07💫

95 5 28
                                    

  " Weyh,  xxx. Kau mula masuk sekolah bila? " kata kawan si xxx.

   " Next week aku baru masuk.  Banyak lagi yang belum settle. " kata xxx sambil menghirup jus epal di hadapannya.

   " Owh. So,  jumpa next week kat sekolah. "

    " Asal next week?  Kau dah tak boleh lepak dengan aku ke? " tanya xxx dengan hairan.

     " Haa.. Lagi satu. Mana girlfriend kau tu? Selalu ada je.." kata xxx dengan sinis.

    " Kau pasal cari pasal dengan aku ke haa?! " jawab kawan xxx dengan marah.

     " HAHAHAHA.. Aku gurau la. Aku tahu la kau dah terpikat dengan kawan Yena tu.. Eh,  sapa nama dia?? "

    " Adalah. Buat apa aku nak bagitau kau. Sebok je.. "

    " He'eleh.. Poyo je lebih..  Ntah-ntah dia tak suka kau. Yerla kau kan playboy.  Tak macam aku.  "

    " Ceit,  tak payah nak menipu okeyh. Aku kenal kau dah lama.  So,  tak payah nak tipu.  Orang lain kalau kau nak tipu boleh,  tapi dengan aku... JANGAN HARAP! "

   " Yer yer.. " jawab xxx dengan rela hati. Dah itu memang hakikatnya.

...........

  "Errr... Weyh,  aku nak minta tolong boleh? " tanya xxx setelah lama mendiamkan diri.

   " Apa dia? " tanya kawan xxx sambil menghirup jus oren di hadapannya.

    " Kau tau tak rumah Yena kat mana?"

  Hampir tersedak kawannya disebabkan soalan yang terkeluar daripada  mulutnya.

    " Kau kenapa nak tahu dia kat mana? Nak cari nahas ke apa jumpa dia?"

   " Alaaa weyhh... Pleaseeee" rayu si xxx kepada kawannya.

    " Nope.. Aku takkan bagitau.."

    " Alaa.. Bolehlahhhh??? "

" My answer is still same... NO.. Okeyh bye.. 👋🏻" kata si kawan yang mengambil jaketnya dan berlalu pergi meninggalkan xxx.

" YAAA PARK CHANYEOLLL! "

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rumah Yena

   " Huarghh.. Ngantuknya. Menyesal aku tidur lewat semalam. " kata Yena sambil mengemas tilamnya.

   ' Hahahaha.. Rajin jugak aku kemas katil sendiri . Ciri -ciri isteri mithali. HAHAHA.. Perasan la kau Yena. Baru 15 tahun dah pikir sampai ke situ'

Selesai mengemas katil,  Yena bergegas menyiapkan diri untuk pergi ke sekolah.

........

' Fighting Yena. Forget about all the problem. Just happy and relax. Fighting!'

Setelah selesai memberi kata - kata semangat buat dirinya, Yena mengambil beg galasnya dan keluar daripada bilik untuk bersarapan.

" Eonni! Good morning! " kata Yena kepada kakaknya yang baru selesai menyiapkan sarapan buat mereka berdua.

" Good morning too. Adik eonni dah sihat betul-betul ke? Kalau tak sihat tak payah la pergi sekolah. " tanya eonni Yena dengan risau.

' Untung aku still ada kakak lepas eomma dengan appa pergi. '

" Yer betul eonni. Yena dah sihat sepenuhnya. Kalau tak sihat buat apa Yena turun sarapan? Eonni tahu kan kalau Yena demam akan jadi macam mana? "

Blind  💔Where stories live. Discover now