BAB 12

70 1 0
                                    

*Throwback*

"Mommy..Are you serious?"?. soal Aqeef seakan tidak percaya dengan keputusan Mommynya tanpa berbincang dengannya.

"Yes! I'm very serious! U dah masuk 25 tahun my son !kalau hidop u asyik enjoy sana sini dengan perempuan dekat luar sana tuh,bila nak berubah?bila nak kahwin?tell me!".Perkataan kahwin ditekan sedikit supaya Aqeef tahu yang usianya kini sudah lanjut usia.

"Ok..sure! Aqeef akan buktikan dekat Mommy yang Aqeef akan kahwin! Aqeef ada ramai awek la Mommy..Do your choice!Aqeef ok je".Datin Maria hanya melemparkan jelingan kepada anak tunggalnya itu.

"What? perempuan tu?memang tak la Mommy nak terima! Terdedah sana, terdedah sini! Mommy tak suka!".Bulat sahaja mata Datin Maria ke arah anaknya.Tiada siapa mampu melawan keputusan Mommynya..jika 'A' A laa..jika 'B' B laa.

"Apa bising-bising ni?Sayang.. kenapa ni?".soal Dato' Mukhriz prihatin kepada istetinya yang kalau cakap boleh bergema satu rumah.

"Anak u nila..I cuma suruh dia kahwin je dengan pilihan I.. itupon susah ke?".Ngadu Datin Maria.

"Mommy..tak baik tuduh Aqeef..bila masa Aqeef cakap Aqeef taknak kahwin?Aqeef..aa nak sangat kahwin!cuma..Mommy buat pilihan antara awek-awek Aqeef..That's all!".lengan Mommynya dipeluk erat supaya Mommynya setuju dengan keputusan yang agak bengong disitu.

"Aqeef!Aqeef ingat perkahwinan ni satu permainan ke? Tolong la Aqeef..!! Keputusan Mommy muktamad..kalau Aqeef tetap taknak dengan desicion Mommy..it's okay".wajah Aqeef kembali tenang.Kini,Daddynya pula bersuara yang membuat Aqeef ingin menjerit sekuat hatinya.

"But..jawatan CEO lenyap ok?or..Daddy akan serahkan jawatan tu dekat Rizal..faham?".Dato' Mukhriz dan isterinya berlalu meninggalkan anak tunggalnya membuat keputusan.

💜💜💜

"Aduh..macam mana la aku nak kahwin dengan orang yang aku tak kenal,ha?macam mana ni?".Matanya tidak lekang memandang kipas siling yang sedang berpusing.Fikirannya ligat memikirkan kata-kata mommy dan daddynya.Tiba-tiba wajah Damia Nazhirah terbayang di fikirannya.

"Ya..I got it! Damia Nazhirah..sorry ehh..Aku terpaksa gunakan kau..sekejap je".Kini,di sebalik senyumannya itu penuh makna.

*End throwback*

"So..kau nak gunakan aku untuk jadi isteri kau?macam tuh?Aku taknak!".Mataku tajam memandang ke arahnya.

"Ala.. tolonglaaa..kalau tak,aku tak dapat la jawatan CEO tu.. pleaseeee!!".Rayuannya langsung aku tidak peduli.

"Abistu kenapa kau tak kahwin dengan pilihan Mommy kau ha?".soal aku dengan keadaan yang marah.Tiba-tiba tanganku dipegang dan dibawa ke bibir.Ciuman dilepaskan.Aku terpana seketika.

"I will tried to love u ..I akan cuba untuk tinggalkan perempuan-perempuan tu selepas Kita kahwin eh ,sayang!".pipiku mula berona kemerahan.Aku terus menolak tubuhnya sehingga dia jatuh.Baru sahaja aku nak pergi,dia terus mendakap tubuhku dari belakang.

"Weyhh..lepas laa!".rayuku.Kudratku langsung tidak dapat menghalang tubuhnya yang sedikit sasa itu.

"Boleh..tapi..keluar lunch dengan aku".Aku terus memandang wajahnya.Aku terus kebelakang sedikit.

"Ok fineeeee..".jawabku panjang.Baru sahaja Aqeef nak pegang tanganku,aku terus mengelak dan mendahui jalannya.

💋💋💋

"Kau taknak makan ke?".soal aku . 'Dia ajak makan tapi dia yang tak makan..pastu tengok aku macam nak telan ni apasal dowh?'.

"Kenyang".ringkas sahaja tapi boleh buat aku nak pukul-pukul mamat dekat depan aku ni.

🌸CINTA SI PLAYBOY🌸Where stories live. Discover now