🌸 BAB 1 🌸

31 3 0
                                    

Sebuah kereta Honda Civic laju memasuki perkarangan VIP CAR PARK. Seorang gadis yang kelihatan agak muda melangkah keluar dari kereta diiringi dengan beberapa orang bodyguard. Walaupun digelar jutawan muda,dia tidak pernah menunjuk nunjuk kekayaannya itu. Dia sentiasa bersederhana.

Gadis itu nampak elegan di mata semua. Di sebalik kejayaannya itu, terdapat kisah yang agak menyedihkan baginya. Sudahlah kena belajar pasal perniagaan ketika umur 13. Tapi apakan daya,dia akurkan sahaja.

Kakinya laju melangkah masuk ke dalam bangunan pencakar langit itu. Golden Holdings. Siapa yang tidak kenal Golden Holdings? Ramai berebut rebut mahu bekerja di syarikat tersebut. Manakan tidak. Gajinya, walaupun seorang praktikal, gajinya sudah mencecah RM 3000. Siapa yang tak nak kerja disitu? Setiap pekerja diberikan sebuah iPad Pro dan MacBook Pro secara percuma. Siapa yang akan tolak?

Tambahan pula, pemilik syarikat tersebut merangkap CEO syarikat Golden Holdings merupakan seorang gadis yang cantik. Dia mempunyai wajah yang sempurna. Rata rata,ramai pekerja lelaki mahu mendapatkan hati gadis tersebut. Tapi tiada seorang pun yang berani. Katanya,sesiapa yang cuba memikat gadis tersebut akan dipecat malah dia akan di dinganggu seumur hidupnya. Ramai yang tidak berani.

"Assalamualaikum Cik. Selamat pagi." Salah seorang pekerja Golden Holdings yang menjaga bahagian pelawat menegur gadis itu.

"Eh,waalaikumsalam Tina. Good morning to you too." Jawab gadis itu dengan senyuman. Sememangnya gadis itu tidak pernah kedekut dengan senyuman. Dia juga seorang yang pemurah. Senyumannya agak manis dan menggodakan.

Selepas itu,dia berlalu pergi melangkah ke lif. Butang nombor 30 ditekan. Laju sahaja lif itu bergerak.

Tingggg

Pintu lif dibuka. Dia berjalan keluar dari lif. Semua pekerja yang ada disitu menunduk hormat kepadanya. Dia hanya tersenyum. Lantas dia menuju ker arah pintu bilik yang bertulis CEO GOLDEN HOLDINGS.

Pintu dikuak dari luar. Kakinya melangkah ke arah kerusi empuk yang diimport khas dari Italy miliknya itu.

"Kamu berdua boleh keluar. Selepas saya habis kerja,tak payah lah korang nk ambik saya. Saya ingat lepas kerja ni,Saya nk pergi satu tempat. Mungkin saya balik lambat sikit. Ok?" Ujar gadis tersebut lembut. Dia tersenyum

Walaupun dia seorang bos,dia tidak pernah meninggi diri terhadap pekerja pekerjanya. Sebab itulah,setiap kali ada sahaja client mesti akan berjaya. Dia pandai tentang selow belok perniagaan ini.

"Baiklah Cik Arinah. Kami pergi dahulu. Assalamualaikum." Jawab salah seorang bodyguard itu akur.

"Waalaikumsalam." Gadis yang dipanggil Cik Arinah itu menjawab dengan senyuman.

•_• •_• •_• •_• •_• •_• •_• •_• •_• •_•

Tok! Tok! Tok!

Pintu kaca itu diketuk dari luar. Cepat dia mendongak.

"Masuk." Jawabnya

Pintu dibuka. Kelihatan wajah PA nya, Ainur Najwa di muka pintu. Dia melihat PA nya sambil tersenyum.

"Aaa Ainur,apa jadual saya harini? Ada apa apa mesyuarat penting?" Soalnya lembut package dengan senyuman.

PA nya yang dipanggil Ainur itu membuka buku plannernya.

"Harini Cik Arinah takde apa apa aktiviti. Tapi nanti waktu lunch,Cik Arinah ada lunch dengan bakal client baru kita daripada T.I.A Holdings di Starbucks cafe. Lepastu malam ni,Cik Arinah ada dinner dengan parents. Dekat rumah parents Cik sendiri. Itu sahaja untuk hari ini." Ainur menutup buku itu.

Asal Kau BahagiaWhere stories live. Discover now