▪ 8 ▪

272 43 1
                                    

Lucas's

"Omma , doktor Yoo cakap weekend kena buat surgery . Kita pergi ehh omma ? Omma kan dah janji dengan Lucas" aku memegang tangan omma

"N-ne , ap-apa a-pa jer u-untuk an-anak omma n-nih" omma tersenyum . Ahh , gembira hati aku bila omma setuju.

"Oke , sekarang omma rehat eh ? Lucas nak pegi jumpak chingu. Babai" aku mencium dahi omma sebelum keluar dari bilik tersebut .

Aku keluar jer dari bilik tetiba bertembung dengan appa .

"Appa, Lucas nak keluar jap eh . Nak jumpak chingu"

"Nugu ? Minjung ehh ?" Appa smirk kat aku

"Ishhhh appa , bukanlah . Nak pegi jumpak Mark. Bukan Minjung" aku memuncungkan mulut .

"Ha yelah , stop buat muka camtu . Buruk bebeno appa tengok" appa menjeling aku

"Eleh , mengaku jer lah yang Lucas hensem and comel" aku membuat peace di muka .

"Eh , dahla. Kamu pegi lah jumpak chingu , appa nak bagi omma makan"

Skip

Neo Crackhead Cafe

"Yo wassup" tegur aku sebaik saja nampak Mark yang bermain telefon .

"Changbin tak ikut sekali ke ?" tanya aku

"Kau ni tak ingat ke dia tinggal kat Busan ? Jauh la" kata Mark sambil menghirup Ice Choco dia .

"Ni , nah kau punya . Aku order untuk kau" Mark menghulurkan Ice Americano untuk aku .

"Waaa , my fav . Kau bayar eh ? Aku takbawak duit . Hehehe" aku tersengih bila nampak Mark jeling aku

"Hurm , yelah yelah . Aku dah masak dah dengan perangai kau nih ."

"Ha , kau pindah sekolah bila weyh ?" tanya aku bila teringat yang Mark pernah cakap yang dia nak pindah sekolah .

"Urm , maybe minggu depan aku start sekolah baru"

"Woah , kau pindah sekolah mana ?"

"Sekolah kau" Mark tersengih

"WEYH , SEYES AH ?! WOAH , MEKASEH LA PINDAH SEKOLAH AKU" aku meluru ke arah Mark daj menggoncangkan badan dia .

"WOI ! ORANG TENGOK MALU LA BODOH" kami berdua memandang pelanggan lain yang tengok kami pelik . Naseb baik takramai orang .

"aku pon takkenal lagi budak budak kat sekolah aku tuh , naseb baik kau pindah sekolah aku"

"ye ke ? takkanla kau tak kenal langsung"

"Erm , classmates aku kenal lah . Kat sekolah aku kawan dengan Minjung , Jaemin dengan Soomin jer selalu . Diorang tu kawan tiga and aku pulak kawan dengan Minjung so kitorang jadik geng" terang aku

"Ouh , aku boleh ke kawan dengan diorang weyh ? Kau rasa diorang terima tak ?" Mark membuat muka inesen

"Opecekos lah bole , asal tak boleh pulak" aku merangkul kepala Mark lalu mengepit kepalanya kat ketiak aku .

"Argh , sakitlah bangang"




Jaemin's

"Aduh , time time canni lah aku mengidam coffee pulak . Naseb baik bawak duit lebih" kata aku sambil meletakkan motor aku . Omma cakap lepas beli barang jangan singgah tempat lain , mianhae omma dapat anak takdengar cakap macamni .

Aku memasuki kafe tersebut . Eh , nampak macam Lucas , betulke tuh ? Hurm , betullah .

Selepas aku membeli coffee aku , aku berjalan ke arah Lucas .

"Yah , Lucas" aku menepuk bahu dia

"Woahh, Jaemin . Kau buat apa kat sini ?" Lucas memusingkan kepalanya ke arah aku

"Kau ada nampak macam aku pegang sabun basuh baju ke ? Aku pegang coffee an ? Beli coffee lah"

"Ouh , hehe . Ha ni chingu aku , Mark ." Lucas memperkenalkan chingu dia yang rambut karat tu kat aku .

"Annyeong , aku Jaemin"

"Eh , kau dudukla sini . Mak aku cakap tak elok minum berdiri , nanti ada setan gigit bontot kau"

"Uish , extreme eh omma kau"

"Eh btw , minggu depan Mark pindah sekolah kita" Lucas menuding jari ke arah Mark

"Eo , minggu depanla kot" Mark menggaru kepala dia .

"welcome to our hell...hehe" aku tersenyum sinis

Muka Mark bertukar cuak .

"HAHAHAHAHAHHA , asal muka kau cuak sangat nih . Aku lawak jer duh" aku ketawa besar

"Takla , aku baru ingat kau ni psychopath mana terlepas" terang Mark .

"Eh kau kuang ajo. Weyh , aku chaw dulu lah . Konfem omma aku bisingni kalau aku tak balik lagi. Adios"

Aku berjalan ke arah motor aku lalu blah . Kena cepat sampai ni , kalau tak omma cepuk aku pakai baldi nanti .

Selepas 5 minit memgharungi perjalanan yang sukar lagikan payah , aku selamat sampai kat depan rumah .

"Ya tohan , selamatkan lah aku daripada di cepuk ommaku. "

"Holla , Jaemin dah balik" aku membuka pintu rumah .

Kelihatan omma memegang senduk sambil memandang aku

"Jaemin-ah"

"Erk, ne omma ?" Alamak , ketaq lutut aku woi

"Kamu pegi mana tadi ?"

"Cerita dia macamni omma , kawan Jaemin dari Jeju baru datang Seoul pastu terserempak . Kami pon lepak la sambil minum sebab dia ajak and Jaemin pon takleh la nak tolak sebab tak sampai hati , pastu dia siap nak belanja lagi. Jaemin pon teringat pesanan halmeoni yang mengatakan bahawa rezeki itu jangam ditolak pastu Jaemin pon minum coffee dengan dia . Haaa , begitulah ceritanya ommaku intan permata kesayangan appa" aku mengakhiri penipuan tersebut . Fuh , berpeluh sia aku .

Mianhae omma dapat anak yang takdengar cakap lagikan penipu nih.

"Oke , omma terima alasan tuh . Sekarang pegi panggil Minjung , suruh dia bersiap . Kita dinner kat luar"

"Ne" aku berlari ke tingkat atas

"Fuh , naseb baik lepas . Kalau tak dahlama aku kena cepuk dengan senduk"




































Vomments 🌚

♡Takoyaki ; Lucas Wong♡Where stories live. Discover now