Chapter 2

62 7 2
                                    

Seperti biasa,jam 7.30 pagi aku akan tercegat depan pintu pagar sport high school ni.Motosikal kawasaki aku dah diparkir di parkir khas.Jadi aku mula melangkah ke kelas aku,5 Emerald.Suasana kelas macam biasa pagi pagi.Bising ya ampun.Maklumlah,pengawas semua pergi jaga pintu pagar,bebas sikit kelas waktu tu

Tiba di kaki lima kelas,ternampak geng queenka sekolah tengah melepak dekat koridor sambil makan sandwich.Aku mengeluh.Haish,kacau mood.Aku dengan selambanya,berjalan melintasi para queenka dengan wajah tak bersalah.Aku mungkin anti sosial,tapi aku tak bodoh dan senang dibuli.

"Hey kau,Iris.Ewah ewah,selamba badak kau je eh lalu?Tunduk tak,hormat tak,lalu redah je eh?"ketua geng queenka,Irene menegur aku.Aku mendengus dengan roll eyes diberikan

"Apa kau igt ni jalan appa kau punya?"bidas aku balik.Aku atlet sekolah,aku mestilah tough.Setakat antisosial tu,sebab aku malas nak bergaul.Bukannya aku ni alone takde kawan ke apa,cuma aku memang jenis tak bergaul dengan orang.

"Memang,memang appa aku punya.Kau ada masalah?!"jerkah irine.Aku tergelak sinis.

"Tak payah berlagak sangatlah irene,sebab kau lawa dan berpengaruh je orang tunduk pada kau.Sebab tu je kau jadi kingka.Bukan sebab kau layak"perli aku,sebelum aku terus berjapaj ke arah kelas aku.Sengaja aku merempuh bahu kanan irene,kasar.Dia igt dia kingka,dia boleh control aku?Tch,no

Sampai sahaja di kelas,semua orang sedang buat hal masing masing.Ouh lupa nak cakap,ahli exo semua sekelas dengan aku sebab kelas 5 Emerald ni kelas atlet harapan.Semua talet hebat hebat.Sampai je kelas,dah nampak batang hidung 9 orang ni tgh melepak dekat meja ketua mereka,Suho.

"Annyeong Iris"sapa baekhyun sewaktu aku melintas ditepi dia.

"Annyeong baek"jawab aku ringkas.Terus aku duduk dikerusi aku.Sehun.Mana dia?Dari tadi aku taknampak sehun.Ah,biarkan jelah.

Aku keluarkan buku buku rujukan aku daripada beg dan letak di atas meja.Tiba tiba,meja aku dikerumuni oleh 9 manusia yang babun perangainya,semua tgk aku taklepas
Terkejut kucing jugaklah aku.Dah pahal datang meja aku?

"W-wa-waeyo?"soal aku.Gagap gagap tambah malu.Yelah,bila kingka hot keliling kau tiba tiba.Gila takmalu.

"Kau okay?Kelmarin sehun cakap kau lemas"tanya chanyeol spontan.Automatik,mata aku tertumpu kepada Sehun disebelah Kai.Dia diam je,takcakap

"Saya okay,takde apalah"aku senyum manis dan angguk sedikit.Nampak wajah mereka lega.Sehun yang paling lega.

"Gomawo sehun ah"ucap aku.Dia angguk,takcakap banyak.Ish,dia ni memang susah bercakap ke apa?

"Sehun oppa!"tiba tiba,aku rasa meja aku bergegar.Bukan apa,sebab sehun terlebalakang dan terlanggar meja aku.Sebab?Sebab si langau yang tiba tiba peluk dia kuat namampus smpai
terkebalakang

"Ish,waeyo irene?"tolak sehun.Irene di tangannya ditolak sedikit kasar.Drama apa depan meja aku ni?

"Rindu oppa,hehe"gedik je perempuan ni.Dah macam ulat bulu aku tengok.Meliuk meliuk.

"Dah ii,pergi balik kelas kau.Kelas dah nak mula"halau Baekhyun,sambil jari runcing bapok dia tu menunding pintu kelas.Aku tergelak bila irene m3ncebik dihalau.Haha,rasakan.Gedik lagi,

"Sorrylah ek Iris,buat kecoh depan meja kau"kata suho.Aku senyum je.Malas nak kata apa apa,terus diorang pun aku halau.Mananya tak halau bila cikgu matematik tambahan kami dah tercehat dengan rotan dekat depan.Naya je nanti.

***

Kring Kring~

lepas je loceng kantin bunyi,kelam kabut semua budak kelas aku keluar.Sampai terbalik terbalik meja.Haih,tak menyabo.Aku simpan buku matematik di dalam beg,dan terus keluar menuju kantin.

Wua,ramai gila orang!Aku lambat sangat ke keluar hari ni?Tengok tengok tempat membeli,ya tuhan ramainya beratur!Macam mana nak beli ni aduh,dahlah lapar sangat.Tadi dahlah tak sempat sarapan,bangun pun pukul 7 15 hehe.Aku pegang perut yang berkeroncong.Lapar gila,aku nak telan apa rehat ni?

Dengan rasa kecewa segunung everest,aku melangkah balik ke kelas.Baik aku tidur,sekurang kurangnya takla lapar sangat nak tunggu tengah hari.

Sampai je kelas,kosong.Semua orang rehat.Aku je malang sangat harini.Haih,kepala ditekapkan di atas meja.Cuba untuk tidur.

"Iris"belum sempat aku pejam mata.Terdengar suara garau memanggil nama aku.aku pun,apa lagi,mendongak ah.Tengok tengok,Sehun tengah berdiri dekat sebelah aku.Gulp.

"Asal tak rehat?"dia ambilbkerusi Kai di depan aku dan terus duduk menghadap aku.

"Ramai sangat orang,tak sempat"jawab aku.

"Nah,makan ni"sebungkus roti coklat dilempar pada aku.Automatik,kening aku terangkat.Aish,asal bagi aku?

"Makan jelah,aku tau kau lapar"jawab dia.

"Thanks,again"plastik roti tu aku buka,dan terus aku gigit sedikit demi sedikit sampai habis.Lapar weh,taktipu.

"Petang ni,jumpak dekat rek olahraga.Pukul 2.Jangan lambat"pesan dia sebelum kembali ke depat duduk dia didepan.Pelajar pelajar lain dah mula masuk kelas.Dari jauh,aku senyum tgk dia.Kenapa dia selalu ada bila aku perlukan bantuan?Kenapa?

The Beautiful Angel ✓Where stories live. Discover now