▪ 1 ▪

667 67 19
                                    

Minjung's

Adehh, lapo takoyaki lak. Time-time ni pulak perut nak lapo macam-macam. Haihhh, kalau awal tadi boleh suruh appa beli time appa keluar beli belacan tadi.

Perut pon ngada nak lapar time aku bertekad nak diet ni -_-///

Gerai Takoyaki Ahjumma Kim pon dah nak tutup nih. Aku tengok jam di pergelangan tangan. Haa, ada lagi 20 min sebelum geraitu tutup. Sempat lagi nih.

Aku dengan laju menyambar hoodie yang tergantung lalu berlari keluar rumah and menunggang basikal aku menuju ke gerai Ahjumma Kim Takoyaki yang nak kata jauh tak jauh sangat pon.

Haaa, sampai pon.

"Ahjumma, macam biasa kayh." kata aku kepada ahjumma. Ahjumma Kim hanya mengangguk sambil tersenyum kat aku.

"Haa, lama tak nampak kamu beli takoyaki nih Minjung ?" tanya Ahjumma Kim

"Hehe, dietla ahjumma. Takkan tiap-tiap hari nak makan takoyaki . Gemukla Minjung nanti" jelas aku sambil tersengih. Teheee (・∀・)

"Ehh, kamu tu kurus kering jer ahjumma tengok. Kamu nak kurus camne lagi ha ? Kamu tu dah macam papan ahjumma tengok. Takpayah la nak diet sangat, sakit nanti baru tau" bebel ahjumma sambil meletakkan takoyaki di dalam bekas.

"Ehh, ahjumma tak nampak ke ni double-chin nih" kata aku sambil tunjuk double-chin aku

"Kamu nak lawan ngan ahjumma ke ? Ha sape banyak lagi ? Ahjumma kan ? Ahjumma pon ade tapi takyahla kamu nak diet bagai. Sihat jer ahjumma tengok kamu nih"

"Yelah yelah" patuh aku. Haaa kau , kat omma orang lain, taat jer aku menurut perintah. Ngan omma sendiri ? Haihhh, Minjung, Minjung.

"Ahjumma, Minjung nak pegi toilet kejap ehh ? Ahjumma tolong simpan takoyaki Minjung bila dah siap tau ?"

"Ne" kata Ahjumma Kim sambil melayan pelanggan lain yang ramai .

• selepas 5 minit •

"Ahjumma, mana takoyaki Minjung ?" tanya aku kat Ahjumma Kim yang sibuk mengemas gerai dia.

"Omo, ahjumma lupa lah. Takoyaki dah habes. Yang last tu, ada sorang budak namja tu beli. Ha tu dia" jelas Ahjumma Kim sambil menunjuk jat namja yang tengah makan takoyaki kat bangku depan seven eleven tuh.

Aku menuju ke namja tuh, ready untuk serang dia.

"HEY, ITU TAKOYAKI AKU LA BANGANGGG ! AKU YANG BELI DULU. SUKA SUKI TOK NENEK KAU JER KAN AMEK AKU PUNYA !" laung aku kat namja tuh .

Namja tu pandang aku ngan muka pelik and tetiba muka dia berubah jadi poker and cakap ;

"Kau punye ke ? Ahh kau nampak macam muka aku ni kisah ke ? Aku dah makan dah pon. Ke kau nak aku muntahkan balik. Uwek uwek . Ha macamni? " kata namja kerek tuh sambil pura-pura nak muntah

"Ish , kau nih . Kalau macamtu , aku nak kau belikan takoyaki tu untuk aku esok !" tegas aku sambil tuding jari aku yang comel ni kat dia .

"Muka aku cam kata aku setuju ke ?"


"Hish kau nih , beli jer lah untuk aku . Aku tengok gaya kau ni bukannya macam orang tak berduit . Terlebih lebih duit gamaknya. Takoyaki tu 5 biji dua hinggit jer bro . "

♡Takoyaki ; Lucas Wong♡Where stories live. Discover now