Jisoo pov
Aku tak sangka apa yang aku sangkakan selama ini adalah betul?... Rose mempunyai penis!.... Sebab itu aku rasakan setiap kali dia memelukku dari belakang.., rasa sesuatu yang keras disebalik kangkangan dia tu... Aku tak puas hati.., aku cuba untuk mengintip dia semasa berada di dalam tandas perempuan waktu itu.., dia berkencing berdiri... Tetapi tidak pula aku melihat benda tersebut disebabkan aku melihat dia mengarahkan dari belakang... Aku bukannya membenci atau tidak dapat menerima dia mempunyai penis..., tetapi aku marah sebab baru sekarang dia bagitahu aku.
Bagi aku itu lagi bagus kalau dia mempunyai penis dan ternyata dia ialah seorang lelaki juga perempuan... Bermakna dia boleh mengandungkan aku?... Aku dah maafkan dia sebenarnya..., sebab aku tahu dia tak nak kehilangan aku... Aku sedih 😔yang dia cakap pasti aku bencikan dia sekarang... Nak buat macam mana kalau dia memang dilahirkan sebegitu rupa?... Dah takdir!.., aku terima ajelah!... Kalau macam tu bererti Lisa juga seperti Rose?... Tak hairanlah dulu Lisa suka perempuan?... Oh!?.. Barulah aku faham kenapa ibu bapa kita jodohkan kami berempat rupanya disebabkan ini... Aku maafkan kau sayang... Rose!.., saya sayangkan awak!... Saya cintakan awak!...
Rose Pov
Tenyata Jisoo tidak dapat menerima ini semua!... Ini semua salah aku sendiri!.., kan lebih baik kalau aku bagitahu awal-awal dulu?... taklah aku rasakan sakit ini...🤒 Hati aku sakit bila dia tak cuba nak bercakap dengan aku... Dia mengelak dari aku ke?... Buktinya dari tadi dia dalam bilik tak keluar-keluar!.. . Dia dah tak cintakan aku ke apa?... Dia benci aku ke?
Bila mengenangkan semua ini.., aku menangis sendirian di balkoni ini😭... Aku menghirup udara yang segar... Hari dah nak petang.., tapi masih juga aku tak berani nak keluar dari bilikku ini... Aku tak mampu nak berhadapan dengan Jisoo.
"Kalaulah aku bagitahu dari dulu.., benda ni semua tak kan berlaku?... boleh ke Jisoo terima aku?.. Sekurang-kurangnya aku jujur pada dia... Tapi sekarang dah terlambat.., dia malah membenci aku... Jisoo, saya cintakan awak sayang.. saya tak hairan kalau awak tinggalkan saya... Saya bukanlah seorang yang baik untuk awak" aku bermonolog di balkoni ini sambil memandang suasana di hadapan... Memang indah dan tenang... Mungkin ini kali terakhir aku disini?... Meratapi nasibku sendiri😔... Aku menangis dan tundukkan kepalaku😖😭.
"Rose?.." Seseorang memanggilku dari belakang... Suara itu aku kenal.. Jisoo memanggil aku... Aku terus menoleh dengan disulami air mata yang terus mengalir di pipi... Dia mendekati aku... Aku hanya cuma berdiri disitu tidak berganjak walau selangkah pun... Aku cepat-cepat mengelap airmataku.
"Sayang?.." Aku tetap memanggilnya sayang walau suaraku sekarang sangat lemah kerana tak bersemangat... Mungkin ini yang terakhir kalinya aku melihat wajahnya?.... Dan mungkin dia nak aku ceraikan dia sekarang?... Itulah yang ada dalam fikiran aku sekarang.
"Rose.. awak tak apa-apa?.. Saya minta maaf kalau saya masuk terus dalam bilik awak ni... Saya cari awak dari tadi... Pintu tak berkunci jadi saya masuklah manalah tahu kalau awak ada dalam bilik ni?.., dan ternyata betul awak kat sini.." Jisoo berkata sambil memandang lemah ke arah mataku.
"Tak apa.. awak tak payahlah minta maaf... Saya yang patut minta maaf pada awak sebab selama ini saya tak jujur pada awak..". Aku putarkan tubuh dan wajahku memandang balik pemandangan dihadapan sambil menangis😭... Aku tidak mampu menyekat air mataku dari keluar.
"Saya maafkan awak Rose!.. saya terima awak seadanya.." Kata Jisoo seraya memelukku dari belakang.
"Tapi saya tipu awak, Jisoo?... Awak tak perlu bersimpati pada saya... Saya tak apa-apa kalau awak nak tinggalkan saya... Saya bukanlah orang yang baik untuk awak.." Kataku lagi.
"Tak!.. awak jangan cakap macam tu!... Saya bukan bersimpati pada awak tapi saya cintakan awak Rose.., saya terima apa adanya awak... Dan awak dah berkata jujur pada saya sekarang ini... Saya masih bersyukur sebab tak dapat tahu dari orang lain... Awak sendiri yang bagitahu saya... Itu yang buatkan saya rasa yang awak betul-betul cintakan saya" kata-kata Jisoo membuatkan aku seperti ada harapan nak teruskan hidup ini bersamanya... Dia maafkan aku?... Dia masih cintakan aku?... Dia tak bencikan aku?.
"Sayang.. awak yakin awak tak nak saya lepaskan awak?... Saya.." Aku bercakap setelah melepaskan pelukkannya dan memutarkan tubuhku untuk menghadapnya.
"Ssh..". Jisoo meletakkan jari telunjuknya dibibirku...👆💋 Aku terdiam tidak dapat meneruskan ayatku.
"Sampai hati awak nak lepaskan saya... Awak cakap awak cintakan saya..., tapi awak nak saya tinggalkan awak" dia berkata sambil tangannya masih mendiamkan berada di bibirku... Aku masih tak dapat bercakap😐.
"Saya takkan tinggalkan awak Rose!... Dan saya tak nak awak ceraikan saya!... Saya terima awak seadanya... Itulah yang membuatkan awak seseorang yang sangat istimewa pada saya" dia berkata lagi lalu mengalihkan tangannya dari bibirku tadi.
"Awak pasti sayang?". Aku bertanya seolah-olah masih tak percaya apa yang aku dengar dari mulutnya😳.
"Kenapa?... Awak memang nak berniat nak ceraikan saya ke?" Dia tundukkan wajahnya... Dia sedih😔 dan menangis😭... Apa yang dah aku buat?... Hatinya tergores di sebabkan kata-kata aku... Aku memang seorang yang jahat tanpa aku sedari😔... Melihat orang yang kita cintai menangis memang perit😷 rasanya lebih-lebih lagi kita sendiri yang menyebabkan dia menangis!.
"Hey.. bukan itu maksud saya?... Janganlah menangis please!?.. Saya tak sanggup nak tengok awak menangis... Saya terlampau cintakan awak Jisoo" aku dongakkan wajahnya dan menghapuskan airmatanya yang mengalir dipipi.
"Kalau macam tu?.. jangan ceraikan saya, jangan tinggalkan saya... Saya cintakan awak juga sangat-sangat" Jisoo terus memelukku... Aku terkejut😨... Betul katanya!... Aku takkan tinggalkan dia!... Dia tak nak aku ceraikan dia!... Dia dapat terima aku seadanya!... Maknanya dia bagi aku peluang untuk bersama dengannya?... Dia memang seorang yang baik... Dia isteriku yang baik dan pemaaf... Aku sangat mencintainya😘.
"Ya.. saya takkan ceraikan awak dan saya takkan tinggalkan awak, sayang... Kita jalani hidup ini bersama-sama, okey?". Kataku lagi di dalam pelukkannya... Dia menangis dalam pelukkanku😖 ... Dan aku pun menangis disebabkan rasa bahagia dan gembira😂 dapat teruskan perkahwinan ini... Dan sekarang aku tak perlu nak rahsiakan lagi tentang diri aku ini padanya... Tiada rahsia lagi antara aku dan dia?... Rahsia aku cuma satu ini sahaja!... Sebab dah terbongkar jadi tak ada lagilah rahsia... Aku menghela nafas lega😌..., akhirnya aku dapat hidup dalam keadaan normal seperti orang lain... Aku masih terfikir-fikir macam mana dengan adikku Lisa?... Adakah Jennie sudah mengetahuinya?
YOU ARE READING
Kau aku punya
FanficPerkahwinan yang ditentukan oleh orang tua masing-masing. Dapatkah lahirnya cinta dalam hati sedangkan mereka sama spesies iaitu perempuan. Lisa+Jennie,(Jenlisa) Rose+Jisoo. (Chaesoo). Lisa dan Rose mempunyai rahsia. Apakah rahsia itu?