1-Jaga hubungan dengan Allah✅

1.2K 104 2
                                    

Firstly , kalau korang nak berjaya , dah ofc lah kena mintak dekat tuhan kita . Tuhan kita Allah . Cuma dia yang satu .kita usaha kemudian barulah pasrah dekat tuhan . Jaga hubungan dengan Allah , itu yang penting . Jangan sesekali mintak dekat jin , syaiton untuk nak jadi pandai or anything . Semua tu syirik . Cari Allah bila susah dan senang . bukan time kita susah je . Memang kita akan stress belajar , tapi kalau kita memang ikhlaskan hati lillahi taala . Insyallah , allah mudahkan urusan kita .

Macammana nak mengadu dekat Allah kalau kita tengah sedih sebab takdak sapa nak ajaq kita ?

Macamana nak mengadu dekat Allah yang kita stress tak faham dengan markah pointer rendah apa semua ?

Penuhkan Solat 5 Waktu

Okay benda ni dah memang wajib untuk kita buat sebab memang dah masuk dalam rukun islam . Janganla kita tinggal solat . Berat wei dosa dia nak kena tanggung . Yang mana dok tinggai solat sebelum ni , buatlah . sujudlah kepada allah .

Solat Diawalkan

Okay , bila kita dah sempurnakan solat lima waktu kita , automatically kita akan terbiasa dengan situasi tu even first try kau tu , ada yang kau tersolat lambat ada yang awal . Its okay sweety , its a baby step untuk kau berubah . Bila target kau untuk solat fardhu 5 waktu ditunaikan lengkap tanpa ada yang tinggal , cuba kau awalkan solat kau.Kau bayangkan .

Solat subuh kau pukul 8
Solat zohor kau pukul 3
Solat asar pulak pukul 6
Solat maghrib kau pukul 9
Solat isyak pukul 12 ataupun korang tinggal macamtu je .

Janganla mengeluh , kalau apa yang kau mintak tak tertunaikan . Kau rasa kau sanggup ke janji dengan pakwe / makwe kau , tapi kau datang tak tepat dengan waktu tu . mesti pkwe / mkwe marah kan ? Tapu allah tetap sabar dengan hamba2nya . Sebabtu Allah bagi kita peluang untuk hidup . Supaya kita sujud dekat Allah , supaya kita ruku' dekat Allah . allah rindu hambanya .Allah rindu nak kita doa mintak pertolongan darinya 💕 .

Buat Solat Sunat
Okay , bila kita dah buat dua target dekat atas tu , kau bolehla buat solat sunat . Solat sunat apa yang korang boleh buat ? macam2 solat kau boleh buat . Solat sunat dhuhah , taubat , hajat , atau Tahajud . Solat sunat ni dia macam pahala free la . kau buat kau dapat pahala . Depends on you laa .

Kalau kau nak ;

KEJAYAAN ?
DIMUDAHKAN URUSAN ?
DILAPANGKAN DADA ?

Carilah Allah , tarik perhatian Allah  🙂❤.

Tips StudyWhere stories live. Discover now