"Mevrouw el idrissi u moet wel ondertekenen!" Zegt de man van de gemeente die voor me staat.
Ik sta hier met Nasser die ik binnen een paar seconde officieel volgends de wet mijn nam moet noemen. El idrissi....... nu ben ik gewoon een el idrissi. Of nou ja, een el mansourrie el idrissi. Ik hou namelijk mijn eigen achternaam ook gewoon.
Nasser die het document een minuut geleden al had ondertekend kijkt me boos aan omdat ik er zo lang over doe. Als ik er nog veel langer over zal gaan doen zullen ze argwaan wekken. En dat is een goede mogelijkheid voor Nasser om zijn dreigingen waar te maken......
Na nog een paar seconde twijfelend voor me uit te staren zet ik uiteindelijk ook mijn handtekening onder het blad.
Nu is het officieel. Vanaf dit moment ben ik
Nour el manssouri-el idrissi.
De vrouw van de O zo gevaarlijke Nasser el Idrissi.....Als we de ruimte uitlopen komen we heel zijn familie tegen in de gang. Ja , alleen zijn familie.
Ook al heeft mijn tante me zo lang mishandeld wilde ik haar als nog hier hebben op zo een belangrijk moment. En younes... hij is er al die tijd voor me geweest en dan nodig ik hem niet eens uit op de dag dat ik het huwelijks contract onderteken en de dag dat eigenlijk mijn verlovings feest soort van is?Over precies 28 dagen zal de bruiloft plaats vinden. Dan zullen ik en Nasser naar een ander huis gaan. Een huis dat Nasser blijkbaar hier had gekocht een aantal jaren terug. Hier ging hij zehma altijd heen als hij wilde uitrusten etc maar ik geloof er niks van. Gelukkig is het wel in de zelfde stad als zijn ouders! Anders zou ik het niet volhouden.
Of nou ja, waarschijnlijk ga ik het sowieso niet vol houden met hem in 1 huis. Ik krijg al rillingen over mijn hele lichaam als ik er aan denk dat ik officieel van hem ben. Na de bruiloft mag hij alles wat hij wilt met mijn doen. Of ik het nou wil of niet......
"Waar sloeg dat vandaag op?" Vraagt Nasser me later op de avond als we weer terug zijn. Ik was in mijn kamer bezig met die make up troep van mijn gezicht af te halen toen hij de kamer in kwam stormen.
"Wat bedoel je?" Vraag ik hem verbaasd.
"Je weet heus wel wat ik bedoel! Die minuten lang voor je uitstaren terwijl je het contract moest ondertekenden!" Roept hij woest.
"Ha en jij bent de gene die hier boos is? Ik hoor boos op jou te zijn en dst ben ik ook zeker! Jij bent de gene die mijn leven probeerd te verpesten. In Nederland viel je me al elke keee lastig en dwong je mijn neef om me met jou mee te laten gaan. Dan ben ik hier met jullie probeer je me te dwingen om van je te gaan houden en een relatie met je te nemen. En omdat ik weigerde heb je me gewoon gedwongen om met je te trouwen. Weet je Nasser je bent het niet eens waard. Je zegt dat je van me houd maar tegelijkertijd probeerd je elk ding waar ik om geef te verpesten. Alles wat ook maar een beetje voor me betekend moet uit de weg lijkt het wel!" Toep ik boos naar hem. Al mijn woede die opgekropt zat de afgelopen weken moest er gewoon even uit.
"Wollah Nour beter voor je ga je nu stil zijn!" Roept hij weer terug.
"Nee Nasser ik ga niet meer stil zijn! Want ik wil antwoorden. Wat is de reden dat je me zo erg haat dat je mijn leven probeert te verpesten? Waarom doe je als of je van me houd terwijl we beide weten dat dit puur alleen on haat gaat! Je houd niet van mij! Dus ik wil nu mijn uitleg!" Sis ik naar hem terwijl ik de eerste tranen al over mijn wang voel lopen.
"Nour zwijg! Waar haal je het lef vandaan om zo tegen me te praten? En om me zo voor iets te beschuldigen? Nour ik meen het, ik hou met heel mijn hart van je! Ik kan het niet aan als ik al die jongens buiten naar je zie kijken. Ik wil je kunnen zien en dan meteen de trots voelen dat je van mij bent. Ik hou al ik weet niet hoelang van je! Zelfs mijn moeder weet het van begin af aan al van!" Zegt hij nu zachter. Wauw, ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt......
-
Hmmm is Nasser nu eerlijk of liegt hij glas hard tegen haar?
JE LEEST
They say: "you have the perfect life!"- break!!!!!
NonfiksiZe zeiden dat ik het perfecte leventje heb maar hun weten niets van de masker die ik draag en de geheimen die ik verschuil voor de buiten wereld. Mensen oordelen zo snel over mensen, ze denken allemaal dat als iemand er gelukkig uit ziet dat ie ook...