❤MEREKA YANG BENAR-BENAR CINTAKAN SAYYIDATUNA FATIMAH AZ-ZAHRA RA❤

1.4K 85 0
                                    

Wanita yang terlihat tidak pandai bergaya karena dilihat senantiasa bergamis longgar nan sederhana.

Terlihat tidak mengikuti gaya lilitan hijab terkini karena istiqomah dengan khimar panjangnya.

Terlihat tidak pandai bermake up kerana menutup wajah dengan berniqab.

Terlihat seram dan suram bahkan sering dianggap asing karena berpakaian serba hitam.

Jarang terlihat kerana tersembunyi, terlihat jarang keluar rumah kerana menjadikan rumah sebagai hijabnyJarang terlihat kerana tersembunyi, terlihat jarang keluar rumah kerana menjadikan rumah sebagai hijabnya

Harinya dihiasi dengan ibadah, waktu lapangnya dipenuhi dengan membaca kalam Ilahi.

Tidak pernah fanatik menyanjungi barisan artis terkini karena khusyuk meneladani kisah hidup para srikandi. Mengkaji sirah perjuangan sahabat Nabi.

Tidak tergiur dengan ajakan manis si ajnabi karena terlalu asyik melayan ayat cinta Ilahi dan membalas rindu abadi terhadap sang Rosul.

Terlihat tidak berfoya-foya dan bertutur manja karena punya rasa malu yang tinggi.

Maka merekalah sebenar-benar wanita yang tidak cinta dan tidak peduli terhadap urusan dunia dan segala macam isi dunia yang menipunya.

Merekalah wanita yang sebenar-benar wanita yang meniru ibunda yang mereka cintai, Sayyidatuna Fatimah.

Mereka tidak peduli terhadap zaman yang mana bila berganti, maka fashion pun berganti.

Kain hitam tetap warna kecintaan mereka. Niqab membantu mereka untuk menutupi wajah mereka kerana rasa malu yang menebal.

Kerana mereka benar-benar mentaati pesan ibunda mereka Sayyidatuna Fatimah Az Zahra'. .. 🌹

Tauladan Sayyidatina Fatimah Az-Zahra R.ATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang