13✨

76 3 2
                                    



Bilik 403
'Penatnya.. seharian aku tak rehat.' kata Yena dalam hati sambil berehat di sofa . Yena bermain dengan handphonenya dan melihat semua gambar yang baru ditangkapnya tadi.

   " Wah! cantik betul gambar yang si Chanyeol ni tangkap. Aku ingat tak pandai nak jadi photographer." puji Yena .

     Yena bermain dengan telephonenya sehingga tertidur disebabkan terlampau letih kerana seharian berjalan tanpa rehat.

30 minit kemudian

Ting!

Bunyi pintu hotel terbuka menyebabkan Yena tersedar dari tidurnya. Bagi Yena dia berfikiran positif bahawa yang membuka pintu itu adalah Dahyun kerana hanya Dahyun dan dia sahaja yang mengetahui password pintu tersebut. Disebabkan itu , Yena menyambung semula tidurnya yang terganggu itu.

     ' Peluang keemasan betul! Thanks Dahyun! ' - Min Yoongi

  Yoongi berjalan perlahan-lahan ke arah Yena yang sedang lena diulit mimpi supaya tidak menganggu tidur Yena. Tetapi malangnya , telephone Yena tiba-tiba berbunyi menandakan ada orang call . Disebabkan itu , Yena tersedar dari tidurnya dan dia terkejut akan kehadiran Yoongi sunbaenim dalam biliknya. Min Yoongi segera pergi ke arah Yena dan menutup mulutnya menggunakan sapu tangan miliknya yang telah diletakkan cecair yang membuatkan Yena tertidur semula , tetapi Yena cepat bertindak sebab dia pernah mengalami situasi seperti ini sewaktu berjalan dengan Jinyoung.

      "  Arrghhh!!! Lepaskan aku! Tolong!!" jerit Yena dengan kuat supaya ada orang yang mendengar jeritannya.

   " Woi! Senyaplah! Dah lama aku tunggu peluang macam ni kau tau tak! Aku dah lama sabar dengan kau!"-Yoongi

   " Tsk..Tsk.. tolong! Sesiapa kat luar sana !"

  Sewaktu Yena menjerit , ada seorang wanita yang sedang lalu diluar sana berasa hairan dengan jeritan Yena dan dia segera merempuh masuk ke dalam bilik Yena memandangkan pintu biliknya tidak ditutup dengan betul. Wnita itu terkejut kerana Yena berada dalam bahaya.

       Wanita itu berjalan ke arah Yoongi secara perlahan-lahan sambal memegang batang tiang lampu dan memberi isyarat kepada Yena supaya berdiam diri. Yena yang memahami  akan isyarat daripada  wanita itu terus mengalah daripada Yoongi sunbaenim.

       " Wow! Cepat betul kau meng-"

Tidak sempat Yoongi menghabiskan ayatnya , kepalanya sudah dipukul dengan batang tiang lampu dan menyebabkan dia pengsan. Wanita itu terus menelefon pihak hotel untuk menyelesaikan masalah yang berlaku itu.

    Yena menggigil ketakutan akan kejadian yang baru berlaku tadi . Yena trauma akan kejadian itu disebabkan perkara itu berlaku untuk kali kedua. Yena menangis kerana terlalu takut dan dia hanya berfikir untuk berjumpa dengan unnienya untuk mencari ketenangan.

      Wanita yang membantu Yena terus menerpa ke arah Yena untuk menenangkan Yena yang sedang ketakutan. Tetapi belum sempat wanita itu memeluk Yena untuk menenangkan Yena , Yena sudah menganjak kebelakang kerana dia terlalu takut dengan semua orang walaupun orang itu yang membantu dia. Wanita itu seperti memahami Yena. Dia terus bangun untuk jauhkan diri sedikit dari Yena supaya memberi keselesaan kepada Yena.

       " Nama siapa?" tanya wanita itu untuk memecahkan kesunyian sementara menunggu pihak hotel menyelesaikan masalah yang berlaku.

   " Y-Yena, Choi Yena " jawab Yena perlahan.

" Owh.. Nama unnie Jo Yuri. Panggil Yuri je. By the way , awak datang sini sorang je ke?" tanya Yuri supaya mudah untuk disoal siasat oleh pihak polis nanti.

     " Tak , saya datang dengan kawan-kawan sebab lawatan sekolah."

    " Sape partner bilik awak?"        

   " Dia keluar kejap sebab ada tertinggal barang. Btw , gumawo unnie sebab bantu Yena tadi. Kalau unnie takder , kali kedua ma-maruah Yena  diragut" kata Yena dengan suaranyanya semakin perlahan sewaktu menyebut perkataan maruah.

      " Jap , ni kali kedua? sebelum ni pernah kena jugak ke? " tanya Yuri sedikit terkejut.

     " Anniyo , maksud Yena hampir diragut. Dulu waktu kat sekolah lama , sebab kena tipu denga  kawan." kata Yena dengan terus terang. Dia tak nak sembunyikan apa-apa dari Yuri sebab Yuri yang membantu dia tadi.

    " Owhh.. Kesiannya . Mesti awak terlampau trauma sekarang ni kan? Takpe awak rehat je dulu , kalau ada apa-apa call saya. Nombor saya letak dekat atas meja tu." kata Yuri sambil menujukkan sehelai kertas yang berada di atas meja.

    "Nae , gamsahabnida"-Yena


Jimin POV

      ' Kenapa aku rasa tak sedap hati ni? Ada perkara buruk berlaku dekat Yena ke?' risau Jimin dan terus mengambil handphonenya dan mesej Yena. Tapi , malangnya Yena tidak membaca mesej itu.

    " Chanyeol ni pun satu , bantu la aku juga supaya aku tahu apa yang diorang buat kat sana! Dah la Dahyun tu pemusnah ! Kesiannya Yena"

    JImin cuba membuat panggilan kepada Yena tetapi tidak dapat disambung kerana phone Yena mati. Jimin semakin resah akan keadaan Yena. Tiba-tiba dia mendapat satu mesej daripada nombor yang tidak dikenalinya.

  

                     UKNOWN PERSON

Anyeong .

Saya Juri . saya nak beritahu yang kawan awak Yena sedang trauma akan kejadian yang baru menimpa dia.

Jadi dia mintak saya matikan phone dia dan mesej awak guna nombor saya.

Saya harap awak beri kerjasama supaya jangan ganggu dia buat sementara waktu.





      Jimin terkejut membaca mesej itu . Sangkaan dia betul bahawa Dahyun dan Yoongi sunbaenim telah merancang segalanya untuk memusnahkan hidup Yena.


     ' Aku akan balas balik apa yang korang dah buat kat Yena!'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 21, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Blind  💔Where stories live. Discover now