Jungkook pov
"Alaa~jangan lah.. sorry k? Aku gurau je. Tak expect pon kau nak jatuh. Sorry eh?" Aku peluk dia dari belakang. Entah kenapa aku rasa selesa bila peluk dia.
"Lepaslah. Lemaslah weh. Kau tu dahlah ..... aku ni kecik je. Mati aku satgi. Huhu." Dia berkata.
Aku lepaskan dia. Dia suruh aku duduk balik. Pastu dia lipat lengan baju aku. Dia sapu ubat. Masa dia sapu ubat tu aku pandang je muka dia. Comell..
"Dah siap. Kau duduklah dulu. Nanti class start aku panggil." Dia mengemas barang2 yang digunakan tadi.
"Ala kau ni. Aku luka kat tangan bukan kat kaki or kepala. Jom ah balik kelas." Aku bangun pandang dia yang tengah kemas2.
"Suka hati kaulah." Selesai mengemas dia memandang aku dan jalan keluar bilik. Aku ikut dia keluar.
Skip
"Ruanli! Asal lama sangat kau dengan dia?" Yerin bertanya Ruanli dan memandang tajam ke arah Jungkook yang bermuka dingin. Pandangannya turun ke tangan Jungkook yang berbalut.
Muka Yerin berkerut pelik dan memandang kearah Ruanli sambil mengangkat keningnya.
"Hah? Apa? Asal pandang aku camtu?" Ruanli memandang Yerin pelik.
"Hmm.. takde ape. Jom makan jap. Aku lapar. Class ade lagi sejam." Yerin menarik Ruanli. Jungkook kembali ke tempat duduknya.
Skip (habis masa last and now masa balik)
"Wei. Abang kau tak datang ke harini? Tak nampak batang hidung pun." Ruanli bertanya kepada Yerin. Yerin yang sedang menyimpan barangnya tersentak dan menoleh kearah Ruanli.
"Dia tak datang. Dia ngan Taehyung pergi outing. Kenapa?" Yerin kembali mengemas barangnya.
"Takde ape. Patutlah Jungkook tadi lonely semacam je." Ruanli mengemas barangnya sambil memerhati Jungkook yang sedang tidur. Macam tahun yang lepas, diorang duduk depan Jungkook and Jungkook duduk sorang kat belakang sekali.
"Wei. Taknak kejut dia ke? Dah balik dah. A- *turut turut*phone Yerin bunyi. Jap eh." Kata Yerin lalu mengangkat telefon.
Ruanli masih lagi mengemas barangnya. Selepas beberapa minit, Yerin kembali.
"Weh. Sorry aku tak boleh balik sekali dengan kau sebab appa aku dah ada depan gate. Aku lupa harini aku kena balik kampung sebab halmeoni aku sakit. And maybe esok aku tak datang. Sorry sangat2." Yerin merapatkan kedua belah tangannya kemudian memeluk Ruanli. Ruanli menayang poker-face.
"Hmm.. yelah. Kau kan suka aku sorang2. Dah. Gi lah cepat. Kesian appa kau tunggu lame. Sokeyy.. aku tak marah." Kata Ruanli lalu menggalas beg hitamnya.
"Betul eh? Aku gi dulu tau. Hati2 balik. Sayang kau. Muahh!" Yerin memberi flying kiss kearah Ruanli sambil berjalan berundur ke pintu. Ruanli hanya tergelak dan menggeleng dengan kerenah kawan baiknya itu.
"Haih. Bila kau nak bangun ni hah? Dah balik dah. Kau nak balik pukul berapa?" Ruanli duduk dihadapan meja Jungkook dan berkata perlahan. Dia ingat Jungkook tidur tapi sebenarnya tak. Perlahan-lahan dia meletakkan kepalanya atas meja Jungkook selepas menilik jam. Jam menunjukkan pukul 3 setengah.
"Jom lah." Jungkook tiba-tiba bersuara. Suara serak basahnya ketika bangun tidur cukup mengejutkan dan menggoda. Ruanli terkejut dan terus bangun.
"Kau ni. Terkejut aku. Kalau aku mati sakit jantung macam mana?" Ruanli mengurut dadanya.
"Aik. Vampire pun boleh mati sakit jantung eh? Aku rasa dia mati bila kepala dia dicabut and bakar je.hahaha" Jungkook bangun dari kerusi dan menggalas beg nya.
YOU ARE READING
[OG] 🔞 Vampire Charming.-JJK
FanfictionRuanli mengetap bibir dan memejamkan matanya. Jungkook tergelak melihat reaksi Ruanli. Dia dapat membaca apa yang difikirkan Ruanli. Dia berdiri tegak semula dan menjentik dahi Ruanli. "Kau fikir ape hah? Hahaha!! Berangan di tengah hari. Ingat aku...