TOK!TOK!TOK!
"Sehun ah...Ni saya dah bawa baju and mama saya panggil turun makan sekali ."Laung Iris dari luar bilik .Tangan kanannya berkali-kali mengetuk pintu bilikk manakala tangan kirinya memegang baju yang mahu diberi kepada Sehun.
'Mama lah ni, suruh bagi baju dekat Sehun, padahal bibik ada je nak tolong pas dekat mamat ni, bila orang cakap kenapa tak suruh bibik? Mama balas 'bibik nak kena siapkan makanan' Over je mama tu.Tak pasal-pasal aku yang kena.'
Tiada sahutan .
"Eh, dia belum habis mandi ke ? Ke dah tidur ?"Monolog Iris sendiri.
Lagi sekali Iris mengetuk pintu bilik ,namun tetap juga tiada sahutan .
Tiada pilihan, dia memulas tombol pintu tersebut .
"Sehun ah...Awak dah tidur ke–"
Ayat Iris terhenti apabila melihat jejaka itu sudah nyenyak tidur di atas katil.
Pipinya tiba-tiba merona merah .
WHAT THE FISH !!
Macam mana dia boleh tertidur dengan pakai towel macam tu !!!
Malu, tapi entah kenapa matanya automatik jatuh pada wajah sempurna milik Sehun itu.
Lama.
Dan kemudian TERjatuh pula pada bahagian perut Sehun.Omo omo !!! Abs dia !!!
Wajah Iris terasa bahang .
Serta merta Iris mengalihkan pandangannya ke arah lain .Dia menampar pipinya sendiri .
"Wake up ,Iris!""Macam mana ni ? Aduh, dia ni pun satu...kalau nak tidur pun, berpakaian lah dengan elok dulu.Ni tak, kan aku dah dapat free show...rosak mata aku."Iris menggeleng laju.
Teragak-agak Iris mahu mendekati jejaka itu .
"Nak kejut ke taknak, nak kejut ke taknak..."Dia berkira-kira mahu kejutkan Sehun atau tidak.
Perlahan-lahan dia mendekati Sehun .Matanya tidak memandang ke arah lelaki itu, dia mengalihkan pandangan ke dinding .
"Se–Sehun...awak...ba–bangun.Saya bawa baju ni.Pastu mama saya ajak makan sekali ."Jari kecil Iris mencuit sedikit tangan Sehun .
Lagi sekali dia mencuit tangan lelaki itu .
Jantungnya sudah mula berdegup laju.Pipinya semakin merah .Erh ! Cuit laki ni pun dah rasa macam jantung nak tercabut ha!
"Sehun ah, bangun lah.Hello-hello..."Kejut Iris lagi dan lagi .
Iris memberanikan diri untuk melihat lelaki itu.
Sehun masih tidak membuka matanya , namun melihat dari eksperi wajahnya yang berkerut-kerut itu, membuatkan Iris jadi hairan .
"Dah kenapa berkerut semacam je ni ...demam ke?"Automatik Iris gelabah .
Spontan, dia melekapkan tangan kanannya pada dahi Sehun .
Tak sampai tiga saat, dia menarik semula tangannya .
"Panas !""Eh tapi betul ke?"Lagi sekali Iris melekapkan tangannya pada dahi jejaka itu dan pada masa yang sama dia juga meletakkan tangan kirinya pada dahinya sendiri .Nak rasa suhu sama atau tak...
"Haah lah...panas.Dia demam ni..."Belum sempat Iris menarik semula tangannya, terasa tangan kasar itu memegang tangannya lembut.
Tersentak Iris dibuatnya .
"Se-sehun ah..."Perlahan-lahan lelaki itu membuka matanya.Pandangannya dihiasi dengan wajah merona merah milik Iris .
"A-awak de-demam.Sa-saya cuma cek su-suhu badan awak pa-panas."Beritahu Iris tergagap-gagap.Tangannya masih lagi di dahi lelaki itu dan tangannya juga masih dipegang erat oleh Sehun
YOU ARE READING
The Beautiful Angel ✓
Fanfiction*SINOPSIS* Iris Lauria ; Nama yang jarang sekali untuk didengari di Sport High School. Walaupun dia berkebolehan dari segala segi . Semua jenis sukan dia cuba dan dapat dikuasai dengan mudah . Sukan ialah bakatnya , namun apakan daya dia tidak mampu...