• 12 •

351 36 16
                                    

Minjung's

Harini aku nak gi tengok wayang gais . Macam biasa la , aku tak forever alone macam korang so aku pegi dengan Jaemin dan tidak dilupakan buah hati dia , Eunkyung. 

Jaemin tak habes habes menyumpah seranah aku sebab ganggu date dia . Kononnya aku ni perosak hubungan orang la .

eH hElLo , awek kau yang ajak aku eh
Ingat aku kebulur sangat ke nak ikot korang . Berbulu la mata aku ni ha .

Tengah aku bersiap siap tuh , muncul lah kepala Jaemin di celah pintu aku .

"Oi, dah siap ke belum? Lama betul kau bersiap. Setahu aku, yeoja jer yang selalu lambat . Tapi kan persoalannya kau yeoja ke ?" Jaemin memandang aku atas bawah.

"Kau kalau nak kutuk aku , boleh blah jauh jauh . Tch" aku menjelingnya sambil membetulkan rambut aku yang tak disikat ni tch ni semua Jaemin punya pasal, suruh aku cepat sangat. Tak sempat dah aku nak sikat rambut elok elok. Aku mengambil cap dia atas meja. Oke, done .

Aku mengambil phone dan dompet lalu turun ke tingkat bawah . Jaemin awal awal lagi dah chaw tunggu kat luar rumah .

Em , nak pakai kasut apa pulak eh .

"Nah , kau pakai kasut ni. Aku tau nanti kau amek masa berjam untuk pilih . So aku dah pilihkan awal awal . Cepat siket . Hish" celah Jaemin lalu meninggalkan aku yang terpinga pinga kena leter .

"JAEMIN !! JAEMIN !!"

"Apa lagi kau nak ??"

"Tolong tangkap gamba , pwishh"

"Hish, menyusahkan lah kau ni"

minjungiee_

Liked by oohsehun,xxxibgdrgn and 120 others

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Liked by oohsehun,xxxibgdrgn and 120 others

minjungiee_ ohyeah! ❤

view all 20 comments .

johncentut adakah anda ingin tinggi ? saya menjual beberapa ubat yang akan membuatkan anda tinggi dalam masa beberapa hari. visit my ig.

luca5w0ng @johncentut ya , kawan saya ni memang nak tinggi sebab kadang kadang orang susah nak nampak dia . too little la. HAHAHHA

jaemjaemnajaem @luca5w0ng HAHAHAHHHA TRUUU .

minjungiee_ @luca5w0ng @jaemjaemnajaem korang pernah tak rase makan nasik berlaukkan paku ngan garfu ?

"JAEMIN-AHHHHH" aku menjerit sambil berjalan laju ke luar rumah .

"Adehh , aku main main jer . Mi-mian" Jaemin mengaduh kesakitan bila aku menarik telinganya . Ha tau pon kau , dalam ig kemain kau kutuk aku yeh.

"Hai unnie !" Eunkyung menyapa aku. Alala, comelnya bakal adik ipar aku ni. Ye aku tau Jaemin tu abang aku tapi Eunkyung ni muda dari aku so aku anggap dia adik ipar aku je la. Huehue 😉

"Eo haiiiii, eh tunggu apa lagi ni . Amaghila kita pergi tengok wayang" aku menarik tangan Eunkyung dan Jaemin ke dalam grab yang kami order tadi. Kitorang mampu naik grab jer, almaklumla masing masing takde lesen kereta.

Jaemin berlari pantas ke grab lalu membuka pintu belakang grab tu.

"Silakan masuk Eunkyung-ah~" ehh berbulu pulak mata kiter ni ha bila nampak si Jaemin yang dah macam ulat bulu tambah pulak ngan Eunkyung yang tersenyum manis sambil goyang-goyang badan.

"Ehh gomawo Jaemin-ah" aku segera meloncat masuk ke dalam grab, penat nak tengok drama tak berbayar.

"Kau duduk depan ah, biarla aku dengan Eunkyung duduk belakang" Jaemin memberikan death glare untuk aku. Aku hanya menggelengkan kepala sambil menjelirkan lidah. Wek wek kiter tanak duduk depan.

"Eh takpe la, saya nak duduk belakang dengan Minjung unnie. Teheee" Eunkyung tersengih.

"Em oke" dengan pasrahnya Jaemin berjalan ke tempat duduk depan, dia sempat memandang aku dengan pandangan i-will-kill-you. Aku ? Aku buat buat tak nampak la apa lagi.

Lucas's

Adeh, bosan laaaaa. Aku bole mati kebosanan kalau asyik terperap dalam rumah je.

Aku segera mengambil phone dia atas meja. Aku scroll insta, em bosan la. Nak buat apa nii.

"AHHA! Ajak Minjung ngan Jaemin gi lepak" yes ni idea bernas. konfem aku tak bosan.

LucasIsHere

Woi Minjung, jom lepak ? Ajak Jaemin sekali. Pwish aku bosan ni.

MinTakoyakiBbong

Aku ngan Jaemin kat luar ah, nak tengok movie. Kau nak join ?

LucasIsHere

Nak , belikan tiket untuk aku jap. Nanti aku bayar balik ✨

MinTakoyakiBbong

Em oke 👌

LucasIsHere is offline
MinTakoyakiBbong is offline


Aku segera bersiap siap, kenala hensem hensem siket baru boleh goda Minjung. Ehh aku pikir apa ni, astaga Lucas.

Aku menampar muka aku, adeh ni la padahnya bila crush kat orang. Berangan je keja. Aku tersengih sendiri. Dah macam orang gila dah.

"Kalau crush pon dah macamni dia punya gila, em kalau dia dah jadik aku punya macam mana eh ? Ufufufufufu blushing lak kiter bile bayang. 😆"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 08, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

♡Takoyaki ; Lucas Wong♡Where stories live. Discover now