0-4

60 4 0
                                    

*kalau Jungkook bertukar jadi kucing nama dia saya guna Moyu tau sebab Ruanli taktahu yang Moyu tu Jungkook**sorry kalau confused *

"Ape nak bagi kau nama eh? Hmmm... ha! Moyu! Nama kau sekarang Moyu. Alolo tomeyy Moyu titew ni...."Ruanli  mencium2 Moyu. Cat lovers biasa buat kan? Moyu meronta minta dilepaskan. Ruanli meletakkan Moyu di sebelahnya.

"Hmm... nak bagi kau makan apa eh?" Ruanli berfikir sambil membetulkan bathrobe nya yang terselak sampai menanmpakkan dadanya. Moyu mengalihkan pandangannya.

"Meoww~...." Moyu memandang sandwich yang berada didalam plastik yang dibeli Ruanli tadi.

"Kenapa? Seriously kau nak makan sandwich? Kucing makan sandwich? Ini pelik.... jap. Aku amik." Ruanli bangun dan mengambil bungkusan sandwich tuna tersebut. Sebelum memberi Moyu tersebut makan sandwich tu, dia letak Moyu tu atas lapik dan letak sandwich tu atas pinggan.

Moyu makan sandwich tu dengan penuh selera.

"Moyu ni same macam Jungkook. Hahaha. Jungkook pun suka sandwich tuna jugak. Tapi dia tak suka letak salad, sebab bila sandwich tuna Jungkook beli kalau ade salad memang dia akan buang salad tu. Moyu pun tak suka salad?" Moyu mengasingkan salad yang ada di sandwich. Ruanli mengusap kepala Moyu. Moyu menggeleng.

'Haihh. Ni akulah.. Jungkook..' Jungkook berkata dalam hati.

"Dah. Jomlah tidur. Dah malam ni. Esok Wanli try cari tuan Moyu ok?" Ruanli mengemas tempat makan Moyu dan pergi pakai baju.

"Moyu tidur sini eh? Sebelah Wanli." Ruanli meletakkan Moyu disebelahnya. Lama kelamaan Ruanli terlelap. Moyu/Jungkook menatap muka Ruanli yang sedang tidur.

'Gudnight.' Jungkook meletakkan tangannya diatas pipi Ruanli.

Skip

Kok kok kok kok!! ~ (bunyi ayam)

"Morning Moy- Aikk.. mane Moyu? Moyu?" Ruanli bangun dari tempat tidurnya. Dia mencari dimana Moyu. Dia ternampak Moyu dilantai.

"Weoww! Macam mane Moyu boleh ade kat sini? Hahaha!" Rupanya Moyu jatuh katil semalam.

"Moyu.. Wanli nak pergi school lah. Takkan nak tinggal Moyu.. hmm.. Ha! Wanli bawak Moyu nak?" Ruanli bangun dari duduknya dan pergi kearah Moyu yang berada di depan cermin.

'What?! Dia nak bawak aku pergi sekolah?! Hell no! Kalau BTS ngokngek (sorry army) tu cam aku cammane?! Aduhh.. buat hal lah diorang ni.' Moyu menggeleng banyak kali tapi tidak disedari Ruanli.

"Jap.. Wanli nak siap." Ruanli mengambil tuala dan masuk kedalam bilik air.

Selepas beberapa minit, Ruanli keluar dengan berpakaian uniform sekolah. Ruanli mengikat rambutnya. Ketika dia sedang mengikat rambutnya, Jungkook ternampak ada macam bloodstain lambang rasmi vampire.

Biasanya bloodstain lambang ni akan ada dekat pasangan vampire. Tak kiralah vampire or human tapi banyak vampire yang jatuh cinta dekat manusia. So, once benda ni ade kat seseorang perempuan tak kira apa dia, dialah pasangan vampire lelaki tu.

Bila perempuan tu dalam bahaya, bloodstain tu akan bercahaya dan vampire lelaki tu akan dapat tahu and automatic dia datang kat tempat kejadian. Kiranya vampire lelaki ni kena protect dia lah.

Moyu time tu terkejut sebab Ruanli ada bloodstain tu. Benda tu tak semua orang boleh nampak kecuali puak vampire. So mak ayah, abang and vampire also werewolf yang lain boleh nampak.

Skip

Ruanli pergi ke sekolah bersama Moyu. Dia pergi jalan kaki harini sebab takkan nak bawak Moyu naik motor. Kang tak pasal2 terbang Moyu.

[OG] 🔞 Vampire Charming.-JJKWhere stories live. Discover now