D

66 5 7
                                    

I know everything happens for a reason.
But sometimes I wish I knew what that reason was ;

••••••••••

"Huwargghhhh" Aku menguap kemalasan.

Aku terjaga dari tidurku yang lena akibat bunyi ketukan pintu oleh eomma aku yang 'berdas-das' macam peluru ni haihhh.

"Soo Hye, sampai bila nak tidur ni sayang? Tu bakal tunang kamu dah sampai dah tu. Dah siap belum? Kata ada date dengan dia harini."Kata eomma.

"Nae eomma Hye nak siap dah ni" cakap padahal ada atas katil lagi ni haa.

Aku abaikan leteran eomma dan sambung tidur.

5 minit lagi aku bangun.

Tetiba

♪♪'FFFIIIRRRREEEEEEEE !! WHEN I WAKE UP IN MY ROOM!!'♪♪

Lagu fire by bts buat aku tersentak

Terus mata aku terbeliak.

Haihh terkejut aku punya alarm takguna ni.

Aku tengok reminder kat jam tu.

'~Joging joging dengan Oppa~'

WHAT THE DUCK---

Haih kesian itik pulak yang aku salahkan

Shitttt

Aku terus tengok jam yang aku pegang tu. 10:30 a.m. Aku janji dengan dia pukul 9:00 a.m dengan alasan nak jogging la ape la ni dah WUISH sejam setengah aku lewat ni.

Aku capai iphone 6 aku atas meja dan terus hantar pesanan .

Soo Hye : sorry sangat-sangat oppa!!! Hye lewatt. jap nak bersiap. oppa tunggu Hye tau kejap je ni..

Tak sampai dua saat mesej aku dah di-reply...

Encik Tunang : Haha its okay. Take your time oppa tunggu okay ;)

Baru bakal tunang aku dah mengada save contact dia encik tunang lalalala suka hati aku la hehehe

Terus aku campak comforter kesayangan aku tu dan terus pergi bersiap.

••••••••••

Puan Kim turun dari bilik anaknya dan terus menerpa ke arah Daniel.

"Maafla Daniel , bukan kamu tak biasa dengan si budak Soo Hye ni. Dari kecik lagi kamu dah tahu kan perangai dia ni." Puan Kim tergelak kecil.

"Ya eomma. Daniel tahu jadi Daniel tak kisah mana pun." balas Kang Daniel sambil tersenyum.

••••••••••

Tepat jam 11:00 a.m aku siap.

Wah ini rekod yang terbaru untuk gadis yang bernama Kim Soo Hye ni.

Hebatt !!

Sebelum turun bawah sempat lagi aku lihat diri aku kat cermin ni. Cantik jugak aku pfttt kembang hahahhaha bukan selalu puji diri sendiri kofkofkof.

[OG] Don't Leave Me | PJMWhere stories live. Discover now