09💫

58 7 9
                                    

Flashback
4 tahun yang lepas

Yena berjalan-jalan di sekitar koridor kelas untuk menghilangkan tekanan peperiksaan yang baru berakhir . Dia berasa sangat tenang bila berjalan - jalan macam ni . Sekurang-kurangnya dapat melihat bandar Seoul yang selalu sibuk tapi sentiasa cerah.

" Wah! Akhirnya habis juga exam! Boleh la aku jalan - jalan dengan Da hyun." jerit Yena dengan kuat lagipun hanya ada dia sahaja di kawasan itu. Tiba-tiba bahu Yena ditepuk dari belakang.

" Arghh.. kkamjjagiya!!" Yena pusing untuk melihat siapa yang menepuk bahunya.
"Yahh siapa kau?!" jerit Yena kepada pelajar yang tepuk bahunya.

" HAHAHAH... Lawak la kau ni. Takkan tak kenal aku?? Aku sekelas dengan kau kot." kata pelajar itu.

" Sorry tak kenal." jawab Yena acuh tak acuh.
"WHUTT!! SERIOUSLY?!"
" Aku tak der masa la nak kenal orang stranger macam kau. Bagitau je la nama kau ."

" Hoi! Aku Park Jinyoung la ! Orang yang duduk depan kau!"

" Owh.. Park Jinyoung.. Wait..." Yena pandang Jinyoung.

" Apa?" kata Jinyoung dengan geram sebab Yena tidak mengenalinya.

" KAU BUDAK YANG DUDUK DEPAN AKU YANG SELALU KACAU AKU NAK TENGOK WHITEBOARD! Kau Jinyoung!" kata Yena dengan kuat.

" Hoi! Tak payah la jerit . Aku ada je depan kau. Takder la jauh pun kedudukan kita." kata Jinyoung sambil menggosok-gosok telinganya yang sakit disebabkan jeritan Yena.

" Owh , sorry sorry.." kata Yena sambil tersengih macam kerang busuk.

" Btw , kau memang suka pergi sini ke after exam?" - Jinyoung

" Haah.. kat sini tenang. Kau pulak?" - Yena

" Aku baru harini pergi sini . Tak sangka pulak jumpa bidadari kat sini." jawab Jinyoung sambil tenung muka Yena dari tepi.

" A-apa ??" tanya Yena dengan gagap kerana menahan malu.

' Betul ke apa yang aku dengar tadi?'

" HAHAHAHA... Comel la muka kau bila kau malu ." puji Jinyoung sambil cubit pipi kanan Yena yang tembam tu.

" Ishh apa main pipi orang ni." marah Yena untuk cover malu dia.

' Mesti muka aku dah merah ni. Aduh , kenapa dia kacau aku ni.."

" Hahahaha.. muka kau dah merah dah Yena. Btw , boleh aku jadi kawan kau?"

" Hurmmm.."

" Alaaa takkan la nak jadi kawan pun kena pikir." kata Jinyoung sambil buat poker face.

" HAHAAHAH.. Of course la kena pikir takut tersalah kawan.. Btw , kau boleh jadi kawan aku.. sebab aku pun selesa nak berkawan dengan kau." jawab Yena sambil tersenyum.

" Bagus la kalau macam tu!"
" Happy betul kau bila aku approve kau jadi kawan aku." kata Yena sambil tertawa.

" Of course la. Sebab ramai kata nak kawan dengan kau susah. Yerla budak pandai kan." perli Jinyoung.

" Haa cakapla macam tu . Kang aku taknak kawan dengan kau baru tahu." ugut Yena.

Blind  💔Where stories live. Discover now