▪ 10 ▪

227 41 1
                                    

Minjung's

Aku ngan Jaemin duduk di bangku di hadapan gerai takoyaki Ahjumma Soo . Kalau berdiri sambil tunggu diorang , memang lutut tercabut la jawabnya . Lucas ngan Soomin bukan reti datang awal. Hish .

"Jaemin-ah"

"Umm" sahut Jaemin yang tengah main game . Dia dengan game memang tak boleh dipisahkan . Rasa macam game tu pulak yang kembar dengan dia.

"Baegopaaaaaaaa" aku memegang lengan dia sambil buat muka comel . Berharap yang dia akan beli takoyaki tu untuk aku .

"Tunggu jer lah Lucas datang , dia nak belanja kau kan ?" Jaemin sikit pon tak pandang aku, siap tepis tangan aku .

"Huh, tak oppa material lah Jaemin nih ."

"And plis stop kutuk aku dalam hati , aku tau kau tengah ngutuk aku ." Jaemin pandang aku pastu dia cubit mulut aku guna tangan dia .

"Auw, sakitlahhhh" aku tampar bahu dia .

Baru ja aku nak sembur si Jaemin nih , tetiba ternampak Soomin , Lucas dan Mark berlari terkedek kedek ke arah kami

"Awal korang datang weyh , aku bangga dengan korang " aku menepuk bahu Soomin beberapa kali sambil tersenyum ke arah Lucas.

"Ceit, bukan aku tapi kami . Kami bangga dengan korang" Jaemin merangkul bahu aku sambil tersenyum ke arah diorang tiga ekor. Ha , bila kembar dah bergabung. Letops wei.

"Umm mianhae" Soomin menunduk sambil menjeling ke arah Lucas.

"Sebab mangkok ni la aku lewat , cuba kau tanya dia apa yang dia dah buat" Soomin menuding ke arah Lucas .

"A-aku tertido pastu aku lupa motor aku rosak . Aku call Soomin suruh amek aku. Pastu aku lupa kena amek Mark sekali kat rumah dia. " terang Lucas.

Mark yang disebelah Lucas senyap jer , dahla muka tak bersalah pon . Even memang bukan salah dia tapi at least cakapla ayat cliche macam "eh mian, janganla marah Lucas . Ni salah aku sebab Lucas kena amek aku"

Tapi ni tak, dia buat muka tak bersalah pastu main phone , poyo betul .

"Sebab kau lambat , belanja aku ngan Minjung takoyaki pastu belanja kitorang kat Haecas Cafe tu. Deal ?" kata Jaemin .

"Oke tapi Mark yang belanja eh ?" Mark yang disebelah Lucas buat muka terkejut .

"Aku takbawak duit der" bisik Lucas kat Mark and aku takrasa dia bisik sebab semua orang boleh dengar rasanya . Payah jadi orang takreti nak diam nih.

"Hurm oke" muka Mark pasrah do .

Mark dengan Lucas berjalan ke arah gerai takotaki tu sementara aku , Jaemin ngan Soomin mula bergerak ke Haecas Cafe . Alah jalan 2 minit jer pastu sampai .

Aku ngan Jaemin pergi ke kaunter untuk order and Soomin pulak cari tempat duduk .

"Dua ice americano , satu cappuchino dengan satu ice lemon tea. Weyh , untuk Mark nak order apa ? " Jaemin mengangkat bahu tanda taktahu.

"Em lantakla , nanti dia order la sendiri." Aku membayar harga semua minuman tuh .

"Nasib korang baik harini sebab aku belanja air nih. Haih , terbang la duit aku" aku mengeluh .

Dalam 5 minit kami tiga orang tunggu kat situ , nampak la kelibat Lucas ngan Mark masok dalam kafe tuh. Naseb baik tak lambat sangat , kalau tak memang aku sekeh dua orang budakni .

"YOOOOOO GAISSS , nah korang punya takoyaki pastu aku beli chicken sekali sebab aku...lapar hehehe" Lucas menepuk perut dia beberapa kali .

"Yeayyyyyy , aku pon lapar do . Weyh , jom order cake nak tak ? Soomin cakap dia nak belanja" Jaemin menuding ke arah Soomin yang terkebil kebil dengar Jaemin cakap centu .

"Eh haahla , kau tadi cakap nak belanja kan ? Jom order kek red velvet ngan oreo" aku menarik ke arah Soomin .

"Wei wei , mana ad--" aku menekup mulut Soomin yang struggle nak lepaskan diri .

Aku menarik Soomin sampai kat kaunter .

"Encik , nak kek red velvet ngan oreo. Setiap satu kek , 3 slice . Dia ni bayar"

"Kau dengan Jaemin ni kan, kalau tak menyusahkan aku tak sah ." Soomin merungut sambil mengeluarkan duit dari dompet.

"Aigoo , sayang Soomin ketat ketat" aku memeluk Soomin

"Yahhh , lepaskan aku . Malu la
orang tengok" Soomin menolak muka aku jauh dari dia.

"Biarla orang tengok , biar diorang tahu aku SAYANGKAN kau HAHAHAHAH"

"KAU JANGAN NAK JADIK LESBIAN KAT KAFE NI KAYH" Soomin menolak aku .

"Eeew , dahla air liur lekat kat muka aku . Wekk" Soomin lap air liur aku yang lekat kat muka dia sambil buat muka jijik .

"Air liur aku wangi kayh" aku berjalan ke tempat duduk aku sementara Soomin pergi ke tandas

"WEYHHHHH, SAPE MAKAN TAKOYAKI SAMPAI TINGGAL BANYAK NI HA ?!" Aku terkejut tengok baki takoyaki yang tinggal , eh siyal aku tak makan lagi la .

Jaemin dengan Lucas terus berhenti makan pastu tunduk , tapi lagi sekor ni yang buat aku geram . MARK . Dia siap amek lagi satu takoyaki pastu letak dalam mulut dia sambil main phone .

"Argh fed up aku ngan korang" aku berjalan keluar kafe . Oke maybe korang aku ingat aku over sebab nak emo sebab makanan tapi korang tak tahu apa perasaan bila tengok makanan fav korang dah kena makan . Sampai habes pulaktu.

Dahla ayam goreng pon tak tinggal untuk aku, lapar weyh . Aku rasa aku emo sangat sebab aku lapar ah weyh . Dahla bulan lawat aku harini .

Haish .








































Malas cakap banyak 🐰

Vomments dahla 🙈

♡Takoyaki ; Lucas Wong♡Where stories live. Discover now