@-1

111 5 0
                                    

"Ruanli!" Jerit seseorang. Ruanli yang sedang memerhati Jubgkook yang sedang tidur di mejanya tersentak dan kembali mencari empunya suara tersebut.

"Rin! Rindu nya! Asal kau pergi Kanada tak bagi tahu dhoo? Jahat! Humph!" Ruanli menyilang tangan dan berpusing membelakangi Yerin.

Jungkook pov

Aku tengah sedap tidur tetiba aku terdengar orang menjerit. Aku angkat kepala and senyum.

'Ruanli. Rindunye  aku kat kau.' Kata aku dalam hati. Aku menongkat kepala aku dengan tangan sambil tersenyum melihat gelagat Ruanli dan Yerin.

"Wei!"

"O mak kau!" Sedang aku tersengih2 tengok Ruanli, ade orang langgar meja aku. Dahlah kuat aku melatah. Semua orang pandang. Aku pun taktahu kenapa aku sekarang senang melatah.

Aku bagi death-glare kat budak yang terlanggar meja aku tadi. Dia minta maaf and blah ngan member dia.

"Yerin, kau dengar tak tadi Jungkook tu melatah? Sejak bila dhoo dia start melatah? Hahah" aku dengar Ruanli berbisik kat Yerin.  Nilah power yang vampire ade.

Boleh dengar apa saja, boleh kawal benda or orang with their mind only, dapat baca fikiran orang lain and any other things. Actually Ruanli pon ade power2 ni sume.

Actually aku ni boleh bertukar menjadi kucing tapi takde sesiapa yang tahu except family and member aku yang rapat2.

"Ekhem! Sedap membawang pasal aku melatah?" Aku berdehem sambil duduk dan menyilangkan tangan. Aku tayang muka cold.

Semua orang dalam kelas terus senyap nampak aku bangun and buat muka camtu.

"Aah. Sedap gile... hahaha." Bisik Ruanli kepada Yerin dan gelak perlahan sambil memukul bahu Yerin. Yerin yang dari tadi diam dan menahan gelak akhirnya tergelak sedikit dan cepat2 menutup mulutnya.

"Ei kau ni. Kalau dia dengar macam mane?" Yerin memukul kembali bahu Ruanli. Ruanli memang tahu yang aku boleh dengar, tu yang dia lagi bisik2.

"Alaa. Dia tak dengar punyee.. hahah" aku bangun and jalan berdiri depan meja dia.

Ruanli. Ikut aku. Sorang." Kata aku sambil memandang Ruanli dan beralih kepada Yerin mengatakan yang hanya Ruanli sahaja.

'Nak ape lagi lah mamat ni.' Dengan malasnya dia bangun dan mengikut aku.

"Wei. Hati2 au...." aku dengar Yerin berbisik pada Ruanli. Aku gelak sendiri. Semua pandang aku. Terus aku pasang muka cold aku. Nak coverlah katakan.

Skip

Author pov

"Nak apa? Class dah nak start." Jungkook membelek jam tangan yang dia pakai sambil jalan. Jam menunjukkan pukul 7:30 pagi. Class mula pada pukul 9 pagi.

"Seriously? Skarang baru tujuh setengah. Awal kau nak belajar. Rajin nau. Haha.." Jungkook gelak dan masih berjalan diikuti Ruanli. Semua pandang dia lain macam termasuk Ruanli.

Sebab selama ni dia tak pernah, tak pernah k, tak pernah gelak or senyum dengan sesiapa kecuali family and member BTS yang lain.

Ruanli pun tergamam, berkerut muka dia tapi masih mengikut langkah Jungkook. Dia menarik Jungkook dan meletakkan tangannya diatas dahi Jungkook.

"Kau demam ke? Asal kau lain macam harini? Ni Jungkook yang aku kenal dulu ke? Wahai setan yang bertandang sila keluar sebelum aku tampo kau!" Ruanli memegang kolar baju Jungkook dan mengangkat tangan seolah2 ingin menampar dia.

"Woi. Ni aku lah. Jeon Jungkook." Kata Jungkook sambil membongkok kerana kolar bajunya ditarik Ruanli yang rendah tu.

Ruanli melepaskan kolar baju Jungkook.

"Kalau betul kau Jungkook, password?" Tanya Ruanli sambil mencekak pinggang.

"Huh.. password konon. Acah macam kau yang reka password tu." Jungkook menyambung jalannya dan meninggalkan Ruanli.

"Hei! Cepatlah! Password!" Ruanli berjalan mendahului Jungkook dan berhenti dihadapannnya. Jungkook merapatkan kepalanya ke telinga Ruanli dan berkata..

"Nak aku buat dekat depan orang ramai2 ni ke? Boleh je. Meh sini." Jungkook mengangkat kepala dan mengacah mahu memeluk Ruanli.

"Eh! Tak payah2! Okok. Kau Jungkook! Dah. Jangan kejar akulahhh!!!" Ruanli berlari sepanjang koridor sambil diperhatikan pelajar2 disitu. Jungkook masih mengejar Ruanli dan mendepakan tangannya seperti mahu memeluk.

"Sinilah! Kata nak password! Asal lari?hahaha..." Jungkook masih mengejar Ruanli sampai ke rooftop sekolah.

Ruanli pov

Aku dah penat lari. So, aku lari pergi rooftop bangunan sekolah aku a.k.a tempat lepak aku. Banyak yang korang taktahu pasal aku. Dah aku nak lari jap.

"Wei! Dah lah!" Aku menjerit apabila Jungkook memasuki kawasan rooftop dan menutup pintu. Tercungap2 kami berdua.

"Kau.. ha... yang kata.. kau.. ha.. nak password kan? Sini lah. Aku rindu kau. Dah sebulan tak jumpa.. huhuhu... meh sini. Kau tak rindu aku ke?" Kata Jungkook sambil berjalan kearah aku dan mendepakan tangannya.

"Erghh.. yelah2. Sini cepat. Sekali je eh?" Aku mengalah. Sebenarnya aku dengan dia memang macam ni. Just tak berapa nak tunjuk kat orang yang kitorang rapat macam ni. Termasuk BTS, Yerin and Guanlin. Haha. Jahat kan aku.

"Huarghh.. rindunya dekat pendek aku ni!" Kata Jungkook sambil peluk aku. Mula2 aku macam taknak tapi lama2 aku peluk dia jugak. Serious aku pun rindu gak kat dia.

Tengah peluk tu tiba2-

Dushh!!

"Kau buat apa ni?" Guanlin menendang pintu rooftop. Nasib tak tercabut.

"Eh! Lin! Mane ade buat pape. Asal?" Aku terus tolak Jungkook. Dia jatuh babe. Sorry Kook. Aku tak sengaja.

"Oohh.. kau dengan Jungkook ke? Mane aku tahu, kalau aku tahu aku tak ganggu. Haha.. eh! Asal kau tolak dia. Tengok dia sana! Tangan dia darah tu! Eih kau ni." Kata Guanlin dan menjentik kepala aku lalu menolak aku kearah Jungkook.

"Erkk.. Kook... sowwy.. tertolak kau. Jungshook tau dia rempuh. Heheh." Aku bantu dia bangun. Memang betul pun tangan dia darah. Koyak baju dia... huhuhu...

"Hmm... takpe. Lin, asal datang sini?" Baik pulak mood dia. Hmm.. korang tunggu nanti masa belajar. Well, selalu aku duduk meja sebelah dia dengan Yerin. Tahun ni tak tahu lagi kedudukan meja macam mana.

"Tak de ah.. tadi ade budak kata Wanli kena kejar. Tapi dia tak tahu sape. Aku pun tak tahu tu yang aku terus datang. K ah. Chao." Guanlin terus pergi dari situ. Tinggal aku dan Jungkook.

"Jom ah gi bilik rawatan." Aku papah dia pergi bilik rawatan.

Sampai bilik rawatan aku suruh dia duduk pastu aku ambik first aid kit kat dalam almari tu.

"Macam mana ni? Takkan nak koyak je baju kau? Nanti sebelah panjang sebelah pendek. Hahah.." aku gelak sambil membelek luka tangannya.

"Jap. Tolong aku bukak baju."

"Ha.. jap.. eh? Ape? Kau nak bukak baju? Tak payah tak payah. Ak.. aku lagi rela...."

"Rela apa? Koyak baju aku?" Dia rapatkan muka dia ke muka aku. Aku terkejut and gerak lah kebelakang. Tpi, malang tak berbau, aku berada di hujung katil and you know what? Aku jatuh, yes, aku jatuh. Sakit bodoh bontot aku.

"Ahh.. sakitlah! Kau ni! Buat sendiri. Aduh.." aku bangun dan jalan nak keluar.

"Alaa~jangan lah.. sorry k? Aku gurau je. Tak expect pon kau nak jatuh. Sorry eh?" Jungkook peluk aku dari belakang. Dah kenapa dengan dia ni? Luka kat tangan tapi dah merebak ke otak. Aku pun meronta-ronta lah minta dilepaskan.

TBC

[OG] 🔞 Vampire Charming.-JJKWhere stories live. Discover now