Author pov
'Nak buat kacau? Ke nak kena ngap? ?' Ruanli senyum sinis sambil mengangkat sebelah kening kearah orang tu.
'Kalau aku cakap aku yang nak ngap kau?' Orang itu membalas. Yeah, as expected, Jungkook. Ruanli tak dapat membaca sepenuhnya. Ingat tak? Yang dia dapat baca cuma 'aku.... nak ngap kau' dia tergelak.
"Pft.. hahaha!" Semua orang terkejut dan memandang ke arah Ruanli.
"Asal? Nak kena tumbuk ke?" Ruanli menayang penumbuk nya.
"Elleh. Tangan kecik ade hati nak tumbuk orang." Jungkook berkata. Sengaja mahu mengapi-apikan keadaan. Ruanli tersenyum sinis.
"Nak rase ke?" Ruanli bersandar pada kerusinya dan menyilang tangan. Pelajar didalam kelas tu cuma menjadi penonton.
"Boleh gak" Jungkook mula berjalan kearah Ruanli. Ruanli bangun dari duduknya.
"Ha. Sini cepat!" Ruanli mula berlari keluar kelas. Jungkook tergelak dan mula mengejar Ruanli. Hei, kejar2 lagi.
"Wei! Dah lah tu lari! Aku tahu lah kau tiap2 hari lari2, takyah lah bawak ke sekolah tabiat tu." Jungkook sudah termengah2.
"Kau ni. Lembiklah. Hahaha" Ruanli berhenti berlari. Dia menghampiri Jungkook.
"Elleh. Cakap orang lembik. Kau pun sam- Ah!" Jungkook yang tadi berdiri terus tertunduk dan memegang dadanya.
Jungkook pov
Aku penat lah nak kejar budak kecik ni. Tiba2 aku rase sakit kat dada aku. Rasa dia macam.... tak tahulah macam mane nak cakap. Macam ada orang tusuk2 jantung aku dengan pisau.
"Kook! Kau ok ak? Takyah lah main2!" Ruanli berlari ke arah aku. Kitorang kat tangga, dia kat atas aku kat bawah. Time tu tk takde orang.
"A.. aku oklah. Dh2 jom." Aku cuba bangun tetapi kali ni rasa lagi sakit dari tadi. Aku batuk2 and keluar darah dari mulut aku. Aku dah tak larat.aku terbaring kat situ sambil memegang dada aku.
"Kook! Asal ni? Wehh!" Ruanli memangku kepala aku. Dia menangis. Darah makin banyak keluar dari mulut aku. Baju Ruanli penuh dengan darah aku. Aku pun tak tahu kenapa.
"Ru.. an.. li.. je.. rit.. n... nama.. tae..*puff*" darah tersembur lagi dari mulut aku. Ruanli makin bertambah menangis.
"Kook! Kau janganlah main2! Tolong!! Kim Taehyung!! Kook!" Ruanli memeluk aku.
"Shh... jangan nangis.... je.. rit.. je.. panggil.. Taehyung.. b.. banyak kali nan... nanti dia da.. datang" aku mengusap kepalanya perlahan. Mataku semakin kabur. Lama2 pandangan ku gelap. Aku tak sedarkan diri.
End pov
"Jungkook! Jungkook! Bangun! Jangan tinggalkan aku! Weh!! Tolong!!! Kim Taehyung!! Kim Taehyung!!" Ruanli memeluk Jungkook lebih erat. Tangisannya makin kuat.
Taehyung pov
"Kim Taehyung!! Kim Taehyung!!" Aku tersentak sebab aku dengar ade orang panggil nama aku. Suara di macam.. Ruanli! Mesti dia dalam bahaya.
Jungkook pernah cakap kalau aku dengar Ruanli panggil nama aku maknanya antara diorang berdua dalam bahaya. So aku terus bangun and tarik Jimin untuk ikut aku cari diorang.
'Kook.kau kat mane?' Aku cuba mengesan dimana Jungkook dan Ruanli. Aku dapat rase yang Jungkook kat tangga.
"Jom." Aku tarik Jimin. Aku tak pasti dekat tangga mne and tingkat berapa.
"Hyung! Taehyung hyung! Ruanli! Dia dekat tangga block B. Tadi dia main kejar2 dengan Jungkook dah sampai tangga, diorang diam pastu saya dengar Ruanli menjerit nama hyung." Ada junior panggil aku and cakap tu kat aku.
YOU ARE READING
[OG] 🔞 Vampire Charming.-JJK
FanfictionRuanli mengetap bibir dan memejamkan matanya. Jungkook tergelak melihat reaksi Ruanli. Dia dapat membaca apa yang difikirkan Ruanli. Dia berdiri tegak semula dan menjentik dahi Ruanli. "Kau fikir ape hah? Hahaha!! Berangan di tengah hari. Ingat aku...