▪ 7 ▪

277 43 11
                                    

Minjung's

Btw korang , aku tak penah cakap lagi kan pasal crush aku ? hohoho , malu pulak kiter nak cakap 😳

Nama crush kiter.... eh tiber malu nak cakap . HOHOHO , aku tau korang annoyed so aku akan sertakan sekali gambar dia kayh

Crush aku ; Lee Chan

Korang mesti pelik an macam mana aku boleh ada gambar dia ? Aku rasuah sikit dia punya kawan dengan coklat , aku pon dapat gambar ni HOHO

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Korang mesti pelik an macam mana aku boleh ada gambar dia ? Aku rasuah sikit dia punya kawan dengan coklat , aku pon dapat gambar ni HOHO .

Lee Chan ni orang selalu panggil dia Dino , tapi aku lagi suka panggil dia 'my namja' sebab mak cakap kalau cakap banyak kali nanti jadik bebetul. So aku tawakal je lah sekarangni , usaha pon sudah.  Tapi Dino ni nampak cam educated kan ? Tapi sebenarnya aku bijak lagi daripada dia 😎

Aku kelas satu and dia kelas dua , takbanyak beza pon . And dia ni tak selalu cakap dengan yeoja . Aku takpenah dengar dia date mana mana yeoja pon selamani . Takde la aku nak frust tertonggek. 

Tapi nak kata dia innocent , takpon sebab dia kat luar sekolah boleh kata bad boy jugakla . Dia ada group dia sendiri , nama Seventeen . Tah pape lah nama . Nak kata member ada 17 takjugak . Hurm .

Aku dah banyak korek informasi pasal si Dino nih so aku tau banyak jugakla pasal group Seventeen nih . Dengar cerita , diorang ada banyak playboy.  Aku pon tak ingat sangat nama , apa tuh Serkop ? Skop ? Sikat ? Eh , tersasul terok tuh . Haa , S.Coups , Mingyu , Vernon , Wonwoo ngan si Julai- EhH tAK Jun OkE HaMBar .

Ha , diorang ada LIMA playboy . Kekadang aku takot Dino jadik macam diorang , hes my lil boi . Jangan buatkan dia playboy , hes too precious 💓🙈

Yang lain tu aku dengar diorang bukan calang calang orang , kaya raya beb . Appa Seungkwan ada 67 cawangan kelas silat di serata Asia. Omma The8 ialah supermodel terlajak laris yang gaji untuk sebulan mencecah ratusan ribu ringgit . Omma Jeonghan memiliki 48 salon rambut di serata Eropah . Dan yang lain tu aku dah malas nak cakap mak bapak diorang kerja apa tapi yang pastinya diorang kaya raya . Diorang boleh beli korang -yup , korang yang tengah baca ni dengan sekali petik jer kayh.

So itulah serba sedikit tentang Dino aka my namja , my sweetie , my precious man- oke dah enough.

Lain kali saya akan cerita di kemudian hari .

Oke , sekarangni aku lapar . Omma ngan appa takde so aku nak makan apa nih ? Eh , kenapa aku nak risau ? Aku kan ada tukang masak , huehuehue .

Aku berlari ke bilik sebelah .

"Jaemin-ah~"aku memanggil Jaemin yang sedang baring di atas katil sambil bermain game

"Umm" Jaemin macam acuh tak acuh jer . Hish

"Kau tak lapar kew ?" Acah comel sikit ha , tak cair ke si Jaemin nih tengok adik comel dia buat macamni

"Tak" jawab Jaemin sambil mata fokus kat game di phone dia .

Aku meluru ke atas katil dan baring di sebelah dia . Tangan aku menggoncang badan Jaemin

"Jaemin , lapar . Jebal , masak untuk aku. Jebal Jaemin-ah" aku menggoncang tubuh Jaemin sekuat hati

"Eh YaA AKu mAsaK UntUK kaU , StOP lA WoI"

"Ha apa tak dengar la Jaemin ?" Dia cakap tersangkut sangkut manala aku nak dengar

"AKU CAKAP STOPLA BODOH , KAU NAK TENGOK AKU MATI KAT SINI SEBAB OTAK AKU TERKELUAR KE DUHH ?!"

ha amek kau , kena setepek kat muka

"Eh , mian mian. Cepatla masak , aku lapar tahap kingkong tak makan 3 abad nih" aku menunjuk perut aku yang sengaja dikempiskan huhuehue

"Kau memang , melantak jer keja. Melantak , tengok drama , tido . Tu jer yang diulang tiap hari" Jaemin membebel sambil berlalu ke dapur .

"Masak sedap sedap tau ? Heee" aku nak berjalan ke bilik aku tapi ditahan oleh Jaemin .

"Kau duduk sini , teman aku masak . Kau ingat aku bibik kau ke , aku masak kau rehat main phone kat atas.  Banyak cantik muka tok nenek kau ."

"Alaaaaaaa, hurm yelah yelah" aku mengambil tempat duduk di meja makan sambil memerhati Jaemin yang tengah masak .

"Weyh , kau serius ke dengan si Eunkyung tu ?" Aku bertanya sebab aku bosan and memang aku nak tahu dia serius ke tak dengan yeoja tuh

"Em , seriusla . Asal ? Kau tak suka dia ke ?" Jaemin memandang aku

"Eh takla , bagusla kau serius dengan dia . Dia pon budak baik . Tapi jangan sayang dia lebih dari kau sayang aku tau ? Kalau tak nanti aku majok tak cakap setahun ngan kau" aku mengugut dia sambil menjegilkan mata aku .

"HAHAHHAHA , takkan la aku sayang dia lebih dari si King Kong Buchuk Macham aku nih" Jaemin datang kat aku sambil bawak makanan and picit pipi aku .

"Auw , sakitla" aku mengaduh sambil mengusap pipi aku yang dah merah .

"Dahla , makan cepat cepat . Aku tunggu kau nih" Jaemin mengambil tempat kat depan aku .

"Jaemin-ah , aku sayang kau bodoh"





























Chap ni macam ada sibling goal sikit ha . Tapi malangnya Lucas tiada di chap ni . 🌚

Vomments 🌸

♡Takoyaki ; Lucas Wong♡Where stories live. Discover now