Oppa👫

7 0 0
                                    

"Saem! Saem!"jerit mingyu. "Wae? Wae?"Balas saem.

"Saem , eun min tak sedarkan diri!"kata mingyu. "Wae? Kenapa eun min tak sedarkan diri?Cepat letak dyy di katil."arah saem.

"Semuanya salah mingyu tapi nanti mingyu ceritakan , saem tolong tengokkan eun min dulu"kata mingyu.

"Cuba cakap macam mana eun min boleh pengsan? Sebab kalau ditengok dari segi fizikal , eun min cuma luka kecil saja dan takde lah teruk sangat"kata saem.

"Nae saem? Ahhh....eun min terhantuk kuat dekat dinding tadi , saem"kata mingyu.

"Naee? Terhantuk? Kalau macam tu , eun min cuma pengsan saja buat masa sekarang ni disebabkan hantukkan tu. Jadi , lepas sedar nanti dah takde apa apa dah. Arraso , mingyu?"kata saem.

"Nae ,saem"kata mingyu. Kemudian mingyu ceritakan semuanya dari A-Z. Saem pula hanya mampu mengeluh sebab kalau libatkan BTS memang tak boleh buat apa apa dah.

Kalau didenda pun , dorang anggap denda tu sebagai permainan dorang. Lagipun saem bukannya guru disiplin , jadi saem hanya mampu beri nasihat kepada mingyu.

Skip~~~

"Oppa , saeng naik atas dulu nae" kata eun min. "Naee saeng"balas mingyu.

Yaaa....eun min dah sedarkan diri dari pengsan dan waktu sekolah sudah tamat. Jadi mingyu dan eun min pulang ke rumah supaya eun min boleh rehat dengan secukupnya.

Lepas eun min selesai bersihkan diri , dyy terus baring ke atas katilnya. Tangannya dyy pegang dan baru disedar yang gelangnya tiada bersamanya.

Tanpa berfikir panjang eun min terus berlari ke dalam bilik mandinya semula dan cari gelang tersebut. "Fuhhh~~~~ nasib jumpa , kalau tak memang tak aman lah hidupku" kata eun min.

Tokk! Tokk! Tokk!

"Saeng ahh~~" kata mingyu. "Naeee oppa!!! Chakaman!!!" jerit eun min dari bilik mandinya.

"Nae oppa ? Waeyo?" Kata eun mim sebaik saja buka pintu dan pelawa mingyu masuk. "Saeng , oppa mianhae" kata mingyu.

"Gwaenchana oppa , lagipun sekarang saeng kan dah okay dah. Jadi oppa takpayahlah risau , nae?" Kata eun min.

"Arraso , kalau macam tu saeng rehatlah ni hari. Kalau nak apa apa , just call oppa nae?"kata mingyu." Okay oppa"balas eun min.

Skip~~~

Pancaran cahaya matahari yang menyakitkan mata membuat tidurnya terganggu. "Uhhh~~~~."jerit malas eun min. Terus eun min bangun dan seperti biasa eun min bersiap untuk ke sekolah.

Beg sekolahnya dicapai selepas habis membersihkan dirinya dan turun ke ruang tamu.
Beg sekolahnya dilempar ke sofa. "Hmmmm......wanginyaa, mesti oppa yang masak. Hohohoho......"kata eun min.

"Oppa masak apa tu~~~"kata eun min sambil melangkah ke dapur dimana mingyu sedang siapkan sarapan mereka.

"Oh? Oppa masak nasi goreng kimchi. Hah, sarapan dah siap tu , saeng makanlah dulu. Oppa nak siapkan bekal ni dulu"kata mingyu.

"Nae oppa"kata eun min lalu makan makanannya. "Saeng , omma dan appa ada hal dekat busan. Lepas 4 bulan , baru balik."kata mingyu.

"NAEEE???!!!! 4 BULAN!!!???" Kata eun min. "Nae, 4 bulan"balas mingyu. "Haihhh.....arraso, oppa" "Gwaenchana. Oppa ada dekat sini , kalau saeng nak apa apa cakap jer dekat oppa , nae? " kata mingyu.

"Nae nae oppanim"kata eun min dengan manja "Aigooo.....lamanya oppa dah tak tengok manja saeng"

"Ehh...oppa ni , tulah sapa suruh oppa taknak sekolah dengan saeng dekat Shanghai lama lama dulu."kata eun min.

"Lahhh...saeng ni , oppa bukannya apa cuma oppa ada hal nak urus kat sini."kata mingyu. "Tau , saeng memang tau oppa ke sini sebab nak jadi idol kan? Dengan SEVENTEEN"balasnya.

"Ehh....bijak saeng oppa seorang ni" usik mingyu. "Habis selama ni saeng tak bijaklah , oppa?" Kata eun min dengan nada yang sedikit marah.

"Ehhh.....oppa tak cakap pun. Saeng sendiri yang cakap so nampaknya memang betullah selama ni saeng tak bijak😂?"kat mingyu sambil gelak dengan kuat.

"OPPPPAAAAAA......APA NI , ISHH!! TAKNAK KAWAN OPPA, HMM!" merajuk eun min. "Dah cepat makan nanti lambat pula kita nak pergi sekolah" kata oppa.

"Hmmm"balas eun min. Tanda merajuk lah tu apa lagi. Mingyu saja taknak layan perangai adiknya lama lama , nanti tambah lambat pula dorang nak ke sekolah.




Huhuhu....annyeong , long time no see😄😄

< CHIMCHIM OPPA >Where stories live. Discover now