esok hari sabtu , malam tu ada prom night.
malam dimana semua pelajar sekolah tinggi nantikan. kebanyakan pelajar akan membawa teman masing-masing dan menari di auditorium yang telahpun dihias dengan cantik sekali.
berdasarkan semua penpik yang aku baca , malam prom ni ramai heroin akan menari dengan hero masing-masing. aku ni ? boleh relate ke dengan kisah cinta macam dalam penpik tu ?
aku tenung lama gown warna purple yang menjadi pilihan yura dan jimin.
aku pelik sangat semalam , diorang sumpah beria pilihkan gown untuk aku. dahlah pilih-pilih sambil pelUK PELUK EUWWW *insert misslilkhan's voice*
" haih.. yoongi.. patut ke aku pakai gown ni ? gown ni.. cantik sangat.. aku cantik tapi , layak ke aku nak pakai gown ni ? " yoongi yang fokus chat dengan partner dia memandang aku pelik. segera dia duduk disebelah aku.
" mestilah layak ! kau tu cantik , pakai gown ni lagi pOW MELETOP ! kalah semua perempuan nanti tau ! even partner aku pun kalah ! yura tu ? huh celah ketiak kau je ! "
aku tergelak kecil mendengar jawapan yoongi. " nasib aku ada abang macam kau tau ! bodoh betul ! ha ha ! " yoongi tersimpul malu macam kera bila dipuji.
" err euwww " aku jelirkan lidah. mood nak bergurau langsung tak munculkan diri. penatlah aku call , mesej semua , habis kena bluetick dengan mood.
aih dengan crush pun kena reject , mood pun nak reject aku ? haih ni loner tahap 9
papepun , jungkook sudi terima aku jadi partner dia tapi dia masih rahsiakan baju yang dia nak pakai esok malam. huh ! fikir hensem ke botak ?
haa sapa rindu kook botak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
aku mengeluh lama. yoongi yang khusyuk main twitter menarik minat aku untuk jenguk twitter yang dah berhabuk sejak last tweet aku nak confess dekat crush.
phone dicapai , apps twitter dibuka. jariku laju slide satu persatu tweet-tweet kawan aku yang excited abis untuk malam prom. sampailah satu tweet yang menarik perhatian aku..
" menariknya tweet ni " bisikku perlahan.
pjimchim
esok , malam prom. aku akan propose orang yang aku 'cinta' kalau dapat 2k retweets ;) support me gais !
1.99k retweets , 5.4k likesaku mengetap bibir. " yoongay ! patut ke aku retweet benda ni ? tau tau je nakkan lagi sorang untuk cukup 2k ? "
yoongi tergelak besar sampai jatuh ke lantai mendengar soalan aku. apa yang lawak sangat hanat
" retweet jelah gila ! mengada lak kau ! kau nak cakap ni coincidences ah ? stoplah berangan naemi oiii HAHAHA "
aku cebik , menyesalnya aku ada abang macam dia ni. pantas , jari aku retweet tweet jimin.
menyebabkan tweet jimin cukup 2k , maksud lain ialah jimin kena lakukan challenge tu malam esok.
" haih untungnyaaa yura "
❀❀❀
sebab ni part second last , author bagilah hadiah panjang sikit ! weee ♥︎♥︎♥︎
tak gunakan jiminXyura nih ? aMARILAH KITA BOIKOT MEREKA YA
last part ? tonight or this evening ?
( ͒ ु•·̫• ू ͒)get ready readers ! ❤️
YOU ARE READING
[C]retweet. ➴ pjm
Historia Corta+ dapat 100 retweet, aku confess dekat crush aku ;) start : 17 Dec 18 end : 25 Dec 18 《 chimquito PRESENTED 》 《 starring by PARK JIMIN 》 shoutout to @gguckoo for the beautiful coverr ! (=^・ω・^)y=