No one pov
"N..na..nae appa?" Baejin berkata.
"Betul ke ape yang appa dengar sekrang?" Pengetua Bae menjawab.
"Mak..maksud appa?" Baejin dah takut muahahahahahha.
"Kamu jangan buat tak tau baejin" haaaaaa padan muka lo.
Baejin hanya menunduk. Takut la tu.
"Appa tak kesah sebenarnya tapi cuma appa pelik kamu bila dengan perempuan sangat dingin kecuali dengan mak kamu dan noona kamu, tapi sejak bila kamu berani bertindak sebegitu baejin?" *smirk*.
Tempeleng pale Pengetua bae baru tau heh.
Baejin terus mengangkat kepalanya lalu memandang ke appanya.
"Bagi baejin kan appa, baejin selesa dengan dia. Dia tak macam perempuan lain. Dia berbeza. Dia jenis yang jual mahal. Dia baik dan tak menggedik memanjang. Dia sopan santun orangnya. Dan... dia tak suke bila dipegang. Cube kalau baejin pegang perempuan lain kat sekolah ni menangis kegembiraan terus tapi dia siap marah baejin lagi appa"
"Amboi kamu cakap pasal dia terus semangat lempang kang" ha kan dah.
Baejin menggaru tengkuknya yang tak gatal.
"Dah kamu bole pergi berambus" halau anak nampak.
"Nae appa annyeong" baejin bow then bla.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡
Hyerim pov
Aku bukak mata aku slow ii. Sakit do badan aku macam kene hentak.
Aku cuba berfikir kat mana aku ni senanya.
"Awak ade dekat bilik kesihatan" and tetiba budak mane tah ade kat sebelah katil aku ni. Terkejut beruk jin buruk aku. nasib tak kene terajang.
"Saya yang bawak awak ke sini. Saya nampak awak macam longlai je jalan saya pon ikut la awak , lagipon saya memang nak pergi tandas mase tuh"
"Cikgu Song cakap yang awak tak sarapan tadi tu yang awak lemah" dia sambung. Aku dah pelik semacam macam mana dia bole nampak aku jalan cam orang tak betul.
"Tapi kan macam mane awak nampak saya?" Aku tanya sambil mengangkat kedua keningku untuk kepastian.(sungguh ayatku keling ampun)
"Saya same kelas dengan awak, awak je yang tak perasan, asyik dengan baejin je kan" eh sepak kang.
Aku dah garu leher aku yang tak gatal ni, tak sangka aku jenis tak suka perhatikan orang .
"Btw gomawo sebab tolong saya"
"No problem" dia senyum manish kearahku. Cair aku
"Tapi nama awak sape? Saya kim hyerim awak?" Aku lupa tanya nama dia muahahhahahaha
"Yeri"
____________~~~~~~~____________
Baejin pov
Aku masuk kelas aku tengok hyerim tak de wow kemanakah dia pergi. Ouh lupa dia gi hati aku senanya mueheheheheheh.
Kalau nak diikutkan dia mane ade kawan kecuali aku.ups malu la i.
Tapi perasaan risau makin membuak. Aku rasa tak sedap hati senanya dari tadi. Haih kemanelah minah ni pegi. Dah la cantik tu kalau ade yang amik. Susah aku.
Aku tengok yeri masuk kelas tapi dia menuju ke arah aku. Aku pandang sekilas je.
"Hyerim kat dalam bilik kesihatan. Aku bagitau kau sebab aku tau kau mesti cari dia. Dia tak suruh aku bagitau kau pon tapi lebih baik kau tau an. Dah gi ah jenguk dia kejap" yeri terus bla.
Aku dengan pantas sepantasnya gi bilik kesihatan.
Aku selak langsir sikit aku nampak dia tengah baring tapi tak tido pon.
Aku pon masuk je la.
Dia nampak aku dia terus duduk aku tau reaksi dia agak terkejut mybe sbb aku tau dia kat sini.
"Awak buat ape kat sini?" Dia tnya. Soalan anda kan. Susah nak jawab KBAT KBAT.
Aku tarik kerusi sebelah katil dia and aku duduk. Takkan la nak campak kat dia yang tengah sakit tu.
"Kalau ye pon terkejut jemput la aku duduk dulu. Hish. Tadi yeri bagitau aku yang kau kat bilik kesihatan tu aku datang saja jenguk kau " dia hanya meng ouh kan saja.
K suasana kembali sunyi. Macam awkward(sejujurnya aku lupa nak eja atau lebih kepada tak tau ampun)gila wey.
"Kau kenapa bole ade kat sini" aku tanya dia untuk memecahkan suasana yang sunyi namatey tadi.
"Pengsan" dia jawab sepatah je. Pelik biasa memekak tak habis.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mohon ampun segala ketyporan . Hamba ampun diminta. Muahahahhaha
Tbc
YOU ARE READING
[H]FALL IN LOVE + BJY
Fiksi PenggemarHIATUS FOR WHILE BEB. Yang suci tu tapayah baca la eh sebab banyak carutan dalam ni MAAF SEGALA KEHAMBARAN. aku rase aku dah jatuh cinta dengan kau _baejin ________________________________________ kenapa jantung aku macam nak tanggal ni. _kim hyeri...