Flashback🙈

12 0 0
                                    

Sepuluh tahun yg lalu~~~~

Keluarga tuan kim dan puan kim berpindah ke rumah baru di seoul atas urusan kerja.

Hari ni hari pertama berpindah masuk tapi tuan kim tidak dapat membantu isterinya untuk mengemas rumah kerana tetiba ada urusan di syarikat.

Puan kim , mingyu dan beberapa pekerja mengangkat dan menyusun perabot ke dalam rumah baru itu.

Eun min di kecualikan sebab masa tu eun min masih kecil. Takut nanti eun min tercedera.

××××× pov~~

"Ehhh! Omma hari ni kita ada jiran baru lahhhh!!!" Teriakku .

"Ohhhh.....ye kerrrr.....kalau mcm tu chimchim tau kan kena buat apa ?" kata puan park yg dikenali sebagai omma chimchim.

"Nae ommaaaa......"kata chimchim a.k.a aq lah tu. Heheheheh....

Terus aq keluar dan bertegur sapa dengan jiran baru. "Annyeonghaseyo , saya jiran sebelah rumah ahjumma dan nama saya ialah chimchim."

"Ahhhh......naeee....annyeonghaseyo chimchim , aigoooo......comelnya kamu. Nama ahjumma kim hye min , jadi chimchim boleh panggil ahjumma , ahjumma kim " kata ahjumma kim dengan ceria.

"Hehehe.... naeee.....khamsammida ahjumma kim, oh yaa...ada apa apa yg chimchim boleh tolong ahjumma?" Soalku.

"Hmmm.....hah! Ada , boleh tak chimchim tolong jagakan eun eun?" Kata ahjumma kim. Chimchim hanya buat muka blur.

Yalahhh....chimchimkan tak kenal sapa eun eun ni , tetiba pula ahjumma suruh tolong jagakan.

"Mesti kamu tak kenal sapa eun eun kan? Eun eun tu anak ahjumma , ahjumma tak suruh dyy tolong kitaorng sebab eun eun ada alahan dengan habuk. Jadi ahjumma minta tolong kamu temankan eun eun main , bolah?" Kata ahjumma kim dengan lembut.

"Ouhhhh.....arraso ahjumma😊 mana eun eun?" Soal ku dengan teruja .

Dah lama tak ada kawan nak main sesama , ada pun kekadang jerrr....sebab omma tak bagi chimchim keluar dengan kawan kawan dengan alasan chimchim masih kecil. Tapi takpa sekarang chimchim dah ada kawan duduk sebelah rumah lagi tu....yeahhh!!!

"Tuuu......yang budak perempuan tengah pegang selimut kesayangannya , itu lah eun eun." Kata ahjumma ketwa kecil dan menunjuk ke arah di mana eun eun sedang peluk selimut kesayangannya.

"Ouhhh....nae ahjumma kim , annyeong" kataku sambil menuju ke arah eun eun.

"Annyeonghaseyoooo~~~eun eun ahhh~~~ " kataku dengan ceria. Heheheh....

"Oh?....naeee.....annyeonghaseyo , tapi sapa oppa? Macam mana oppa boleh tau nama eun eun?" Soal eun eun dengan pelik.

Hehehehe.....dyy panggil chimchim oppa lah😆 kyaaaa~~~~suka yerrrr~~~

"Ahhhh.....hehehe...nama oppa ialah park chimchim , jadi eun eun boleh panggil oppa , chimchim oppa. Oppa tinggal kat sebelah rumah eun eun. Tu kat situ . Lagi satu , omma eun eun suruh oppa tolong jagakan eun eun. Jadi , eun eun nak tak main dengan oppa ?" Penjelasanku dan ajakku kepada eun eun.

"Ohhhh.....hehehehe.....arraso chimchim oppa . Nak! Nak! Tapi nak main kat mana , chimchim oppa?" Soalnya.

"Yeahhh!!! Kat rumah oppa , sebab rumah oppa ada banyak permainan jadi kita boleh main sama sama...."

"Ouhhh...nae chimchim oppa. Chakkaman chimchim oppa. " eun eun terus berlari ke arah ahjumma kim dan " omma ommaa.....chimchim oppa ajak eun eun main kat rumah chimchim oppa , katanya ada banyak permainan kat sana , boleh tak eun eun ikut chimchim oppa?" Kata eun eun.

Aq hanya tengok gerak geri eun eun dengan ahjumma kim. "Comel" kataku tanpa ku sedar aq sudah tersenyum.

End pov

skipp~~

Chimchim dan eun eun menuju ke dapur untk bertegur sapa dengan omma chimchim.

"Omma! omma!" Kata chimchim

"Nae chimchim ahh~~~ aigoo....comelnyaa , anak sapa ni , chimchim ?" Tanya puan park

"Hehehehe......comelkan omma , ini anak ahjumma kim yg baru pindah masuk rumah sebelah , omma" jelas chimchim sambil tersengih.

Lahhhh.....tersengih sengih mcam kerang busuk pula chimchim ni.😂😂

"Naeee......annyeonghaseyo ahjumma , my name is kim eun eun " kata eun eun.

"Ohhh...naeee eun eun ahhh. Nama ahjumma park jihyun, jadi kamu boleh panggil ahjumma park."kata puan park.

"Ohh? Nae ahjumma park"kata eun min sambil tersenyum.

"Aigooo.....comelnya kamu ni , okaylah kamu pergilah main dengan chimchim oppa nae ? Ahjumma nak masak dulu" jelas ahjumma.

"Naeeee.....ahjumma park" blsnya.

Skippp~~~~

Sekarang dah pukul 5 petang di mana eun eun di panggil untuk pulang ke rumah.

Ting~tong~ting~tong~

"Naeee.....Nuguseyo?" Tanya puan park.

"Ahhh....nama saya kim hye min , anak perempuan saya ada ikut chimchim balik rumah untuk main bersama."jelas puan kim.

"Ahhh.....macam tu rupanya, silakan masuk . Nama saya park ji hyun, omma kepada chimchim" kata puan park smbil pelawa puan kim untuk masuk ke dalam.

Setelah menghidangkan minuman , puan park dan puan kim mengambil kesempatan untuk berborak dulu.

Biasalahhhh......kalau ibu ibu dah berjumpa memang membwang tu tak hilang lerhhh😂😂

Tak lama kemudian , puan kim ingin pulang ke rumah dan puan park naik ke atas untuk memanggil anak anak kesayangan tu.

"Eun eun ahh~~~ jom balik , omma kamu dah tunggu kat bawah tu." Kata puan park.

"Ohh?? Ahhhh....nae ahjumma park~~~" kata eun eun dan terus mencapai selimut kesayangangnya.

Hahahahhaha.....tak dilupakan juga selimut kesayangan tu biarpun tadi tak dipedulikan😅

"Naee??? Alahhhh.....cepatnya omma , tak boleh ker eun eun tinggal kat sini" kata chimchim takpuas hati sebab eun eun dah nak blik dah.

"Aigoo....kamu ni , eun eun kena balik , kan eun eun masih kecil jadi dyy mestilah tinggal dengan familynya" kata puan park.

"Chimchim oppa , janganlah risau ,eun eun kan ada kat sebelah jerr tuu......"pujuk eun eun dengan brrsungguh sungguh.

"Ermmmm.......arraso eun eun ahhh, kaja" kata chimchim.

Tiba tiba , "Eun eun ahhh...." kata chimchim.

"Nae chimchim oppa?"
"Nahhh.....ambil lah patung ni , oppa bagi" kata chimchim sambil bagi patung beruang yang kecil.

"Nae? Ini kan chimchim oppa punya." Kata eun eun ragu ragu untuk mengambil patung tersebut.

"Aniyaa....oppa ada 2 , jadi oppa nak bagi eun eun 1 . Kalau gitu , oppa ada 1 , eun eun pula ada 1. Oppa bagi eun eun sebab eun eun comel dan ini sebagai hadiah pindah masuk rumah eun eun😊 hehehee....sorry eun eun kalau tak seberapa mewah" kata chimchim dengan serba salah.

"Aniyaa chimchim oppa....eun eun sangattttt suka , kalau gitu omma boleh eun eun ambil?" Soal eun eun kepada puan kim membuatkan puan kim dan puan park ketawa kecil melihat gelagat mereka.

"Aigoo....ambil lah eun eun , kan chimchim oppa dah bagi" kata puan kim.

"Yeahhh.....comelnyaaa😄"kata eun eun.

Puan kim dan eun eun kembali ke rumah baru mereka yang telah siap disusun.





Hehehe....cerita ni time eun eun kecil tau....byebye🙆

< CHIMCHIM OPPA >Where stories live. Discover now