"WHATT!!" - pelajar itu.
Semua pelajar di dalam kelas 3A-1 pandang dua orang pelajar itu.
" Da hyun dan Yena, kamu berdua okey tak?" tanya Jaemin songsaenim kepada Yena dan Da hyun kerana jerit dengan kuat.
"O-O-okey.".jawab mereka serentak.
" Okey sila perkenalkan diri kamu." - jaemin songsaenim.
" Anyeonghaseyo. Naneun Park Jimin imnida.. " - pelajar baru itu.
Selepas je, pelajar baru itu memperkenalkan diri dia, Yena dan
Da hyun berpandangan..' WHATT?! Weyh dia pindah siniii!! ' - jerit Da hyun dan Yena serentak dalam hati..
" Okey, Jimin. Kamu boleh duduk sebelah Yena, sebab sistem sekolah kat sini partner meja kena berlainan jantina. Jadi hanya sebelah Yena sahaja kamu boleh duduk.. "
" Nae, songsaenim.. Gamsahabnida.. " Jimin pun berjalan ke arah meja yang dimaksudkan. ' Yena?? Nama tu macam familiar je? '
Choi Yena POV
' What?! Dia akan duduk sebelah aku. weyh macam mana ni?? Jantung aku dah rasa nak terkeluar dah ni.. Sabar la wahai jantungku.. '" Hai" sapa Jimin dengan mesra sambil tersenyum sewaktu dia dah duduk sebelah aku.. ' Weyh cair aku dengan senyuman diaa.. Cutenyaaa!!'
" H-Hai.. N-nama saya Yena.. Selamat berkenalan"
' Macam mana aku boleh gugup nii.. Malu weyhhh!! '" Yena?? Nama awak sama macam chingu saya waktu sekolah rendah.. Tapi, kitaorang berpisah sejak ayah saya dipindahkan kerja ke Busan.. Tapi saya berharap sangat supaya dapat jumpa dia balik.. "
" Owh ye ke? Mesti dia famous kan???"' Time ni la aku kena gunakan masa yang ada sebelum dia tahu aku lah Yena yang dia cari .. Sebab aku tahu bukan mudah nak ingat aku balik.. Rupa aku dah berubah ( bukan buat plastic surgery cuma ubah penampilan) so, mesti susah dia nak cam aku ni Yena.. '
" Dia tak famous sebab dia cantik , dia famous sebab dia selalu kena buli.. Kadang - kadang saya malu kawan dengan dia sebenarnya, tapi saya tak berani la nak cakap sebab dia hanya ada saya dengan Da hyun" kata Jimin.
' J-Jimin.. A-a-aku tak s-sangka kau malu kawan dengan aku sebab aku selalu dibuli..😔'
"Tapi s-"
" Jimin saya nak pergi tandas jap.. Awak sembang la dengan Da hyun dan Chanyeol.. " - Yena' Sebenarnya aku nak lari kejap daripada dia.. Aku tak sanggup nak dengar lagi apa yang dia cakap.. Air mata aku pun dah nak tumpah.. Jadi aku tak nak dia nampak dan dapat teka aku ni Choi Yena., kawan yang dia rasa malu nak berkawan...' -Yena
' Da hyun?? Tu bukan kawan baik Yena dengan aku waktu sekolah rendah?? Ishh makin pelik la benda ni? Nama diorang ni sangat familiar.. And, tadi reaksi diorang waktu aku masuk pun macam terkejut sangat... Sape diorang ni sebenarnya?? ' - Jimin
" Weyh, Da hyun.. Kalau Jimin tanya nama penuh aku kau jangan bagitau.. Just cakap nama aku Yena tu je.. Kau pun sama.. Nanti aku bagitau apa sebabnya lepas ni , aku nak pergi tandas kejap..." kataku kepada Da hyun sebelum aku keluar ke tandas.
Da hyun POV
" O-okey.. " aku tak berani nak tanya panjang sebab suara Yena macam serak.. Macam dia tahan nangis.. Aku tahu sebenarnya sebab aku dengar je tadi.. Cuma aku tak pandang.. Kesian kau Yena...Aku nampak Jimin pandang je Yena sehingga bayangan Yena sudah tidak kelihatan.
Aku tak sangka kau macam tu Jimin.. Aku rasa sangat marah dengan kau, tapi nanti je la aku lepaskan.. Memandangkan harini baru first day kau jadi pelajar baru kat sini..Aku bagi kau peluang.. Tapi lepasni, JANGAN HARAPLAH.. 😡
Aku nampak Jimin senyum kat aku, tapi aku balas dengan jelingan. Marah weyhh bila kawan lama kau datang lepastu sakitkan hati orang.. Marah 🔥
' Kenapa Da hyun jeling aku? Aku ada buat salah ke?? Sape diorang sebenarnya?? - JiminSorry kalau bosan.. Btw kalau boleh auothor nak comment korang semua, sebab nak memperbaiki cerita ni sikit..
Hope you guys enjoy 😉
YOU ARE READING
Blind 💔
FanfictionKisah seorang yeoja, Choi Yena yang bertemu kembali dengan rakan lamanya , Park Jimin dan Park Jinyoung di Hankook Highschool pada tahun ketiga... Tapi..Kisah mereka telah menimbulkan pelbagai konflik yang menyebabkan mereka sering bertengkar .. ...