Part 9

2.1K 60 2
                                    

Sementara di bilik Chaesoo.

Rose pov.

Sekarang ni semakin tak tahan rasaku untuk menyentuh dia... Aku tak tahu apa kena dengan aku ni?... Aroma dia membuatkan aku ketagih dan terus-terusan mendekatinya... Dia buat selamber aje... Kenapalah dia kurang bercakap dari tadi?..  Pelik sangat?... Selama aku bersama dengan dia..., dia tak pulak macam ni... Wajah dia seperti berfikir dan kelihatan tak bermaya apabila memandang aku..

Sekarang ni..., aku dan dia berkongsi katil... Pada mulanya.., dia nak tidur di atas lantai.., tapi aku tak benarkan!. Gila!.. Biarkan isteri aku tidur kat lantai?... Dahlah ini rumah ibuayah dia... Sepatutnya aku yang tidur kat lantai... Aku pun cuba buat macam tu, tapi dia jugak tak benarkan aku tidur diatas lantai... Jadi kita putuskan supaya berkongsi katil... Katil ini besar.., maklumlah anak orang kaya... Yang peliknya?... Selimut ada dua!.. Dah disediakan diatas katil... Ibu dan ayah dia tahu ke kitaorang tak tidur  bersama?.

Selepas memutuskan untuk tidur di atas katil bersama.., baring saja kami berdua.., Jisoo mengucapkan selamat malam.. lalu terus putarkan badannya dan memberikan belakangnya dihadapanku... Aku rasa ada sesuatu yang mengganggu Jisoo sebenarnya.., tapi aku tak pastilah?.., samada betul dia memikirkan sesuatu.. atau dia memang begini?.. Tapi kat rumah kita berdua tak pulak dia macam ni?.. Bila puas aku fikir.., aku tak tersedar aku sampai terlelap.

Jisoo pov.

Hatiku sakit sangat bila dah tahu bahawa Rose mencintai Jennie... Lagi-lagi dia bermesra dengan Jennie tadi.. Rose nampak gembira sangat.., dia memang sangat gembira dan sentiasa ceria bila bersama dengan Jennie dari dulu lagi.. Lisa pun aku tak layan sangat dari tadi.. Aku tak bercakap sangat dengan Lisa sebab aku nak elakkan dari bercakap perkara yang dulu.. Takut-takut dia menyakat aku pulak!.

Pasti Lisa hairan kenapa aku tak bermesra dengan dia?.. Aku malu dengan Lisa sebenarnya.., pasal tulah aku buat-buat diam dan pasang muka datar sedikit.. Aku puas sakat dia dulu dengan seorang gadis.., tiba-tiba pulak sekarang aku jadi isteri pada kakak dia.. Padan dengan muka aku!😞.

Lisa macam perasan aje kemesraan Rose dan Jennie.. Lisa tahu ke tidak kalau Rose cintakan Jennie?.. Kalau Lisa sendiri!.. Lisa cintakan Jennie ke?.. Jennie cintakan Rose ke?.. Atau Jennie cintakan Lisa ke?.. Aku pulak?.. Aku cintakan Rose ke tidak?.. Jujur aku katakan.., walaupun aku tak lesbian.., tapi bersama dengan Rose membuatkan aku berdebar dan tak keruan.. Aku tak berani sangat nak pandang wajah cantik dia tu.. Bila aku pandang dia.., satu perasaan yang susah aku nak cakap dalam hatiku ini.
Sekarang ni dia dah tidur disebelah aku.. Comelnya dia tidur..😍 Aku tak jemu pandang dia.. Aku senyum sendiri bila memandang dia sekarang... Tapi aku sedar bahawa aku tak ada dalam hatinya.. Dia mencintai yang lain bukannya aku.. Aku bukannya berputus asa.., sebab terlalu awal untuk berputus asa.., rumah tangga kita orang baru tiga bulan.. Tapi bila aku melihat Rose bersama dengan Jennie tadi.., aku lihat dia seperti melepaskan rindunya terhadap Jennie... Dia ketawa dengan sangat gembira.. Dia tak pernah ketawa dengan aku seperti itu.. Sebab itulah aku cakap.., bukan aku putus asa.. cuma aku lihat macam tak ada harapan untukku memenuhi ruang dalam hatinya.. Ataupun hatinya tiada ruang untuk aku....

"Rose!.. Kalaulah kau tahu apa yang aku rasakan sekarang?.. Tak mungkin kau akan faham?.. Kau sungguh cantik.. Kau adalah sesuatu yang sukar aku miliki".. Kataku dengan nada yang perlahan supaya dia tak terbangun dari tidurnya.. Aku belai pipinya.. Lembut!.. Bibirnya!.. Aku rindu nak menciumnya lagi.. Tapi aku tak boleh..  Aku tak nak hati aku terluka.. Pedih sangat!.. Ciuman dia hanyalah sebagai isteri aku dan bukannya ikhlas dari hatinya.. Itu bukan ciuman cinta darinya... Aku sedih sampaikan menitiskan airmata.. Aku tak nak dia dengar aku menangis.., lalu aku segera  baringkan kepalaku dekat bantal dan membelakangi Rose.

Kau aku punyaWhere stories live. Discover now