Pertemuan semula

25 6 3
                                    

     Setelah 5 tahun berlalu, kini masanya untuk mereka bertemu semula.

     "Tak sabar lah nak jumpa kekasih hatiku" kata Miss Bibik.

     "Hmm... Tak silap dia akan balik esok. Tak sabar pulak rasanya" kata Miss Bibik lagi.

     Manakala semasa di Asrama Mister Bobok pula...

      "Hmm... Agaknya macam mana lah rupa Miss Bibik sekarang ya" kata Mister Bobok.

       Kini tiba lah harinya. Mister Bobok telah sampai di KLIA pada pukul 2.30 petang.

       Ringg... Ringg... Telefon Miss Bibik berbunyi.

       "Hello? Sapa ni?" tanya Miss Bibik.

       "Hello. Ini bu..." kata Mister Bobok.

       "Bu?" tanya Miss Bibik dengan hairannya.

       "Buah hati awak lah... Cia cia cia..." kata Mister Bobok.

      Mereka berdua tertawa sendiri.

       "Sebenarnya aku telefon ni nak ajak keluar. Jadi... Sudikah tuan puteri menerima pelawaan patik?" tanya Mister Bobok.

      "Mestilah sudi" kata Miss Bibik.

      "Tapi bila eh?" tanya Miss Bibik.

      "Petang nanti" jawab Mister Bobok.

      "OK... Jumpa petang nanti..." kata Miss Bibik.

      "OK" balas Mister Bobok.

      Sebelum mereka bertolak dari rumah, mereka bersiap siap dengan segak dan cantik. Mister Bobok sempat memakai pakaian baru yang dibelinya di UK. Manakala Miss Bibik hanya memakai apa yang ada.

      Jam menunjukkan 5.00 petang. Tetapi, Mister Bobok masih tak muncul.

     "Mana dia ni... Melayu betul... Dah belajar kata UK patutnya dah tak melayu dah" keluh Miss Bibik.

     Tiba tiba Miss Bibik teralih kan pandangan nya ke suatu tempat. Dia ternampak seorang lelaki yang tidak dikenalinya.

     Dia perasan bahawa ianya seperti Mister Bobok. Tetapi dia tidak yakin dengan kenyataan itu.

     Lelaki yang dinampaknya membantu seorang perempuan yang telah teejatuh.

     Tak lama kemudian, dia nampak lelaki yang membantu tadi datang kepadanya.

     "Ini Miss Bibik ke?" tanya Mister Bobok.

     "Ye" jawab Miss Bibik.

     "Owh dah berubah lah sekarang. Dah makin tinggi. Saya makin tak kenal awak" kata Mister Bobok.

     Tetapi Miss Bibik macam buat tak tahu saje.

     "Awak ni kenapa?" tanya Mister Bobok dengan hairan.

     "Tak de apa apa lah" kata Miss Bibik.

     "Kenapa macam tak excited je jumpa saya?" tanya Mister Bobok.

     "Eh... Tak de lah. Saya cuma tiba tiba hilang mood" kata Miss Bibik.

     Mereka meneruskan makan malam mereka. Tiada perbualan yang keluar dari mulut mereka.

     "Saya balik dulu" kata Miss Bibik.

     "Owh Ok" kata Mister Bobok.

     "Nah duitnya" Miss Bibik memberikan jumlah harga makanan yang dimakannya.

     "Eh... Tak pe lah... Saya belanja..." kata Mister Bobok.

     "Owh... Terima kasih" kata Miss Bibik.

     Miss Bibik yerus pulang ke rumah.

     "Apa masalah dia... Macam tak excited je jumpa aku..." kata Mister Bobok di dalam hati.

     Pada malam itu, Mister Bobok menelefon Miss Bibik.

     "Hello. Assalamualaikum. Nak tanya kenapa awak macam tak de mood je masa keluar dengan saya petang tadi?" tanya Mister Bobok.

     "Saya cuma... Ermm..

APA YANG BERLAKU???

***NAK TAU APA BERLAKU? NANTIKAN PART 9 DALAM MISS BIBIK VS MISTER BOBOK***

Miss Bibik vs Mister Bobok Where stories live. Discover now