Part 13

2.1K 56 3
                                    

Selepas balik dari rumah ibu bapa Jensoo..   Pasangan Jenlisa dan Chaesoo pulang ke rumah masing-masing.

Rose pov.

Aku memang tak suka kalau Jisoo tak bercakap sangat dengan aku..,    tapi sekarang?..    aku pulak yang malas nak bercakap dengannya...    Kami dah pun sampai kat rumah pada tengahari tadi..    Cuti masih tersisa selama 4 hari lagi..     Kan bagus kalau cuti ni dapat luangkan masa dengan Jennie?...    Kalau dah balik ni..,    tak adalah yang dapat hiburkan aku!... Tapi bagus jugak kalau tak lama-lama sangat kat sana...,    taklah aku menonton drama yang menyakitkan hati aku!...   Ish!...     Cakap pasal tu kesal pulak hati aku!....     Yang Jisoo lama sangat dalam bilik dari datang tadi sampai sekarang,  apa hal?....     Apalah yang dia buat kat bilik tu?.. Dia tidur ke?..    Atau nak elak dari bercakap dengan aku tak?..     Ke dia masih tak puas lagi mengenangkan moment dia dengan si Lisa tu kot?... Ah!!!...     Serabutlah aku fikir!🤕

Tidur dululah kat sofa ni!... 😴



Jisoo pov.

Aku tertidur rupanya..     Keluar dululah..    Mana Rose ni?.....     Lah!.. Dia tidur kat sini?.....     Cantiknya dia!😇..    Tidur pun cantik!😍......    Tapi sayang?......     aku hanya dapat menatap dan menikmati kecantikannya semasa dia tidur je!😔...     Kecantikannya bukanlah untuk aku!😭.

Aku tak sampai hati melihatnya tidur kat sofa...,     lalu aku bergegas mendekat padanya...    Bila aku nak bangunkannya..,    aku rasa tak sampai hatilah pulak....    Kalau aku tak bangunkan..,    lagi tak sampai hati nak biarkan dia tidur atas sofa ni... Ish!..     Sebersalahnya....😓

Tak aku sangka dalam sebersalah itu.., aku sudah lama merenung wajahnya yang terlampau cantik untuk ditatapi...    Aku tak dapat nak alihkan pandanganku kearah lain...    Aku semakin asyik menatap wajahnya.. sampaikan aku tak sedar bahawa wajah aku semakin mendekat pada wajahnya...    Dan tiba-tiba mata Rose terbuka dan aku terkejut😳.

"A.. Aa.. Miane Rose...saya tak maksud pun nak kejutkan awak".    aku tiba-tiba mengelabah..     Aku cuba nak menjarakkan jarak kami berdua dan cuba berdiri...     Tapi tiba-tiba Rose menarik tanganku..   lalu menarik pinggangku..    membuatkan aku terbaring diatas badan Rose...    Rose memelukku dengan erat sekali😶.

"Awak sedang buat apa tadi?".    tanya Rose dengan senyuman yang terukir dibibirnya😊...     Aku sekarang gugup🙁 dengan tindakan dia yang tiba-tiba begini..     Posisi ini membuatkan aku berdebar tapi gembira pada masa yang sama😉.

"Ah.. Rose.. Aa.. Apa.. Yang awak buat ni?"    aku dah terbata-bata..   Sumpah aku gugup sangat😐.

"Kenapa awak tak suka ke saya peluk awak.., hmm?"    tanya Rose sambil memandangku dengan penuh romantik...    Aku tak mampu nak cakap apa lagi..    Aku terkelu😷.

"Sayang?..    Awak marah kat saya ke?" tanya Rose pada aku...    Ya..,  memang aku marah pada dia..     Tapi takkanlah aku nak cakap yang aku marah kat dia!.

"Tak!"😧

"Tipu!"😙

"Taklah"😧

"Tipu! "😙

"Tak"😨

"Habis kalau awak tak marah kat saya..,    kenapa tak nak cakap dengan saya, hmm?"    tanya Rose yang tiba-tiba mengangkat kepalanya dan mendekatkan lagi wajahnya pada wajahku...    Aku semakin gementar😰 dan pada masa yang sama malu-malu😚 sampaikan aku menutupkan mata.

Cup~😘😌

Dan satu kucupan😘💋 melayang dibibirku...    Aku membukakan mataku😳...    Dan aku sedar yang sebenarnya.....    Rose tak ikhlas pun mencium aku😔...      Dia cuma nak main-main je dengan aku.

Kau aku punyaWhere stories live. Discover now