"Are u agree?".soal bosku yang tak berapa nak bos.Arghh runsingnya aku.'Ya Allah kau bantulah aku,Ya Allah.Sesungguhnya hamba-Mu ini tersangat lemah Ya Allah.'
"Baiklah..saya..arr..saya..".belum sempat aku ingin menghabiskan kata kata aku tiba-tiba lelaki di hadapanku ni meletakkan jarinya pada bibirku.Aku tak mampu berbuat apa ii n tak mampu berkata apa ii.'come on,Mia.Takkan jantan macam nieh pon kau nak cair kot?Brutal sikit babe!!'.Dengan sepantasnya aku menepis jari tersebut.
"saya tak dek niat nak berkasar dengan Tengku!tapi pleaselah..be a someone profesional!Awak tu bos dekat sini.Ini ker cara nak berjaya?".Aku bersuara dengan suara yang agak angkuh but it's reality.Aku tak mampu nak tahan dengan tengok muka dia ni.'Alahai..ni Mia okk!!Hati batu ..takkan cair punyelah.
"so,awak nak cakap yang awak taknak ikut syarat yang saya bagi tu?".Dia tersenyum nakal ke arahku dan melangkah ke hadapan dan aku ke belakang dan ke belakang sehingga aku terduduk di atas kerusi.
"stop!jangan terlalu dekat!".aku menahan dengan tanganku.Mataku ditutup rapat.I don't like be a fallen love person.So ANNOYING!
"Why?cair ke?".aku menolak bahu Aqeef dan keluar dari biliknya.Ya Allah bantulah aku Ya Allah.Airmataku jatuh jua dari tubir mataku.
Aku kembali ke rumah dengan ditumpangkan oleh Along.Air mataku jatuh setitis demi setitis.'jantan tak guna..dasar buaya daratt!!'.aku menjerit di dalam hati.Tiba ii along memecahkan suasana.
"kenapa senyap ni,adik?dari tadi lagi Along perasan yang adik ni moody je..kenapa?tak dapat ke?ala..janganlah diam jee..jadilah radio along...sebab benda alah ni buat hal pulk".Aku ketawa kecil apabila along memukul mukul bahagian radio tersebut .Along..along..akula radio dia dekat mana ii..kalau tak dengar confirme rinduu..
"bukan tak dapat,long!..but entahlahh..haishh".aku mengeluh kecil.Tak tahulah nak luah dekat sape kes tadi tu..?!dahlah aku ada along sorang jee..mane ade adik beradik lain .tak payah kowtt..not this time..bukan tak tahu along ni..kalau aku citer,mesti along akan heboh dekat mama n papa.benda kecil pon akan jadi besarr..yelakan..maruah aku kott..gile tak sayang kn?.
"MAMA!!..".Aku terus memeluk tubuh mamaku yang sentiasa menanti kepulangan anak-anaknya.Raut wajah mamaku risau.Mana tak risau?tetibe je aku menangiss..
"kenape ni,sayangg?along..kenapa dengan adik ni?".soal mama ingin tahu.Along hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Tadi dekat kereta ok jee..tapi Along perasan yang Adik takde mood..asyik moody je tadi.I don't know what happen,ma!".terang along.mama hanya menggaguk tanda mengerti .tiba-tiba nyanyian BTS-fire- berkumandang di telefonku.
"hello assalammualaikum".aku menahan rasa tangisan.Suara yang menelefonku aku kenal sangat,tapi aku pedulikan sahaja.
"Apa?Alhamdulliah..terima kasihh".jawabku teruja lalu mematikan panggilan.Aku tersenyum bahagia.'Akhirnya,syarikat tu dalam genggaman aku jugak..eh,japp..tapi knpa dia terima aku eh?dia nak aku ikut sgala syarat gile dia tu ?mmg taklah aku nak ikutt..aku ade maruah laa..aku takkan senang ii nak calarkan maruah aku semata mata lelaki buaya macam tuu...'
"kenapa ni,dik? Happy smacam jee!sharelahh..".pantas betol tangan along hinggap dekat pinggang aku ni.Sweet betul!sape dapat along aku ni..sweet tak kena tempat n tak kira masa.main redah jee.sampaikan kwan ii along pon ingat aku ni mkwe along..alahaii..tinggi pon lebih kurang jee..
"hurmmm..".tibe sahaja aku mengelamun dan tidak menjawab pertanyaan alongku sbentar tadi.
"Adik ada problem ke?tell me!i'm your mom!".mama mengusap kepalaku lembut.Aku pon taktau la nak citer dekat sape lgi..
"okok..sbenarnya......".selepas sahaja aku selesai menceritakan segalanya pada mama dan along,mereka terus naik angin.' Tula!kalau tak..memang aku taknak citer tapi tah mcamne ringan je mulut aku ni..Terpakse dengan bebelan diorang..Free jee weyhh..lantaklah..janji aku dapat ape yang aku nak selama ni..'
"Mama tak setuju adik kerja dekat syarikat tu..NEVER!".bulat mata aku dibuatnya.Jawapan mama disetujui oleh Along.
"Tapi,adik memang dah lama minat and nak kerja dekat situ,ma!Adik akan ingat pesanan mama,papa and Along!jaga maruah keluarga kite..Adik tahu yang mana buruk n yg mana baik,ma!please..".mama hanya tersenyum lega apabila aku berjwab sedemikian.
Maaf kalau story ni tak berape best mcam yg korang jangka or ape ii la..kalau korang rasa tak best,korang komen tauu..please..bolehlah author tuko ape yg ptut author tuko..sbb author masih belajar.Kite sama ii tegur,kay?💕🌸
🌸 -please vote n comment-🌸
YOU ARE READING
🌸CINTA SI PLAYBOY🌸
RomanceDamia Nazhirah terlalu meminati kerjaya sehingga dia mengambil keputusan untuk keluar bekerja di tempat yang Damia memang menjadi impiannya sejak dia berumur 17 tahun lagi.Syarikat yang dia ingin bekerja ialah Syarikat Holdings.Syarikat itu sangat p...