Proloog

491 15 10
                                    

Hey allemaal! Ik ben nieuw op Wattpad. Ik dacht; waarom begin ik niet gewoon met schrijven? Ik zit al een hele tijd in mijn hoofd met dit verhaal, maar heb het nog niet helemaal tot in de puntjes bedacht. Spannend dus...

Hopelijk genieten jullie ervan! Xx Anna

***

Mijn naam is Anouk, en ik heb een hekel aan katten. Ze zijn eigenwijs en doen nooit wat je van hen verwacht. Daarom hou ik van mijn vissen: je kan niks van hen verwachten. Met z'n tweeën zwemmen ze gedachteloos rond in hun kom, uren aan een stuk. En wat ik ook zo leuk van hen vind, is dat ze altijd zwijgen. Geen nodeloos gemiauw of gekrabbel aan de deur, en geen drama over volgeplaste matrassen.

Soms kijk ik een kwartier aan een stuk hoe Bob en Dina voor de zoveelste keer hun route doen in hun kom, voor ik het licht uit doe en in slaap val.

Ik droom soms over hoe zorgeloos het leven van een vis is.

Was ik maar een regenboogvis, net zoals Bob en Dina. Geen problemen, geen zorgen, geen gepieker 's nachts.

Ik draai me om zodat ik nu zicht heb op de poster van Imagine Dragons die al een paar maanden aan mijn geel geverfde muur hangt.

When the days are cold, and the cards all fold

Ik zucht en sluit mijn ogen. Wat ben ik toch moe...

And the saints we see are all made of gold

Zachtjes zing ik mezelf in slaap.

***

Liedje: Demons - Imagine Dragons

AnoukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu