Jag betalade och gick ut. När jag kom in i hallen tog jag av mig ytterkläderna och smög till dörröppningen på mitt rum och skrev ett sms till Felix där det stod "kolla bakom dig".
Han kollade bak och såg mig. Jag gick fram och gav han nallen och rosorna.
"Glad alla hjärtans dag" sa jag och kysste han på munnen.
"Aww, tack"
Jag log och han räckte fram paketet som jag hade fått.
"Kan du öppna det?" Sa han och log.
Jag tog det och började riva upp papperet, det var en silvrig ask. Jag öppnade locket försiktigt och där låg ett halsband. Det var ett silver hjärta och i hjärtat stod det "Felix".
~Felix perspektiv~
Hon kollade upp på mig och en tår rann ner för hennes kind. Jag tog upp halsbandet och satte på det på Clara. Hon vände sig om och kramade mig, jag avbröt kramen och kollade hennes i ögonen. Jag tog min tumme och torkade veck tåren från hennes kind, jag kyssen henne på minnen länge.
"Tack Felix, det var sjukt fint!" Sa Clara och log stort.
"Ett fint halsband ska vara på en fin tjej" sa han och kysste mig.
Vi blev avbrutna av att Felix mobil ringde.
"Hej, okej" sa Felix med sin fina röst, och la på.
"Det var mamma och maten var klar"
"Okej" sa jag och vi gick in till Felix.
"Hej, Clara!" Sa mamma och kramade Clara.
"Hej" sa Clara och tog av sig sina skor.
"Hej min lilla prins" sa mamma till mig och kysste mig på kinden.
"Men mamma sluta!" Sa jag och hon gick till köket.
"Min lilla prins" sa Clara och kysste mig på munnen.
Jag gjorde en bäbis blick mot henne, och vi gick till köket.
~Claras perspektiv~
"Hej Clara" sa Magnus och kramade mig.
"Hej" sa jag.
"Vad ska vi äta" frågade Felix.
"Fondue men potatisgratäng" svarade Carin.
"JAA! Min favorit mat" skrek Felix och hoppade upp och ner.
Alla skrattade åt Felix, vi satte oss vid bordet och började att äta. Jag förstod Felix, detta var jätte gott! När vi var klara så dukade vi av bordet.
"Tack så himla mycket för maten det var hur gott som helst" sa jag till Felix föräldrar.
"Det var så lite, du är alltid välkommen!" Sa dom.
"Tack" sa jag och Felix tog min hand.
Vi gick in till mig och kollade på en film, det var så mysig. Jag låg i has knä och han pillade med mitt hår. Det var så himla skönt. Jag kände ögonlocken blev tyngre och tyngre, så jag somnade.