" Adalah sebabnya. Ikut je la cakap aku." jawab Jimin dengan perlahan.
Flashback
Jimin POV
' Aduh mana Yena ni?? Bila dia nak datang sekolah? Aku dah bosan giler ni.. ' kataku dengan langkah yang longlai menuju ke kantin.
Sewaktu aku melepasi kelas 4A-1 , aku terdengar suara seseorang yang bercakap tentang Yena. Apa lagi, aku pun pergi la patah balik untuk bertanya kepada pelajar itu mengenai Yena, mungkin dia tahu. Perhaps..
Tapi langkahku terhenti apabila aku nampak Dahyun sedang berbual dengan senior terkenal Hankook's School , Min Yoongi. Aku terus menyorok di sebalik pintu supaya mereka tidak perasan akan kehadirannya disitu.
" Kau boleh kan bantu aku Dahyun? Aku memang nak kan Yena untuk pergi trip ke Nami Island. " - Min Yoongi
" Well , you know who i am right? I dah rapat dengan Yena tu sejak kecil, so aku boleh je bantu senior. Lagipun i kawan dengan dia just nak tumpang famous. You know right. She is very smart but innocent too. Hahahaha..." - Kim Dahyun
Aku menekup mulutku kerana tidak percaya yang Da hyun akan berkata seperti itu di belakang Yena." Hahaha, kejam jugak you ni. Btw, dia tak perasan ke yang you dah tikam belakang dia banyak kali? Yerla, from what I heard, ramai senior cakap yang you selalu mempergunakan Yena, but they're always wonder how you can get along with her eventhough you have did a bad thing towards her? ( sorry if banyak sangat gramatical error 😋)"
" I know la nak handle benda tu. Sejak si Jimin tu pindah waktu sekolah rendah , I dah buat benda - benda ni. Lagipun waktu Jimin ada I tak buat sebab I dah fall in love dengan dia. Tapi bila dia dah pindah, I dah bosan nak kawan dengan Yena. Tu yang I buat kerja - kerja ni"
Tak sangka kau berperangai syaitan Da hyun! Unbelieveable! Jangan mimpi la aku akan suka kat kau! Aku kena bagitahu Yena juga benda ni ! Aduh.. Tapi bila? Dia ni lama betul dapat cuti..
Aku terus beredar dari kelas itu apabila nampak Dahyun yang mulai bangun untuk keluar dari kelas. Aku tak nak dia sedar akan kehadiran aku.
' Aku kena berlakon nanti dalam kelas ni, supaya dia tak syak apa -apa.'
End flashback
" Aku takkan ikut cakap kau !" jawab Yena dan berlalu pergi.
Jimin mengeluh perlahan apabila Yena tidak mendengar cakap dia. Dia mula sayangkan Yena apabila terdengar perbualan Da hyun dengan seseorang haritu. Tapi , dia dah bertekad.
" Aku takkan layan kau macam ni lagi, Yena" kata Jimin dengan geram
Yena POV
Dia dah gila! Dah kenapa nak suruh aku jauhkan diri daripada Dahyun. Dia tu bukannya kenal Da hyun sangat . Aku yang bersama dengan Da hyun sejak sekolah rendah , dia tu sekejap je pun .
Aku berjalan dengan pantas menuju ke kelas apabila sedar lagi 5 minit kelas waktu pertama bermula.
Aku masuk ke dalam kelas dengan muka cool walaupun semua budak dalam kelas aku pandang aku lain macam . Hakikatnya , aku rasa jantung aku nak meletup sebab pandangan diorang terlalu menakutkan. Dup dap dup dap...
" Yaa Choi Yena , gwaenchanha(?) , Jimin ada buat apa-apa tak kat kau?? Kau ada sakit kat mana-mana tak? Weyh , kau okey tak ? Bla...bla.."
" Banyak giler soalan kau Da hyun. Aku okey la.. tengok ni.. Kau nampak aku macam tak okey ke??"
" Giler tak nampak.. Tadi aku tengok cara Jimin tarik kau tu macam sakit doo.." -Park Chanyeol
Sejak bila mamat ni ada kat sini, aku tak sedar pun.
Aku melihat jam kelas , ada lagi seminit kelas nak bermula , dan mata aku tertancap kat pintu kelas apabila nampak kelibat Jimin yang dah masuk ke dalam kelas.
' Aduh.... aku dah la gaduh dengan dia.. makin teruk la dia buli aku nanti..'
" Kau kenapa pandang aku macam tu ? Baru sedar yang kau dah buat salah kat aku?" tanya Jimin dengan sinis.
" Err... m-mana a-a-ada.." kataku dengan gagap.
" Ceit , ye ye je.." jawab Jimin dengan sinis sambil mengeluarkan buku BI.
Honestly la aku cakap , bila aku duduk sebelah dia, aku boleh nampak yang perangai dia ni tak berubah kalau waktu belajar. Seorang yang commited.
" Jimin , kenapa kau buat aku macam ni? Bukan ke kita kawan baik dulu?" tanyaku dalam nada perlahan sama ada dia dengar atau tidak . Tapi aku mengharapkan dia tak dengar apa yang aku cakap.
" Sebab aku nak kau rasa apa yang aku rasa" jawab Jimin.
Aku terkejut kerana dia dapat dengar apa yang aku cakapkan. Bukan tu je ...
" Maksud kau?"
" Kau tak sedar lagi apa salah kau? What ! Seriously! Ceyhh... Nanti satu masa kau akan tahu juga , Yena." jawab Jimin dengan suara mendatar.
Apa maksud dia? Apa yang aku buat kat dia? Apa salah aku???
Semua soalan tu bermain-main di dalam pikiranku sampai aku tak sedar yang Jaemin songsaenim dah masuk kelas aku .
Lamunanku terhenti apabila ketua kelas suruh semua pelajar senyap.
" Okey , saya tahu semua terkejut kenapa saya kat sini. Tapi saya nak bagitahu yang harini kamu dapat pelajar baru. Okey , silakan masuk."
kata Jaemin songsaenim kepada pelajar baru itu." Aku harap kalini pelajar perempuan pulak." -Shownu
" Aku harap pelajar lelaki . Mesti handsome kan..." - Taeyeon
' Eh , pelajar baru?? Tak mungkin..' - Chanyeol
Aku perhati je budak kelas aku ni bila ada budak baru nak masuk kelas ni. Macam cacing kepanasan. Aku tak ambil kisah pasal semua tu sebab aku tengah main teka-teki dalam kepala aku ni tentang jawapan Jimin.
" Annyeonghaseyo , naneun Park Jinyoung imnida (?) . Sila beri tunjuk ajar." kata pelajar baru itu .' Sedap jugak nama dia .. Park Jinyoung.. Eh , Park Jinyoung?!'
Aku terus memalingkan mukaku ke arah depan dan si Dia yang merosakkan hidup aku . What!
" Habis musnah hidup aku lepasni.." kataku dengan perlahan tapi dapat didengari oleh Jimin.
" Maksud kau?" soal Jimin.
" Haa? Owh ... tak der pape.." jawabku.
Mati aku lepasni... Aku dah mula risau apa yang akan jadi terhadap hidupku nanti..
Anyeong guys... sorry update lambat . Author sibuk sejak kebelakangan ni. Btw , thanks kepada readers semua sebab baca story author ni.
Hahahaha.. Author dah dedahkan identiti sebenar xxx tu . So , kalau korang nak tahu apa yang dia dah buat kat yena , teruskan baca story author ni .
Keep reading and wait for the next chapter. 😉
YOU ARE READING
Blind 💔
FanfictionKisah seorang yeoja, Choi Yena yang bertemu kembali dengan rakan lamanya , Park Jimin dan Park Jinyoung di Hankook Highschool pada tahun ketiga... Tapi..Kisah mereka telah menimbulkan pelbagai konflik yang menyebabkan mereka sering bertengkar .. ...