Hari ni first day eun min kat sekolah baru , jadi eun min bangun awal sebab rasa teruja pula nak tau macam mana keadaan sekolah baru.
Skip~~
"Good morning , omma " kata eun min dengan teruja.
"Good morning too , my dear . Awalnya anak omma ni bangun " kata puan kim dengan senyuman yang manis sambil menyapu jem di roti .
"Of couse lah , omma . Eun eun rasa happy & tak sabar tau mau pergi sekolah awal , nak tengok sekolah eun macam mana" kata eun min kepada puan kim .
"Ohh...yakah? Bukan ke sebab nak cari namjachingu?😉" sakat puan kim kepada anak perempuannya itu.
"Omma ni , manada eun nak cri namjachingu , masih awal lah omma nak cari namjachingu , lagipun eun kan masih budak baru so eun nak cari chingu dulu "kata eun min dengan penuh swag.
"Ahcehhh....pandainya anak omma ni membebel , mmm...yalah sekolah bagus bagus tau , anak omma " kata puan kim.
"Amboiii....sioknya cerita sampai appa yang dah lama kat sini tak di pedulikan langsung " kata tuan kim lalu duduk kat depan eun min.
"Hehehehe....biasalah appa , kan eun dan omma memang selalu macam ni " kata eun min sambil memakan roti yang berjem strawberry.
"Haah...macam yeobo tak kenal kami ni macam mana . Ok dah siap , ini bekal untuk eun, yang ini untuk my yeobo dan yang ni untuk mingyu." Kata puan kim sambil bahagikan bekal tersebut.
Tiba-tiba...........
"YAAAHHHHHH!!!!!!!!!KIM EUN MIN!!!!!!!!!" Jerit mingyu dengan kuat.
Appa & omma terkejut beruk dah. Hahahahha.....taklah , cuma melatah jerr lah😂😂 Terus eun min tergelak jahat.
"Omma! Appa! Tengok apa yang eun min buat kat mingyu!" Merungut mingyu sambil turun tangga.
"Macam mana appa nak tengok kalau takde apa apa pun yang terjadi kat sini?" Kata tuan kim dengan selambah.
"Ahh....appa ni , bukannya nak backup mingyu pun" kata mingyu dengan geram. Tulah sapa suruh tak cakap dengan betul kan dah kena dah😆
"Apa yang eun dah buat dekat oppa kamu tu sampai mengamuk macam singa dah ni?" Soal tuan kim.
"Ermmm....eun cumaaaa..sepahkan bilik oppa jerr...hehehe😅😅" kata eun min.
"Lahhhh.....wae eun buat macam tu kat oppa ? Tak baik , eun." soal puan kim pula.
"Sebabbbb......oppa ni , ishhh....orang kasih bangun tadi elok elok , oppa marah marah jerrr , jadi eun tak puas hati so eun sepahkan lah bilik oppa😊" kata eun min sengaja selambah dan menjelir lidah pada mingyu.
"sapa sruh eun teriak teriak macam orang hilang anak , elok ke macam tu?" kata mingyu kemudian menjeling eun min.
"Alahhhh.....bukannya hambur sangat pun , oppa ni."kata eun min.
"Dah dah dah......jom pergi sekolah , hari ni Pembantu Han akan hantar kamu pergi sekolah." Kata tuan kim.
"Ehhhh.....tak apa appa , tak payah susah susah. Eun nak ambil angin sambil pergi ke sekolah juga , sebab dah lama tak balik seoul" kata eun min.
Bukannya apa , dyy cuma mau jadi budak yg biasa biasa saja sebab dyy tak suka dapat layan yg melebih dengan sebab kerana dyy hanya adalah anak kepada CEO pemilik syarikat yang banyak menderma kepada sekolah tersebut dan CEO yang berjaya.
"Habis tu , mingyu nak macam mana?" Soal tuan kim.
"Ermmm.....mingyu , naik motor jer lah."kata mingyu.
"Kalau macam tu , hah! Eun ikut lah sekali oppa kmu tu , kata nak ambil angin kan?" Sambung tuan kim.
"Ermmm.....erkkk....appa , boleh takkannnnn..... eun nak berlakon😶" soal eun min.
"Berlakon apa lagi ni , tak habis habis nak bermain jer kerja kamu ni , ish ish ish...." kata puan kim.
"Hehehe.....eun nak acah acah nerd , pastu oppa pula tak kenal eun sebab eun ni kan nerd lah konon😂 Eun nak berlakon berlakon. Pastu songsaemin dan chingu oppa pula tau sapa eun ni sebenarnya cuma tak payah suruh dorang kasih tau sapa eun ni sebenarnya. Kenalah acah acah berlakon lah juga songsaemin dan chingu nanti😆 Jadi begitulah ceritanya😂😂" jelas eun min dengan bangganya.
"Lahhh.....saeng ni lupa makan ubat kerr atau dah tertinggal otak saeng yang bijak kat Shanghai tu?" Kata mingyu acuh tak acuh.
Eun min hanya menjeling tajam kepada mingyu.
Puan kim dan tuan kim pula menggelengkan kepala saja sebab dah masak sangat dengan perangai eun min yang suka bermain main ni. Ish ish ishh......
Tapi tuan kim dan puan kim setuju dengan cadangan eun min tapi ada syarat lah.
Eun min pula dah happy-go-lucky sebab tuan kim dan puan kim sokong dyy manakala mingyu hanya mengeluh saja dengan perangai adiknya tu dan hanya akur.
Mingyu tau , kalau dyy bantah sekali pun , bukannya ada perubahan pun sebab adiknya tu memang macam ni dari dulu tapi tak sama lah dengan sekarang ni yang nak jadi nerd pula.
Jadi , eun min memakai cermin mata besar dan bulat yang takde ubat , pegang buku time berjalan ke sekolah,acah acah jadi bodoh dan pakaian eun min semuanya besar besar hanya semata mata nak berlakon nerd 😂
Alahaiiii......eun min ni betul betul nak jadi nerd.😅😅 Mingyu hanya ketawa sampai sakit perut ketika melihat saengnya yang sudah tukar penampilannya dari yang swag ke nerd pula.
"Tak sangka yang saeng betul betul nekad nak tukar penampilan." Kata mingyu seakan tak percaya.
"Cehh...oppa ni , suka hati saeng arghhh....tpi oppa kena ingt yg oppa tak kenal saeng nanti tau"
"Yelah yelah.....saengku yg manja" kata mingyu.
Adakah eun min dapat bertahan dengn kehidupan seperti yg di rancangnya ? Kalau nak tau , meh baca part seterusnya......Harap korang suka , byebye👋
YOU ARE READING
< CHIMCHIM OPPA >
FanfictionHarap korang suka dan enjoy ketika membaca💕 Aq tak pandai sngt buat cerita . Jadi harap korang paham klw ada kesalahan ker apa ker kat story nnti.😅 BYEE😊👋