Chapter 1

116 9 18
                                    

Pusat Akuatik Sport High School,Seoul

Pintu masuk pusat akuatik itu aku rempuh kasar.Qku dah lambat!Aigoo,macam mana boleh tak perasan dah pukul 4?Ish,macam mana aku nak berlatih ni?

Beg sandang yang dibawa aku letak di tep kolam.Baju renang dikeluarkan,dan aku terus menukar pakaian.Tanpa apa apa senaman pemanas badan,terus aku terjun ke dalam kolam renang sedalam 2 kaki itu.

Sejuk.Mencucuk tubuh.Dah petang petang ni,memang air kolam jadi sejuk eh?Sebelum ni,taklah sejuk sangat.Aku berlagak biasa,kaki dan tangan mula berenang.Kuak lentang,kuak kupu kupu,semua aku buat.

Tiba tiba,aku rasa tak kena.Rasa pelik.Aku rasa mcm,kaki aku sakit sangat.Sakit!Perlahan lahan,aku mula tenggelam ke bawah.Baru aku sedar,aku dah kejung dalam air

Aku mula menggelupur.Sedaya uaya aku cuba berenang ke permukaan.Tapi,kaki aku dah tak boleh bergerak.Aku dah telan banyak air dah ni.Dah takde upaya lagi nak melawan.

Tiba tiba,aku rasa tubuh aku ditarik ke atas,terus ke tepian kolam.Terbatuk batuk aku dekat situ.Aku dongakkan kepala,dan,teka apa yang aku nampak?

Seorang lelaki,berambut perang,berpakaian t shirt sukan sekolah.

Oh Sehun.

"Kau tak warming up dulu ke sebelum terjun?kan dah kejung dalam tu,nasib aku datang,tidak,sia sia je kau mati!"tengking Sehun.Aku terdiam

"Te-terima kasih se-sebab se-selamatkan saya ." dengan kepala yang menunduk memandang lantai.Pipi aku merah menahan malu.

"Iris,lain kali hati hati sikit"ujar dia,sebelum berpaling dan berlalu.Aku sangkakan,dia tidak akan berpaling,tetapi,sangkaan aku meleset.Dia berpaling,malah menghampiri aku semula.

"Nah,tuala"tuala kecil ditangannya dilemparkan tepat dimuka aku.Terus,dia pergi keluar dari pusat akuatik itu.Tuala biru yang diberinya,aku gengam kuat,dan dibawa ke dalam pelukan.Ada senyuman di hujung bibir aku.

Terima kasih,Oh Sehun.

Beg sandang aku,dicapai,pakaian ditukar biasa semula.T shirt sukan sekolah.Rambut blonde aku yang basah,disikat rapi.Tak diikat,dibiarkan lepas.Yelah,basah,kang kalau ikat,mahu tumbuh kutu haha.Siap siap mengemaskan diri,terus aku capai beg sandang dan terus keluar dari pusat akuatik tersebut.

Lalu sahaja di tepi court basketball,ternampak kelibat Sehun yang sedang bermain bola keranjang bersama geng Exo dia.Ouh,geng exo ni kingka sekolah and yes,sehun pun kingka,tapi diorang semua ni atlet.

Aku nampak dia perhati je aku lintas depan court mereka,bila kami bertentang mata,cepat cepat aku senyum dan tunduk sedikit sebagai tanda terima kasih.Dia pula,sekadar mengangguk.Aku terus menuju ke arah motorsikal kuasa besar aku diletakkan.Ya,aku datang sekolah naik moto besar.Gaya macam lelaki,tapi aku bukan tomboi.Akubkan atlet,jadi aku kasar sikit.Helmet disarung,dan,motosikal berkuasa tinggi itu terus memecut laju meninggalkan kawan sekolah.Dari ekor mata aku,aku nampak kesemua ahli exo sdang melihat aku.Ah,kisah apa aku.Macam diorang tak biasa tgk aku rempit.Hahaha

***

Sampai je rumah banglo tiga tingkat aku di Residence Street,topi keledar aku bukak dan diletakkan di atas moto.Beg diamhil,dan terus aku mengorak langkah ke dalam rumah.

"Mama,i'm.home"ucap aku.Tahu yang mama ada dekat dapur.Beg diberikan kepada bibik,dan terus aku duduk di atas sofa.Penat tak hilang lagi.Penat berlawan dengan maut.Penat berlawan dengan malu.Secara taksedar,aku tersenyum sendiri.Suara garau dia,tengkingan dia,kenapa aku rasa lain walaupun semua tu bukan sesuatu yang manis?Kenapa aku rasa,bahagia?

"eh,anak mama senyum apa tu?"senyuman aku terus mati apabila disergah oleh mamaMama duduk di sofa sebelah,dengan senyuman sinis.Aku sengih.

"Lambat ris balik ptg ni.Selalunya pukul lima dah balik,sekarang dah pukul 7.Pergi mana tadi?"

"Tadi ris mula latihan renang lambat.Sebab terlelap hehe"itu je jawapan aku.Takkan aku nak cakap dekat mama aku hampir lemas?Mahunya mama tak bagi aku masuk renang dah lepas ni.

"Mama,ris naik bilik dulu eh,nak mandi"mama angguk,jadi aku cepat cepat panjat tangga untuk naik ke bilik di tingkat tiga.

Panas.Aku perlu mandi.Sekali lagi,

The Beautiful Angel ✓Where stories live. Discover now