" Sometimes a unplanned moment is better than the planned one "
••••••••••
Harini first day aku masuk kerja dekat kilang ni. Mesti korang tertanya-tanya kilang apa kan. Kilang buat biskut je. Takpe la janji duit belanja aku masuk.
Harini first day masuk so mestilah ada banyak kerja aku kena buat. Junior la sangat sedap-sedap yang si senior ni buli aku suruh buat ni buat tu. Takpelah nanti aku dah senior aku balas balik huhu.
Sesekali aku tengok jam kat tangan aku
7:45 p.m.
Lagi 15 minit shif aku habislah. Tapi kerja banyak lagi ni. Aku buat sampai habis baru aku balik.
Kerja aku senang je kena packing biskut biskut ni je. Sebab aku baru lagi so kerja ni je yang paling mudah untuk aku buat.
Masa berlalu begitu pantas sedar-sedar dah pukul 8:15 p.m.
"Soo Hye, dah lewat ni jomlah balik lagipun masa kerja dah habis ni" Areum tegur aku .
"Takpelah kau baliklah dulu Areum aku ada banyak kerja lagi ni. Nanti aku balik aku call kau mintak bukak pintu" balasku
"Hmm okay. Tapi jangan lewat sangat tau,risau aku" kata Areum.
"Baiklah Cik Lee Areum" kataku sambil tersenyum ke arahnya.
••••••••••
Tepat pukul 10:00 malam kerja aku selesai.
Dalam kilang ni tinggal aku seorang dengan pak guard je kat luar sana tu.
Hmm penatnya aku nak baliklah
••••••••••
Haa sudah aku nak lalu jalan mana ni
Ok sekarang ada dua pilihan ;
1. Jalan jauh tapi selamat sebab ramai orang.
2. Jalan pintas tapi kena lalu lorong gelap.
Entah apa yang otak aku tak berfungsi malam ni aku cuma fikir nak sampai rumah cepat je so aku ambik jalan pintas.
Berserah je la
Apa nak jadi
Jadilah.
•••••••••
"Tolong~~ Tolong~~ Sakit~~"
Aku terdengar satu suara meminta tolong.
Haa sudah menyesal takde gunanya dah Soo Hye.
Siapa suruh.
Tu la berani sangat
Kan dah jadi.
YOU ARE READING
[OG] Don't Leave Me | PJM
Random+"don't leave me because.. you're my savior." -----ongoing+slow-update^----- p/s : malay fanfic+jiminbts Started : 111218 End : ?