Huanji pov"Bagitahu oppa apa yang Wanli nampak. Eh jap. Si Kuali tu mane? Ah. Lantaklah. Skarng ni apa yang Wanli nampak lagi penting." Belum sempat Ruanli membalas aku dengar ada suara yang datang menyampuk.
"Hyungg!! Hyung jahat!! Hyung kata Lin tak penting! Uwaaa!! Bagitau mama!!" Terkejut aku tetiba dia datang and jerit2. Nasib tempat tu tak ramai orang. Dia ni manja sikit dengan aku.
"Eh.. eh.. mane ade. Mane ade hyung cakap Lin tak penting. hehe.. kan Wanli?" Aku pandang Ruanli dengan muka 'pliss.. tolong oppa'. Dia pandang aku then dia pandang Guanlin. Aku dapat baca fikiran dia.
'Best ak kalau mendajal dia? Jom try. Haha... alaa oppa ni. Kita tak boleh sembunyikan kebanaran. ' bengong punya adik. Dia senyum sinis dekat aku.
"A'ah Lin. Wanji cakap Lin tak penting... eeee.... Kalau boleh, Wanli nak tumbuk je muka dia. Ade ke dia cakap LinLin Wanli ni tak penting. Eeee...." Aku sabar je. Memang dia ni macam ni. Aku pun buat apa? Buat tak tahu jee.. gila kau buat tak tahu. Aku pujuklah. 😒
"Hh... yelah2. Wanji tercakap. Hehe.. ter..." aku memeluk bahu Guanlin dan meluku kepalanya.
"Hmm... yelah... dah.. jom balik. Lapar." Guanlin membetulkan begnya.
"Kita makan luar lah. Hyung inform mama ngan omma." Aku memberi cadangan.
"Ok!" Ruanli dan Guanlin menjawab serentak. Tanpa melengahkan masa, aku menelefon mama.
OTP
MAMA. Wanji, Wanli ngan Wanlin makan kat luar eh?
Kenapa?Saje... hehe.. nak pujuk Wanlin.
Hmm.. ok.. jangan balik lambat.
Ok. Thanks ma.
Welcome. Hati2
Ok.
End call
"Ok! Jom! Wanli naik apa? Wanlin naik apa? Nak pergi skali ke macam mane?" Aku menyimpan telefon. LiLin saling berpandangan dan mengangguk.
"Sendiri! Bye!" Kata mereka setentak dan berlalu pergi.
"Woi! Nak makan mana?!" Mereka semakin menjauh.
"Tempat biasa!haha" Mereka menjerit setentak lalu ketawa walaupun mereka ke arah yang bertentangan.
Haihh.. aku pun masuk kereta dan start enjin and jalan.
Skip
Guanlin pov
Dah kenyang makan hyung belanja tadi aku balik mandi. Aku bukak phone and beribu WhatsApp masuk. Chehh.. takde lah beribu. Haha
Aku bukak satu2 mesej and tibe2 ada orang ketuk pintu.
"Wanlin! *tok tok* bukak jap." Aku bukak pintu. Ruanli masuk and duduk kat katil aku.
"Nape masuk bilik Wanlin?" Aku duduk depan dia.
"Boringglahh~" dia baring. Aku pun baringlah sebelah dia.
YOU ARE READING
[OG] 🔞 Vampire Charming.-JJK
FanficRuanli mengetap bibir dan memejamkan matanya. Jungkook tergelak melihat reaksi Ruanli. Dia dapat membaca apa yang difikirkan Ruanli. Dia berdiri tegak semula dan menjentik dahi Ruanli. "Kau fikir ape hah? Hahaha!! Berangan di tengah hari. Ingat aku...