Pang!
Sasaran tersasar. Sedas tembakan tidak mengena dahi Jaemin. Jaemin sedang terikat di atas kerusi dengan mulut diselotap.
Jeno tersenyum sinis memandangnya sinis. Dia mendekati Jaemin dan menarik rambut Jaemin. Memaksa Jaemin menatapnya.
"Selagi dendam aku tak terbalas, aku takkan lepaskan kau. "Ujar Jeno sambil melepaskan rambut Jaemin. Jaemin memandangnya Jeno dengan pandangan marah.
Dia menyepak bahagian sensitive Jeno dan menyebabkan Jeno menahan kesakitan dan terduduk di atas lantai. Tangannya memegang bahagian tengah berharap agar kesakitan itu hilang.
Jaemin hanya tersenyum sinis memandang Jeno. 'Padan muka kau. 'Desis hati Jaemin.
Setelah kesakitan dirasakan hilang, Jeno pun bangun dan memukul wajah Jaemin dengan pistolnya.
Jaemin meringis kesakitan. Dia merenung tajam ke arah Jeno. Jeno tersenyum sinis memandang Jaemin. Dia mengangkat dagu Jaemin untuk memaksa Jaemin menatap matanya.
"Kau dengan abang kau sama je. Dua dua bodoh. Nasib kau sebab tak mati kena tembak oleh Yukhei. "Ujar Jeno. Dia menanggalkan selotape pada mulut Jaemin dengan kasar.
Jaemin meringis kesakitan kerana selotap itu menyakitkan kulit pipi dan bibirnya. Air mata mula menitis kerana rasa sakit.
"Kenapa kau tak nak bunuh je aku?!? Yuta bukannya abang aku! Dia kawan aku je. Kau bunuh jelah aku! "Ujar Jaemin. Matanya memandang Jeno dengan pandangan penuh amarah, dendam dan sakit hati.
Semua bercampur aduk.
Dia tidak benci Jeno. Tetapi Jeno membuat dirinya membenci Jeno kerana telah membunuh kawan baik dia iaitu Yuta.
Jaemin nak balas dendam tetapi dalam masa yang sama, dia sayang Jeno lebih dari kawan.
Jeno mengupah Yukhei membunuh Yuta kerana masalah bisness mereka.
Jeno memegang dagu Jaemin. "Betul kau nak mati? "Sengaja Jeno bertanya. Jaemin hanya memandangnya.
Jeno mengeluarkan pistolnya dan mengacukan pada tepi kepala Jaemin. Dia menarik picu pistol.
"Any last words? "Tanya Jeno. Jaemin menggeleng kepala lemah. Dia pasrah, dia tak nak hidup lagi.
Kalau Jeno tak bunuh dia, dia tidak tahu hendak balik ke mana. Yuta satu satunya tempat dia bergantung.
Kini Yuta dah pergi. Dia harus pergi mana? Dia tiada siapa siapa lagi.
Jeno menatap wajah Jaemin. Tadi tatapan garang dan marah. Dan kini...
Dia nampak pasrah dengan takdirnya. Dia seperti bersedia untuk mati. Kerana Jeno masih mempunyai minda yang waras.
Dengan perlahan dia menurunkan pistolnya dan mencampak ke arah lain. Dia mendengus kasar. Jaemin memandangnya hairan.
"Kenapa kau tak bunuh aku? "
"Memangnya kau mahu mati? "Tanya Jeno balik. Jaemin terdiam. Jeno mendekati meja dan mengambil selotap.
Dia melekatkan pita selotap pada bibir Jaemin. Jeno menatap Jaemin. "Aku letih dan tiada mood nak bunuh orang. "Jeno menjauhkan dirinya dari Jaemin.
Dia memulas tombol pintu dan berjalan keluat dari bilik. Meninggalkan Jaemin sendirian di dalam bilik.
~
Jeno sedang berada di beranda. Dia sedang menghirup udara segar. Rumahnya jauh di dalam hutan dan jauh dari bandar. Sebab itu udara segar senang nak dapat.Sedang dia memandang ke bawah, dia ternampak Jaemin sedang keluar dari kawasan rumahnya secara sembunyi.
Jeno mengusap wajahnya. "Budak ni memang pintar. "Ujar Jeno. Memandangkan dia berada di beranda tingkat atas, dia dengan selamba je terjun dari situ dan berlari mengejar Jaemin.
"Mana kau nak lari! "Jaemin menoleh ke belakang. Lantas dia berlari dengan laju apabila dia ternampak Jeno mengejar.
"Jangan kejar aku bodoh!! "Teriak Jaemin. Dia nak keluar dari kawasan rumah Jeno tetapi pagar rumah Jeno terlalu tinggi. Akhirnya dia tidak dapat lari.
"Tolong! Jangan ganggu aku lagi. Aku merayu. "Ujar Jaemin dengan linangan air matanya. Jeno mendekatinya dengan wajah dingin. Sebenarnya dia sedaya upaya membuat wajah dingin. Sebenarnya dia rasa simpati dengan Jaemin.
Dia tidak mahu nenyakitkab Jaemin, dia sangat sayangkan Jaemin. Jeno memegang kedua dua pipi Jaemin. Jaemin memandang Jeno dan tatapan mata mereka bertemu.
"Kenapa kau tak pernah nak tahu? "Tanya Jeno. Jaemin hairan tetapi dia masih terdiam.
"Aku sayang kau. Tak, aku cintakan kau.Kenapa kau tak pernah nak sedar?!? Hah?!? "Ujar Jeno, Jaemin masih lagi terdiam. Tiba tiba dia merasakan sesuatu yang lembut mencium bibirnya.
Jaemin terkaku dengan kelakuan Jeno tetapi akhirnya dia membalas ciuman Jeno. Tiba tiba Jaemin merasakan dirinya sakit. Lantas ciuman mereka terlepas, dia menatap bahagian perutnya.
Bahagian perutnya tercedera atau lebih tepat kena tembak.
"YUKHEI!!!! "Jaemin memandang ke arah si penembak. Dia ternampak Jeno berlari ke arah Yukhei yang tersenyum jahat memandang dirinya.
Tiba tiba pandangannya kabur dan membuatkan dirinya rebah dan pandangannya gelap. Dia hanya dapat mendengar suara Jeno yang merayu tetapi tidak jelas.
~
"Adik kau tu gila! "Lucas hanya menatap Jeno dingin. Namun jauh di sudut hatinya, dia rasa bersalah sebab adik dia, Yukhei hampir, membunuh Jaemin.Nasib baik Jaemin tidak mengalami kecederaan teruk. Tembakan tersebut tidak mengena organ penting. Kslau tak, mesti Jaemin dah meninggal.
Lucas dan Jeno berada diluar wad Jaemin.
"Kenapa adik kau tak dengar cakap?! Lagipun dia tahu yang aku sayangkan Jaemin. "Ujar Jeno.
"Dah nama gila. Jangan risau dia sudah kena tangkap dengan polis tadi. "Ujar Lucas, dia meminta diri untuk pergi. Jeno hanya memandang kepergian Lucas.
Jeno mengusap wajahnya, kakinya membawa dirinya melangkah masuk ke dalam bilik Jaemin. Tangannya memulas tombol pintu dan pintu pun terbuka.
Jeno pun masuk ke dalam dan menuju katil Jaemin. Tangannya meraih tangan Jaemin dan menggengamnya dengan erat.
"Please wake up. "Ujar Jeno. Dia duduk bersebelahan dengan katil Jaemin.
Bagaimana dia boleh berkenalan dengan Jaemin?
Semuanya bermula dari Hansol dan Yuta. Hansol bawa Jeno berjumpa dengan Yuta atas urusan perniagaan senjata.
Ingatkan dia tidak tertarik dengan Jaemin. Rupanya sebaliknya.
Tiba tiba dia merasakan tangan Jaemin bergerak dalam genggaman tangannya. Jeno mengangkat kepala.
Jaemin kelihatan menggeliat, matanya terbuka perlahan. "Je-jeno? "Lirih Jaemin.
Jeno tersenyum, lantas dia memeluk Jaemin dengan erat. Dengan perlahan, Jaemin pun membalas pelukannya. "Sayang dah selamat sekarang. Yukhei dah kena tangkap. "Bisik Jeno pada telinga Jaemin.
Jaemin hanya mengangguk kepala dan membenamkan kepalanya pada dada Jeno. "Stay with me. "
Jaemin mengangguk kepala. Jeno tersenyum sambil mengusap rambut Jaemin. Dia mengucup rambut Jaemin sayang.
Walaupun Yukhei belum mati dan dah kena tangkap dengan polis. Aku yakin dia akan kembali untuk bunuh Jaemin.
Aku akan jaga Jaemin hingga ke akhir hayat aku.
Tamat.
Request by ainaz_zatul
Harap memuaskan... ><
YOU ARE READING
Your Favourite NCT Ships ✅
FanfictionJust NCT oneshot or two shot or three shot stories