5-Nota

579 47 2
                                    

Nota,  nota ni sebenarnya penting untuk kau yang jenis tak leh hafal . Nota ni dia dapat menyenangkan kau ah lebih kurang . For those yang memang perlukan nota untuk hafal , buat ah .Jangan malas . Kau nak berjaya , kau kena la usaha buang malas kau .

Okay , kita akan lebih cepat ingat apa yang kita baca dan tulis . So , kalau contoh untuk bab hafal2 ni , such as formula matematik or sains .Perbanyakkan tulis formula tu atas nota. Lagi banyak kau tulis , lagi lekat benda tu dalam otak kau .

Ingat, jadikan nota nota tu menarik macam kau letak ah highlight untuk garis keyword ke , atau kau buat ah warna-warna untuk buat corak dia ke . Kalau kau buat peta buih , kau draw ah garisan bulat tu dengan warna biru ke hijau ke ikut ah warna favourite kau .

Apa benefits kau buat nota warna warni ni ?

Kau pernah tak dengar fakta , otak kita akan terangsang dengan benda yang berwarna warni .cuba bayangkan , kalau nota kau betul2 hitam putih . Mesti kau nak baca pun macam malas malas kann ? Haa sebab tula function orang suruh kau buat nota dengan pen colour2. Baru kau nak baca notak kau setiap hari . Bila baca tu macam nak baca lagi .tulisan kat nota tu pulak ,kau setting ahh kasi cantek sikit ,jangan tulis cincai2.

Tips StudyWhere stories live. Discover now