Jeg tager min morgenmad som består af tre simple piller, en blå og to hvide, det skal nok holde mig mæt resten af dagen.
På vej over til døren stopper jeg op foran vores store spejl ude i gangen. Mine øjne fandt hurtigt mig, en mellem høj og slank pige, med en barsk udstråling, lyst gyldent hår og klare blå-grå øjne.
Min udstråling har altid været barsk, derfor har jeg ikke andre venner end Flaus.
Turen over til den store plads er fredelig, på nær alle de mennesker som står i store mængder.*~*~*~*~*~*~*
Otte minutter over ti, hvor er han ?
Ligepludselig kommer en stor flok mennesker gående lige imod mig, iblandt dem er Flaus, hvis øjne kun er rettet mod mig.
Jeg står bare og kigger på den mellem høje mand, med brunt hår og brune øjne, han er muskuløs og ligner sig selv. Flaus.
"Hvad har du gang i", snerre jeg af ham, da han er kommet helt tæt på mig, "kan du huske at jeg fortalte at jeg var igang med en plan", siger han roligt, uden nogen snerren i stemmen.
Jeg kiggede undrende på ham, og efter lidt tid får jeg fremstammet et "ja".
Nu bøjer han hovedet lidt ned, og kigger lige ind i mine blå øjne, og siger, "jeg har en plan".
Han tager min hånd og føre mig igennem den store mængde af mennesker, og væk fra pladsen.*~*~*~*~*~*~*
Jeg ved ikke rigtigt hvor han har ført mig hen, for jeg har aldrig været i den her del af Capitol, men det ligner en slags flyve plads.
Jeg bliver bedt om at stige ind i en af flyene, Flaus er lige foran mig på vej ind i flyet, så jeg vælger at tage med, uden at spørge hvorfor.
Da jeg kommer ind i flyet, sætter jeg mig på et af de sjove, hårde sæder. Da en højtaler som jeg ikke kan se, begynder at tale, "undskyld på forhånd vis det bliver en lidt rystet flyve tur over til distrikt to", i det samme letter flyet.
Distrikt to ?
Flaus begynder at fortælle om den plan han har fundet på, og hvorfor alt det her er nødvendigt.
En knap begynder at lyse.
Vi må være i distrikt to nu, for det fortæller den lille højtaler som jeg endelig får øje på, den sidder oppe i et af hjørnerne, og er så lille, at jeg knap nok kan se den.
Lyden fra højtaleren fylder rummet.
Nu begynder mine håndflader at blive fugtige. Jeg må være nervøs, for når jeg bliver nervøs begynder mine håndflader at blive fugtige, så jeg skynder mig at tørrer dem af i de grønne bukser som jeg har valgt at tage på.
Da vi alle stiger ud af flyet holder der en sølv/grå bil, og venter på os.~ Hvad syntes i om den?
YOU ARE READING
Det femogtyve Hunger Games
FanfictionDem som er The Hunger Games fan burde læse denne historie, som handler om en pige (Tris), som bord i Capitol. Hun er 16 og kender godt til dødspillende, men hun hader virkelig dødspillende, og planlægger begyndelsen på hele oprøret sammen med sin be...