Point Of View Niall
''Serieus Paynee, ga jij mee?'' Vraag ik als we in de auto stappen. ''Jep Nialler, ik ga mee boy.'' Zegt hij terwijl hij naar me glimlacht. Ik glimlach zwakjes terug. Nog altijd vind ik het niks, waarom zou ik naar de dokter moeten? Maar ik doe het voor hun. Om ze te laten zien dat het geldverspilling is! Gewoon eventjes zeggen wat ik heb. En weer naar huis. Zo moeilijk is het.
''Bel me als je meer weet Liam'', zegt Harry nog door het raampje die openstaat door de hitte. Liam knikt naar hem. En ik draai met mijn ogen. ''Ik ga naar de dokter voor jullie!'' Roep ik nog snel naar Harry. Hij knikt en glimlacht. ''Wie stuurt er eigenlijk Paynee?'' Vraag ik als ik naar het lege stuur kijk. ''Paul heeft een chauffeur geregeld.'' Zegt hij lachend. Ik knik en glimlach terug.
De auto stopt en ik en Liam stappen uit. Ik weet dat er niets met me aan de hand is, maar toch ben ik altijd nerveus voor dit soort dingen. Niet omdat ik denk dat ik iets heb. Nee, zeker niet...
Met de warme arm van Liam op mijn schouder, loop ik met hem naarbinnen. ''Jeej wachtkamer voor ons alleen!'' Roep ik. Gelijk schaam ik me voor wat ik net zei. Waarom zo raar? Ben ik echt zenuwachtig? Liam glimlacht zwak. ''Wat is er?'' Vraag ik als ik zijn bange gezicht zie. ''Niets Nialler, ik ben gewoon een beetje nerveus.'' Ik frons en kijk hem raar aan. ''Why? Jij hoeft toch niet naar de dokter?'' Vraag ik met een glimlach. Ik zie hem zijn schouders ophalen. ''Ach laat maar, ga gewoon zitten in de wachtkamer.'' Zegt hij. Ik knik en ga op een stoel zitten, met Liam naast me. Bang oor wat er komen gaat.
''Niall Horan'', klinkt de zware stem. De stem die ik zo haat. De stem van de dokter, de dokter die iedereen weleens pijn doet. Ik sta op en loop met bonzend hart naar de dokter. Waarom eigenlijk? Waarom met bonzend hart?
Hij steekt zijn hand naar me uit. En ik geef hem mijn hand. ''Meneer Horan, ik ben dokter Ster.'' Zegt hij. Ik knik en slik een paar keer. Ik kijk naar achter en zie Liam dicht tegen me aan staan. ''Liam Payne'', zegt hij als ook zijn hand wordt vast gegrepen. De dokter knikt. ''Kom binnen.''
Ik ga zitten op een stoel, naast me komt Liam zitten. De dokter gaat achter zijn balie zitten. Hij kijkt streng voor zich uit. Ik moet gelijk terug denken aan vroeger, aan mijn klas. Mijn meester keek ook altijd zo streng.
*Flashback*
Ik ga zitten naast Sam, mijn beste vriend. ''Moet je kijken Ni, ik heb snorretjes getekend bij de directeur! Toen hij in de krant stond.'' Lacht hij. Ik kijk naar zijn kunsten en schiet in de lach. Ik druk mijn hand op mijn mond. ''Niet zo hard Ni!'' Lacht Sam die naar de meester kijkt. Ik kijk ook naar de meester. Hij kijkt met een strenge blik vooruit. Naar ons. Ik sla mijn hand van schrik voor mijn mond. En zachtjes hoor ik Sam naast me lachen...
*Einde flashback*
''Goed Niall Horan, wat zijn de klachten?'' Vraagt dokter Ster dan. Ik haal mijn schouders op. ''Gewoon wat hoofdpijn, en af en toe beetje duizelig.'' Antwoord ik gewoontjes. Wat moet ik anders? Een heel verhaal vertellen? Dacht het niet. ''Gewoon wat hoofdpijn en een beetje duizelig?'' Vraagt de dokter. Ik knik zachtjes.
''Nee, dat is niet waar. Hij is laatst ook onwel geworden. En het is echt geen normale hoofdpijn, hele hevige steken. Dan kan hij niets meer. Dan kan hij niet eens meer staan!'' Roept Liam erdoorheen. Ik buig mijn hoofd en kijk naar mijn schoenen. Die ik zachtjes heen en weer beweeg. Ik kan niet zeggen dat hij ongelijk heeft, hij heeft wel een beetje gelijk...
''Is dat zo Niall Horan?'' Vraagt hij. Ik knik zachtjes. ''Goed Niall, ik stuur jullie voor de zekerheid door naar het ziekenhuis. Ik vertrouw de zaak niet helemaal.'' Zegt hij. ik maak grote ogen en voel een raar gevoel omhoog borrelen. Ik kijk naar Liam die zijn tranen opslikt. Er is toch niets met me? Ik weet zeker dat er niets met me is!
JE LEEST
1# Luck ~ A Dutch Niall Horan fanfiction (VOLTOOID)
Fanfiction''Mijn leven was geweldig. Waarom wilt iemand dat van mij wegnemen?'' ©rosesformendesx 2014