Ayu menangis tak berlagu. Dia duduk di dalam bilik air dan membiarkan air membasahi dirinya. "Aku ni lagi jijik dari anjing, babi dan najis" kata Ayu. "Air ni pun takkan menyucikan balik diri aku." sambungnya sambil menumbuk lantai.
"Ayu?" tegur satu suara.
Ayu tidak kisah siapa yang masuk ke rumahnya. Kerana dia pasti itu merupakan suara ayahnya. "SAMPAI HATI AYAH BUAT AYU MACAM NI!" teriak Ayu dari dalam bilik air. Azam menuju ke bilik air dan melihat anak tunggalnya terduduk di atas lantai. Dia boleh lihat air mata mengalir di pipi Ayu walaupun air membasahi pipi anaknya itu.
"Aku terpaksa. Satu hari nanti kalau aku menang besar, kita akan hidup senang" kata Azam dengan yakin sekali.
"Ayu benci ayah"
Azam naik angin dan menarik tangan Ayu. Ayu berdiri dan keluar dari bilik air mengekori ayahnya. "Aduh, tangan Ayu sakitlah ayahh"
"Kau bernasib baik tau tak? Bersyukurlah! Kalau tak dah lama aku jual kau kat si Tiger tu. Dapat jugak duit." teriak Azam
"Ayu nak balik rumah maklong"
"Takboleh. Kau duduk ngan aku"
"Kenapa? ayah nak jual Ayu?"
"Eyy kau ni" Azam betul betul naik angin. Dia mengayunkan tangannya ke arah muka Ayu. PAM! Ayu ditampar.
Ayu berlari masuk ke dalam biliknya. Keesokan harinya Ayu bersiap untuk kesekolah. Sepanjang perjalanannya, orang kampung memandang keji terhadapnya. Ada juga yang berbisik antara satu sama lain. Ayu buat buat tidak nampak. Setelah sampai di sekolah, Ayu menuju ke kelasnya dan duduk ditempatnya.
Hana, Aisyah dan Izzati mendekati Ayu. "Ade orang dikerjakan lah semalam." kata Hana. Hana merupakan ketua antara mereka bertiga. Hana memang tidak suka sama sekali terhadap Ayu. "Iyeke? Dah hilang dara lah maksudnya?" tanya Izzati dengan sengaja. "Ee taksanggup aku nak jual maruah sendiri" kata Aisyah pula. Aisyah ni mulut laser. Aisyah paling kejam antara mereka bertiga. Pernah sekali dia meletakkan gam di kerusi Ayu.
"Korang takde kerja lain ke?" tanya Ayu
"Eh eh, korang dengar tak?" tanya Aisyah kepada Hana dan Izzati. "Aku dengar-" kata kata Izzati terpotong apabila Iqbal datang.
"Ehem. Tolong duduk tempat masing-masing" arah Iqbal. Iqbal merupakan ketua kelas mereka. Ayu memang ada perasaan kat Iqbal, tapi dia tahu yang dia tak layak untuk Iqbal.
Kemudian Iqbal beredar. Aisyah memandang Ayu. Dia nampak reaksi muka Ayu ketika Iqbal datang. Dia tahu yang Ayu ada perasaan terhadap Iqbal. "Kau jangan sesekali cuba nak rampas Iqbal dari aku." Aisyah memberi amaran kepada Ayu.
"Weh aku ada idea" kata Hana.
"Bangun! Selamat sejahtera cikgu Laila" kata Iqbal. Cikgu Layla pun duduk. Kelas-kelas yang lain pun berjalan seperti biasa. KRIIINGGGG! loceng sekolah berbunyi. Sesi persekolahan pun tamat. Harini Ayu tak beli makanan di kantin, dia terus ke taman.
Dia duduk di atas bukit. Ayu suka melukis. Harini dia lukis dirinya pada tali gantung. Dia ternampak Iqbal bermain bola di padang. Tiba-tiba Hana, Aisyah dan Izzati datang. Hana merampas buku lukisan Ayu. "Wah kau dah taknak hidup lagi ke?" tanya Hana. Dia menyelak buku tersebut. "Bagi balik lah!" kata Ayu sambil mencapai bukunya.
"Jap jap. Tengok ni! Muka Iqbal lah. Hahah" kata Aisyah. "Kau fikir Iqbal suka kat kau ke? Dahla dah rosak." kata Izzati pula.
"Jangan kacau dia lah" kata Iqbal.
"Eh Iqbal.. err. Kitaorang.. um.." Izzati tiba tiba gagap. Aisyah bengang. "Dah gurls jom pegi" arah Hana. Mereka campak buku lukisan Ayu ke tanah dan beredar dari situ.
"Awak okey?" tanya Iqbal. Ayu hanya mengangguk. "Ayu kan?" tanya Iqbal lagi. "Yep." jawab Ayu tersipul malu. Dia menyelak rambutnya kebelakang telinga. Iqbal mengangkat buku Ayu dan berkata "awak pandai lukis ke? Saya nak tengok luki-" baru sahaja Iqbal nak buka biku lukisan itu, Ayu merampas buku itu terlebih dahulu.
"Uhh..." Ayu memikirkan alasan
"Saya tahu satu tempat ni. Cantik! Awak boleh lukis tempat tu" kata Iqbal dengan excited. "Jom!"
Ayu mengikut Iqbal ke satu tasik tidak jauh daru situ. Apabila tiba di tasik tersebut, Ayu speechless. "Macam mana saya boleh taktau pasal tasik ni?" Ayu duduk di jambatan dan Iqbal disebelah kanannya. Ayu melukis garis panduan.
Tiba-tiba Iqbal memegang pinggulnya di bahagian kiri. "Ayu, awak ni cantiklah." kata Iqbal sambil merapatkan diri ke arah Ayu.
"Ape awak buat ni Iqbal" Ayu berasa tidak selesa.
Iqbal seakan ingin mencium leher Ayu. Ayu menolak Iqbal "kau jangan ingat aku taktau ape yang kawan ayah kau dah buat" kata Iqbal lalu menolak Ayu sehingga dia terbaring. Iqbal memegang tangan Ayu. Ayu tiba-tiba dikuasai dengan kekuatan yang tidak terhingga. Dia menolak Iqbal sehingga jatuh ke dalam tasik.
Dia lari sekuat hati. "Aku benci lelaki" bisik hatinya. Tiba-tiba dia berada di dalam hutan. Dia pusing 360° untuk mencari jalan keluar. Tetapi dia gagal. Hujan pun turun. Dia jalan terus kehadapan dan terjumpa sebuah rumah.
Ayu mengetuk pintu rumah tersebut. Pintu pun terbuka. Seorang lelaki muncul di hadapannya. "Ye cik?" tanya lelaki tersebut. "Boleh saya tumpang berteduh?" tanya Ayu. Lelaki itu mengangguk dan menjemput Ayu masuk dengan senyuman. "Nama awak siapa?" tanya Ayu kepada lelaki itu. "Zharfan" balas lelaki itu dengan senyuman. "Saya Ayu" Ayu memperkenalkan dirinya. Zharfan hanya membalas dengan senyuman.
____________________
Thank you for 31 reads♡♤ anddd again contain 18+ scene. But still love for you guysss never less❣ status ranking : 596 - cinta ☺ issokay. Jangan risauu. I will keep writingg. Stay tune for the next part :) and jngan lupa vote tau! Muahh
YOU ARE READING
Angkara Dendam
HorrorDisebabkan satu malam, percutian mereka berubah. Siapa tahu kisah silam bakal berulang kembali? Fyra dan kawan-kawanya alami peristiwa gelap yang susah untuk dilupakan. Ramai yang terkorban. Apa kaitan Haikal dengan semua mimpi ngeri ni? "Ini semua...