Haha but not a Playboy.
"Ikut suke hati kau laa..Tapi,aa..takleh..sebab Along aku yg amik aku nanti!so,just forget it.".Kamal hanya mengangguk dan mengikuti jalanku.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
"Aii..mane Along nieh?nak dekat sejam aku tunggu!semua dah balik.kenapalah aku tak terima offer Kamal tadi?Tula..belagak! Aduishh..telefon tak dapat! Baik handphone tu buang je kat longkang jela..aaaaaa!!! Dah pukul 7:30!Along!".Aku hanya membebel seorang diri di situ.mana tak bebel? Orang call tak nak angkat ..whatsApp tak reply.Ha,lebih baik aku call Kamal..Terdesak sangat nih.
"Hello!yee.. Waalaikumsalamwarahmatullahiwabaraktuh ustazz.".sempat lagi dia suruh aku bagi Salam.dahla lewat ni.terpaksa melayan sikap dia ni.Menambah sikit pahala aku.
"Kamal! Kau busy tak?aa..kau amik aku!!eh,hello..takde maknenya aku nak ajak kau keluar laa..Tolonglah,Kamal! Dekat kau jee tempat aku berharap sekarang nieh,please..!!Oh,ya!amik aku dekat tempat taekwandooo..haishh..kau nak tolongg aku ke tak?thanks lebiuuu..".Terpaksa aku dengar bebelan kawan aku sorang ni.siaplah long!! Dekat rumah nanti ..aku tumbukk-tumbukk along nanti.
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
Selepas 20 minit,baru muncul kereta Perodua berwarna biru tua sampai di hadapanku yg leka bermain handphone.
"Mana Along kau??bukn nak balik ngan Along ke?".aku terus menutup kedua dua telingaku tanda tidak mahu mendengar bebelan Kamal! Kita hadap jela..
"Betul ke apa yg aku nampak ni?Ya Allah..".Aku menyorokkan diri dan terus menutup pintu kenderaan dan menyuruh Kamal membawa perlahan sedikit supaya aku dapat mengenalpasti betulkah itu orangnya.
Ha..spe??sape yg Damia nampak?ha..tunggu chapter yg seterusnya.
🌹🌈Please vote and comment🌈🌹
YOU ARE READING
🌸CINTA SI PLAYBOY🌸
RomansaDamia Nazhirah terlalu meminati kerjaya sehingga dia mengambil keputusan untuk keluar bekerja di tempat yang Damia memang menjadi impiannya sejak dia berumur 17 tahun lagi.Syarikat yang dia ingin bekerja ialah Syarikat Holdings.Syarikat itu sangat p...