Världens gulligaste Felix!

12 0 0
                                    

~Claras perspektiv~

Jag lutade mitt huvud mot Felix axel och han lutade huvudet mot mitt. Hans vackra ögon som kollade på mig. Jag drog handen genom hans finna hår.

"Du är så fin baby" sa Felix och kysste mig på pannan.

"Du också baby"

"Jag vet" sa Felix och blinkade med ögat.

Jag fnissade till. Vi lyssnade på musik från Felix mobil, vi lyssnade på trumpets med Jason Derulo.

Vi klev av bussen och gick mot lägenheterna, jag höll Felix hand hela vägen hem.

"Älskling får jag sova hos dig inatt?" Frågade Felix.

"Ja det är klart"

"Jag ska hämta lite kläder, sedan kommer jag" sa han och kysste mig.

"Okej" sa jag och gick in till mitt rum.

Jag kollade på sen finna klänningen innan jag packade ner den i min väska jag skulle ha med till Stockholm. Jag slängde mig på sängen och kollade lite på mobilen. Jag hade fått ett sms av mamma och hon skrev att dom kommer hem vid klockan 10, mamma, pappa och Isabelle var hos mormor och morfar. Jag fick ett till sms, det var från Felix. Det stod "kolla bakom dig". Jag vände mig om och där stod Felix med en stor bukett rosor. jag ställde mig upp och kramade om han. Han kysste mig på kinden.

"Glad alla hjärtans dag!" Sa Felix och gav mig rosorna och ett litet packet.

"Älskling du behövde in..." Han jag att säga tills han kysste mig på munnen.

"Felix förlåt jag glömde att det var 'alla hjärtans dag'" sa jag och kollade ner i golvet.

"Det gör inget, jag har fått min present" sa han och lyfte upp min haka med pekfingret försiktigt.

"Du har inte fått någon present"

"Jo, jag fick ju dig" sa han och log.

"Aww, älskar dig!" Sa jag och la mig på sängen.

Han la sig tät intill mig och vi kollade varandra i ögonen länge, tills jag avbröt tystnaden.

"Älskling jag ska bara springa ner till Statoil" sa jag och reste mig upp.

Han tog min hand så att jag stannade upp.

"Jag vill följa med"

"Men det går fort"

"Tänk så händer det något" sa han oroligt.

"Men älskling, vi kan prata i telefon hela vägen"

"Okej men skynda dig"

"Ja" sa jag och böjde mig ner och kysste varandra.

Jag gick ut i hallen och tog på mig ytterkläder.

Jag var utanför huset när min telefon ringde.

"Hej baby" sa Felix.

"Hej baby"

"Går det bra?"

"Japp, hur går det själv då?"

"Jodå, men jag saknar dig"

"Haha saknar dig med, med jag ska gå in i affären nu jag kommer snart"

"Okej, men mamma sa att vi kunde äta hos oss älskar dig"

"Okej, älskar dig med" sa jag och la på.

Jag gick in och gick bort mot alla blommor. Jag skulle köpa till Felix, det fanns hur mycket blommor son helst. Jag tog en bukett med 10 röda rosor, och en nalle com höll ett hjärta där det stod "älskar dig". Jag gick mot kassan för att betala.

"Hej" sa jag.

"Hej" sa kassörskan.

"Var det bra så?" Frågade hon.

"Jag tar dom också" sa jag och slängde upp ett packet tuggummi på bänken, det kan vara bra att ha på flygplanet imorgon.

"Okej, 114kr"sa kassörskan.

Jag betalade och gick ut.

Felix är min, bara min.Where stories live. Discover now