Merhaba!
Sıradaki inceleme, enteresan ismi ile dikkat çeken 'Hangisi Erkek Arkadaşım Olmalı?' isimli çalışmaya geldi.
Kapaktaki portreyi çok beğendim. Şaşkın kızı çok iyi anlatan bir çalışma olmuş bence ama bu güzel resmin üzerine kullanılan yazı fontları biraz acemi kaçmış, söyleyeyim...
Empati yaptırmaya çalışan bir tanıtım, bu hikaye için uygun değil bence. Nasıl anlatsam tam bilemedim ama bence şöyle; bizi içine çekecek, sürükleyecek, kendimizi hikayenin bir karakteriymiş gibi hissetmemizi sağlayacak macera veya fantastik bir şeyler okuyacaksak bu teknik uygun. Fakat şimdi sizin hikayenizde kendimizi karakter yerine koymaktan ziyade kıza acıyıp üzüleceğimiz belki dalga geçeceğimiz sahneler var. Bu yüzden tanıtım bence karakterin dilinden yazılmalı.
Çalışmanın konusu biraz sıradan bence. Defalarca kez okuduğumuz aynı erkek kız ilişkilerini yeniden görmek artık keyif vermiyor. Yalnız neyse ki bu hikayede bulunmaz hint kumaşıymış gibi herkesin aynı kızı istemesinden daha farklı noktalara gidiyordu kurgu. Harika, müthiş, asla kötü bir şey yapmayan yapsa da illa ki iyilik için yapan masum kızın hikayesi değildi. Hataları olan ve bunların farkında olan ama yine de yaptığı her hareketi başka bir hataya sebep olan biraz şanssız bir karakterimiz vardı. Bu yönden farklılık arz ediyordu.
Fakat tek derdi bir kızın bir erkekle birlikte olup olamayacağını işleyen, başka herhangi bir içeriği olmayan hikayeler sıkmadı mı sizce de? Ben artık üzerinde düşünülmüş, bazı konulara değinen, bir şeylere dokunan hikayeler okumak istiyorum açıkçası. Elbette bir kadın bir erkek, konu çoğunlukla o noktaya sürüklüyor bizi ama yine de bunun yanında hayata dair bir şeyler de görmek istiyorum. Sona doğru kızı hangi erkeğin alacağından ziyade kızın aklını başına toplamasını, güçlü bir kadın olma yoluna doğru ilerlemesini görürsek ancak öyle mutlu eder beni bu kurgu açıkçası. Yoksa bir annenin kızını dürbünle izlediğini bildiği bir erkeğin evine temizliğe göndermesi falan kızla erkeği bir araya getirmeye çalışmanın çok klişe yolları.
Yani konu tamamıyla bundan ibaretti. Başka söylenecek bir şeyi yok bu yüzden kurgu bazında.
Anlatım açısından yine çok zengin bir hikaye bulamadım ama konuya göre ortalama bir anlatım becerisi vardı. Özellikle son üç dört bölüme doğru daha bir açılmıştınız. Kurgunun müsade ettiği ölçüde akıcılaşmıştı anlatım. Çok fazla bir ayrıntı algılamaya meyledemesem de olay anlatımları fena değildi.
İmla konusunda da ortalama seviyede olduğunuzu gördüm. Çok fazla anlam kargaşası yoktu. Anlattığınız kadarı iyi sayılabilecek düzeyde idi yalnız gözden kaçan çok fazla eksik vardı. O klavye hatalarının hemen icabına bakılmalı özellikle ilk üç- dört bölümün.
Diyaloglarda hem konuşma çizgisi (-) hem de tırnak ("") aynı anda kullanmışsınız ve hikayeye entegre edilmesinde de sıkıntılar vardı. Hikayede noktalama işaretlerinin neredeyse tümünde sorun vardı. Bir an evvel önünüze bir kitap açıp veya internet üzerinden noktalama işaretleri dersi çalışmalısınız. En önemli sorun bence buydu tüm çalışma içinde.
Kullandığınız kelimelerin imlasına hakimdiniz. Düzenli olarak yanlış yazdığınız tek şey 'şey' idi. Bu 'şey' cümlede nereye gelecek olursa olsun ayrı yazılacak bir kelimedir. Unutmayın lütfen.
Bunlar haricinde kurgu basit bir düzende işlediği için söyleyebileceğim çok fazla bir ayrıntı gelmiyor aklıma ama sizin sormak istedikleriniz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.
Bakalım kurgu ne şekilde işleyecek, kızımız başka nelere batıp çıkıp doğru yolu bulacak, göreceğiz. Güzel bir şekilde işleyip daha güzel yönlere ilerleyeceğinizi ümit ederek son veriyorum sözlerime...
İlhamınız ve azminiz bol olsun.
bothkingandqueenSonraki bölümde görüşmek üzere.
Kendinize iyi bakın.♥'15.12.2018
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hikâye İncelemeleri
No FicciónBu kitapta okuyanı eleştiriyor, eleştirileni okuyoruz. 😊 Ayrıntılar için ÖNEMLİ BİLGİLER bölümüne göz atmayı unutmayın.❣ 17 Ekim 2018 Kapak Tasarımı Whoisshe0 / Schnell Design ❤❤❤