Kringg ~
Bunyi loceng menandakan telah masuk waktu rehat . Semua sibuk mengemaskan barang-barang untuk pergi ke kantin sekolah memandangkan perut masing-masing sudah pun berbunyi .
" Weh korang cepatla kemas ha perut dah lapar nii sey " kata aku pada kawan2 aku ish selalu lambatla diorang ni tak pernah tak laju .
" Kau ni ye pun sabar la sikit tak lari pun kantin " kata Isha , Sharifah Arisha disetujui oleh Syuk, Tengku Syukrina . Aisy buat muka malas dengar bebelan kawan2 dia ni . Baru beberapa hari, Aisy sudah selesa berkawan dengan mereka sebab perangai mereka lebih kurang dia aje .
Selesai simpan barang mereka terus menuju ke kantin untuk beli makanan . Aisy dan Syuk pergi mencari meja untuk mereka makan malangnya tiada,yang ada pun meja tempat duduk 6 orang . Yang duduk cumala 3 orang hm boleh lani .
" Aisy macam mana ni ?" tanya Syuk
" Tah la do hm duduk jela kat meja budak laki tu tapi first minta izin dulu le " semestinya kene minta izin dulu tak ke kurang ajar kalau tiba2 duduk kat meja orang tanpa izin .
Aisy dengan beraninya pergi meminta izin pada tiga orang budak lelaki tersebut .
" Assalamualaikum hai !Tempat ni ada orang tak ?"" Takde, kenapa ?" tanya salah sorang daripada mereka .
" Haa boleh tak saya dengan kawan2 saya nak duduk sekali kat meja ni sebab dah takde meja lain la,boleh tak ?" tanya Aisy sambil membuat muka simpatinya .
"Oh i see, duduk la tapi 3 orang jela " jawab si dia.
" Takpe2 memang kita 3 org je hehe btw terima kasih ye "
" Hmm " jawab si dia.
Selepas beli makanan mereka terus duduk di meja itu . Suasana yang tadi bising terus senyap apabila seseorang tumpahkan air di baju Aisy . Aisy kelihatan begitu bengang bila baju dia daripada warna putih terus bertukar jadi warna merah . Tiba-tiba...
BUMM !
Bunyi hentakan meja tersebut telah mendapat perhatian daripada semua pelajar yang berada di kantin memandang ke arah Aisy . Kawan-kawan Aisy cuba menenangkan Aisy malangnya tak dapat .
" Euw kotornya you ni " kata gadis gedik itu pada Aisy .
" Apa masalah kau ni perempuan ?!" marah Aisy mana tidaknya tiba-tiba kene mandi air ish habis melekit muka ni .
" Haha padan muka kau tula gatal lagi " kata lagi seorang gadis yang perangai lebih kurang sama dengan kawannya .
" Gatal apa hanat kalau aku gatal pun aku boleh garu sendiri "
Isha dan Syuk hanya berdiam diri selepas melihat Aisy begitu marah dengan dua orang gadis tersebut . Diorang kenal siapa gadis itu siapa lagi kalau bukan Juliana Arissa dan kawannya Sofia Amanda . Perempuan paling gedik dan kaki perampas , pantang nampak lelaki hensem terus gedik .
" Main-main pulak kau ni eh? Aku nak kau jauhkan diri kau daripada Lukman ! Kau tak layak !" kata Ju dalam nada geram . Tengku Syed Lukman , siapa je tak kenal jejaka hangat sekolah dan luar sekolah mana sahaja dia pergi mesti perempuan tergedik-gedik tapi Aisy cuma berkawan dengan dia sebab dia baik je dengan Aisy.
" Wait wait suka hati akula sibuk je " kata Aisy terus tinggalkan kantin dan kawan-kawannya ye dia tengah sakit hati . Sakit sangat-sangat ! . Isha dan Syuk hanya menjeling dua gadis gedik itu yang hanya membuat muka tak bersalah .
____________________________________
" Aisy dah2 latu marah kau pun tahu kan perangai dia macam mana " kata Syuk .
Lepas kejadian di kantin tu , dia hanya mendiamkan diri sahaja langsung tidak bercakap ."Tahnya nanti kita balas la dendam gitu. Kita kenakan dia atas perbuatan dia tu biar padan muka hahaha " Isha ni sehari tak cari gaduh tak sah .
" Kau dengan dunia gaduh kau tu takleh berpisah an tapi elok juga tu " balas Syuk
" Eh eh biarlah sibuk je "
Aisy hanya memerhati mereka berdua bertengkar kemudian berbaik semula haih kelakar juga mereka ni dalam tak perasan aku tergelak kecil .
" Aku okay jela ha so apa plan kita ?" tanya Aisy .
Kemudian mereka bincang tentang plan mereka sehingga Cikgu Suraya masuk ke dalam kelas . Semua terus diam sebab Cikgu Suraya ni garang orangnya , bising sikit kene perli takpun denda .
"Bangun semua . Selamat pagi Cikgu " arah ketua kelas iaitu Syed Adam . Yang lain hanya mengikut sahaja . Kemudian kembali duduk dan belajar sehingga kelas tamat .
Tamat sesi persekolahan hari ini , mereka teruskan dengan plan mereka untuk kenakan Ju dan Sofia . Mereka bertiga hanya tunggu di luar pagar sambil memegang telur busuk untuk dibaling ke arah mangsa . Jahatkan mereka ni . Ju dan Sofia yang tak perasan kewujudan mereka bertiga terus jalan sambil tergelak gedik . Ahaks !. Sampai sahaja mereka berdua tiba-tiba...
PAP!
Mereka berdua diam tak terkata disebabkan terkejut tambah geram apabila melihat orang yang baling telur ni .
Habis semua orang mengetawakan mereka yang habis busuk dan kotor . Siapa je tak gelak benda kelakar kot er ." HAHAHAHA weh kau ada bau sesuatu tak " sindir Isha
" Ada do bau macam telur busuk je " giliran Syuk pula menyindir .
" Padahnya buat orang sis kan dah kena . Takkan tak kenal lagi aku ni siapa ? Kelakar la kau ni HAHAHA rambut pun macam bau kerbau " sindir Aisy pada mereka berdua sambil tinggalkan mereka.
"Kau tunggu hari aku nanti la s**l " marah Ju diikuti Sofia .
" Okay THEN " Jerit Aisy dari jauh .
So okay tak ? Sorry tak best . Main tulis je apa yang ada dah ada dalam otak . Bab ni takde Lukman okay . Next chapter insyaAllah ada . Tak vote pun takpe i okay tknak pksa . Okay bye !!! - ecah .
Pape pun thankyou sbb ada yg sudi baca yela ni first time tulis tu yg tak best hm .See you next chapter !❤😍
YOU ARE READING
Sungguh Itu Takdirku
RomanceSharifah Nur Aisy, seorang gadis yang kasar dan pemalas , dia dipaksa oleh papanya untuk tinggal dengan neneknya di KL kerana kelakuan Aisy yang sering membawa masalah di sekolah . Dia juga terpaksa berpindah sekolah baharu di KL .Salah satu punca...